| [Inny] Silnik 1.8 16v problem na rozgrzanym. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  09:41   [Inny] Silnik 1.8 16v problem na rozgrzanym. | 
 |  
               | 
 |  
               | Z potrzeby przesiadłem sie na drugiego escorta 1.8 16v z 94roku. 
 Problem polega na tym, iż gdy silnik jest ciepły nie można go odpalić, bądz jest to bardzo ciężkie.
 Spalanie oscyluje ok 10litrów, przy jeździe 80km/h idzie zejść do 9litrów.
 Moje podejrzenie to, to, iż silnik cały czas jedzie na ssaniu, bo gdy zimny pali od strzała, zaś gdy ciepły to trzeba kręcić i kręcić.. Do tego auto ma bardzo dużego muła.. tych 100KM w ogóle nie widać.. 20sekund do setki..
 
 Czy da się jakoś odłączyć te ssanie? chociaż na chwile by sprawdzić czy to tego wina?
 Bądź gdzie jest czujnik temp? ten na deskę znalazłem ale do kompa nie mogę.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011,  08:21, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  17:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | czujnik od kompa to ten górny w obudowie termostatu dolny jest na deske
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dejw   Perfekcyjna Pani Domu
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Dawid
 Wiek: 32
 Dołączyła: 04 Gru 2010
 Posty: 221
 Skąd: Bydgoszcz (OSG)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  17:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | lambda mogła pasc lub tez przepływomierz |  
				| _________________ ^^
 K.I.T.T. II
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  18:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dejw napisał/a: |  	  | lambda mogła pasc lub tez przepływomierz | 
 zarówno lambda i przepływomierz podmieniane na inne, lambda dobra przepływka kupiona nowa. Auto zaczeło lepiej jezdzić ale dalej to nie to co byc powinno
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  18:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | a masz katalizator? możne zapchany albo któryś tłumik dlatego auto zamulone |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2011,  19:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | katalizator jest na miejscu, nie wiem czy to wina tego 	  | luki napisał/a: |  	  | a masz katalizator? możne zapchany albo któryś tłumik dlatego auto zamulone | 
  raczej wątpie. Jak to łatwo sprawdzic?
 Silnik nie bierze grama oleju więc wątpie aby kat był zabity
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  13:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | odkrec wydech i sie przejedz |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  13:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kuba87 napisał/a: |  	  | odkrec wydech i sie przejedz | 
 Cisnienie idzie z wydechu ładnie, nawet sprawdzałem czy szczelny jest.
 
 Mnie ciągnie ten czyjnik temp do kompa.
 Czy moge odlaczyć przewód od niego i zewrzć do masy?
 Wtedy komp będzie widział cały czas ze jest gorący płyn a nie lodowaty i wtedy może ssanie sie odlączy.
 Co Ty na to?
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  14:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | powaznie mowie ostatnio miałem astre 2
 z zapchanym katem
 cisnienie z wydechu tez ładnie szło ale nie miała mocy i sie nie wkręcała wiecej jak 2 tys obrotow
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2011,  14:35 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kuba87 napisał/a: |  	  | cisnienie z wydechu tez ładnie szło ale nie miała mocy i sie nie wkręcała wiecej jak 2 tys obrotow | 
 Escort się{ wkręca, ale troche mułowato.
 No ok Odkręcić zaraz za kolektorem czy za katem?
 
 [ Dodano: Wto Maj 03, 2011 16:02 ]
 czy to jest ten czujnik temperatury?
 cos mi tam śmierdzi dziwnie to zrobione jest, poza tym izolacja gdzieś znikła..
 
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Cze 2011,  12:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | drzeniow, rozwiazales problem? 
 U mnie jest podobnie, jak rozgrzany to trzeba troche pokrecic zanim zapali (zazwyczaj za 3cim razem), ale czasem też nie ma w ogóle problemów. Na zimnym zawsze zapali od razu. Poza tym silnik działa bez zarzutu.
 
 Gorszy problem u mnie to przegrzewający się rozrusznik, czasem w ogóle nie kręci po nagrzaniu
  Jest to strasznie irytujące w upalne dni. Pytanie czy pomoże regeneracja/wymiana rozrusznika czy ten typ tak ma (bo słyszałem że to trochę wada tego silnika)? |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2011,  10:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie tez problem z rozrusznikiem jest, czasami sobie nie kręci. Co do odpalania to sie nic nie poprawiło, nie jeżdze juz tym escortem/
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2011,  07:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | widze ze sprawa rozrusznika dotyczy wiekszej liczby osob... Co do odpalen. U mnie na cieplym tak jak na zimnym lapie od razu ale w wiekszosci przypadkow faluje przez chwile albo zaraz zgasnie. Jak sie ustabilizuje to niema problemow. Obstawiam czujnik temp albo nieszczelnosci w ukladzie wtryskowym |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | olo_2026   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 37
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: wąwolnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2011,  21:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przyłącze się do tematu U mnie przy odpaleniu na zimnym silniku zafaluje na 2/5 tys a potem gaśnie.
 Za drugim razem wprawdzie nie gaśnie ale muszę trzymać go na 2 tyś bo strasznie szarpie.
 Na ciepłym silniku brak takich zachowań i pali na dotyk.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ad@mus   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Adam
 Wiek: 38
 Dołączył: 03 Lut 2007
 Posty: 1832
 Skąd: Orzesze SMI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2011,  21:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1. przeplywka 2. krokowiec
 3. sonda
 4. szczelnosc kolektora ssacego (uszczelki, uszczeleczki, duperelki, uszczelniacze wtryskiwaczy)
 |  
				| _________________ 
    Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelxr2i   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 19 Cze 2011
 Posty: 41
 Skąd: Mierzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2011,  22:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | mialem kiedyś escorta i podobny problem tylko moj nie kręcił wgl jak byl ciepły silnik po miesiącach nerwów okazało sie ze masa na rozrusznik nie szła dodatkowy kabel i po problemie ale nie wiem czy u ciebie to bedzie |  
				| _________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |