  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:01		 | 
	
			[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  07:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | czy w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno przypadkiem być ciśnienia na rozgrzanym silniku? | 	  Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,, 	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | powietrze z kompresora nie chciało zbytnio przechodzić na drugą stronę | 	  Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  09:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,, | 	  
 
No a u mnie nie ma nic. A gdzie jest ten cały zawór?
 
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu? | 	  
 
Dokładnie. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  09:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | A gdzie jest ten cały zawór? | 	  Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,, Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  10:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn? | 	  
 
Chłodnica była czyszczona przedwczoraj z całym układem chłodzenia. Sam radiator był "myty" zarówno wewnątrz (płukanie) jak i na zewnątrz - napisałem to w poprzednim poście    Płyn był wymieniany 3 razy.
 
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,,  | 	  
 
No to kupię nowy i sprawdzę    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  11:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | łodnica była czyszczona | 	  Aha, czyli teraz ma "przedmuch"? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  11:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Aha, czyli teraz ma "przedmuch"? | 	  
 
Si. Choć i tak nie był aż taki zły (gdzieś od dołu do 1/3 wysokości), bo jak się jechało bez termostatu (kiedy jeszcze była zasyfiona), to nic się nie przegrzewało... Nic, nowy korek mam dostać dziś, to się go zmontuje i sprawdzi. Jak się okaże, że to jego wina, to będę miał naprawdę mieszane uczucia... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  11:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie... Albo się pogubiłem, albo coś przeoczyłem ale... jak był olej w płynie chłodzącym, to gdzieś jest jakaś dziura, chyba że wlewałeś olej do zbiorniczka... | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2010,  23:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie... | 	  
 
Ano tak. Spec stwierdził, że gdyby była walnięta uszczelka lub sama głowica, to woda mieszałaby się z olejem (a wyglądało na to, że tak było), ale(!) w silniku byłby gnój, a oleju w wodzie całe mnóstwo. A tak nie było. Ponadto stwierdził, że gdyby były przedmuchy, to węże byłyby cholernie twarde, bo ciśnienie z silnika przedostawałoby się do układu chłodzenia. A tak też nie było.
 
 
Summa summarum okazało się, że "nowa" chłodnica, którą miał mi mechanik założyć, to koło nowej... kiedyś stała. Była zasyfiona strasznie i stamtąd się brał olej w zbiorniczku - a na 5 litrów płynu chłodniczego samego oleju było z łyżkę-dwie. Stan oleju sprawdzony na aucie odstanym jeden dzień jest identyczny z tym co było 1-2 tys. km temu.
 
 
 
EDIT:
 
 
No i problem jest częściowo załatwiony. Czemu tak? Ano ciśnienie w zbiorniczku wróciło, a układ się poprawnie odpowietrza (jak się okazało, był praktycznie cały czas zapowietrzony). Przyczyna? Zatkany górny wąż zbiorniczka wyrównawczego, odchodzący od silnika na wysokości termostatu. Coś co siedziało w wężu wyszło dopiero po którymś z rzędu przedmuchaniu kompresorem. Teraz płyn ładnie krąży, ale (oczywiście nie mogło być idealnie - zawsze musi być jakieś "ale"   ) silnik dalej się przegrzewa. Ostatnia diagnoza to uszkodzenie pompy wody, która nie daje rady przepompowywać płynu - i tylko to oprócz w/w zatkanego węża jest przyczyną, bo dziś byłem w firmie zajmującej się układami chłodniczymi i klimatyzacją, wzięli moją chłodnicę i ją rozebrali, po czym sprawdzili lamelki i okazało się, że jest ona całkowicie drożna.
 
 
Cóż, teraz pozostało mi nazbierać na pompę i ją wymienić... a jeśli się mimo to okaże, że to nie jej wina, to chyba się poddam...
 
 
 
EDIT 2:
 
 
No i przyszedł czas na wymianę pompy. Nóweczka z SKF-a do mnie przywędruje... w zasadzie już dziś. Pozostanie jedynie znaleźć miejsce w kalendarzu, żeby Boćka wysłać do sanatorium.
 
Wszystko się okaże po wymianie, niemniej mam nadzieję, że historia wreszcie zmierza ku końcowi... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2010,  23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
 
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
 
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić    | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koło to najmniejszy problem. Nie wiem po co chcesz unieruchamiać pompę... u mnie ona chodzi na pasku osprzętu. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drzeniow napisał/a: | 	 		  kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
 
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
 
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić    | 	  
 
chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym?    
 
pufcio następnym razem jak będziesz coś kupował to wal do mnie    myśle że nawet po doliczeniu przesyłki wyjdzie Cie taniej... a widze już tu troche wydałeś | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		  chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym?     | 	  
 
w technikum jest malo praktyki ;]
 
4 srubki to nie problem jednak jak ja mialem przypadek ze nie mialem glownego kola pasowego z walka to pasek mi tych śrubek nie hamował | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jest tyle możliwości... sam to ostanio w swoim nowym zetecu      odkręcałem ale najprościej jak jest Ci nie powiem bo nie umiem opisać     
 
ale jak nie wyglądasz podobnie do jednej z tych top modelek to dasz rade ręką koło zatrzymać... albo paskiem     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do odkręcenia koła pasowego. Zakładasz długi klucz płaski na jedną ze śrub. układasz go tak aby przechodził między innymi śrubami, trzymając go w ręku trzymasz całe koło które wtedy się nie rusza, drugim kluczem odkręcasz pozostałe. Nie wiem czy jasno się wyraziłem. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2010,  21:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jutro sie zobaczy, bo demontuje podzespoły z umarłego silnika bo mi zawadza ;] | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Paź 2010,  11:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pompa wymieniona. Z niekłamaną radością* oznajmiam, że gówno to dało, a 410 zł poszło się j****ć    Mechanik spędził nad moim autem cały dzień, bo żeby wymienić pompę, musiał prawie cały silnik wyciągnąć - takie beznadziejne dojście w tym modelu jest.
 
 
Pro forma wymienię jeszcze czujnik temperatury, chociaż szczerze wątpię, że to coś da. Jedyny pożytek jaki w tym widzę, to że temat po wyczyszczeniu będzie stanowił kompendium "czego nie warto ruszać, bo szkoda kasy".
 
 
*bo przecież aż szkoda przerywać takie combo porażek... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 luckyboy  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2011,  00:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mi do glowy przychodzi jeszcze motyw zapchanego katalizatora i wzrasta cisnienie w ukl. wydechowym przy wysokich obrotach. Gdy grzeje sie wlaczylbym jeszcze ogrzewanie na maksa w kabinie i sprawdzil czy spadnie temperatura. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2011,  02:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie spada. A kat zapchany nie jest - tak mi każe twierdzić wykres z hamowni.
 
Generalnie ze wskazówką "za skalą" można jechać i parę kilometrów i się nic nie stanie. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 atseif  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2011,  12:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy jest dalszy ciąg, kolego ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2011,  12:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podwojny wentylator jest porzebny od co bo pojedynczy sie nie wyrabia... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |