| 
		[MK4] problem z recznym | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 justa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączyła: 02 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: L-ca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  10:46   [MK4] problem z recznym
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam Wszystkich i prosze o pomoc:)
 
mialam problem z recznym-nie trzymal w ogole.Zostala naciagnieta linka i jedyne co sie zmienilo to to ze drazek bardzo ciezko chodzil i nie mialam sily go naciagac( chyba ze obiena rekoma)
 
pojechalam do mechanika, zmienil szczeki, linka jest dobra.
 
drazek nadal bardzo ciezko chodzi, poprosilam aby mi troche poluznil bo ja nie mam sily go podciagac(a drobniutka nie jestem, ale duza baba tez nie).Pan mechanik mi powiedzial ze jak polizni to hamulec nie bedzie dzialal tak jak nalezy, on musi sie ulozyc(bo sa nowe czesci) i bedzie ok. ale jest problem, bo podjezdzalam pod wzniesienie i kiedy zaciagnelam reczny(z trudem) to samochod staczal sie w dol.
 
i o co chodzi??
 
 bo chyba przy zaciagnietym recznym auto powinno stac w miejscu a nie staczac sie.
 
i dtrugie pytanie-czy ten drazek musi naprawde tak ciezko strasznie sie zaciagac? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  10:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak dźwignia chodzi ciężko to może zatarta, co do zaciąganie to 2 pierwsze ząbki są symboliczne, od lekko blokują samochód, ale przy odrobinie siły powinno się dać go przesunąć, 5 ząbków koła powinny być zablokowane na amen, a ręczny powinien się dać dociągnąć generalnie do 7... mocne naciągnięcie linki wcale nie gwarantuje silnego hamulca,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  11:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Justa, coś jest nie tak - jedź i niech zrobi to porządnie. U mnie po wymianie tylnych hamulców 2 ząbki zapewniają stabilność na największej górce, a 3 wystarczą żeby zablokować koła i zawrócić na asfalcie. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 justa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączyła: 02 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: L-ca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  12:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dziekuje za szybkie odpowiedzi:)
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Jak dźwignia chodzi ciężko to może zatarta | 	  
 
a co  zrobic w takim pzypadku?
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | 2 pierwsze ząbki są symboliczne, od lekko blokują samochód, ale przy odrobinie siły powinno się dać go przesunąć, 5 ząbków koła powinny być zablokowane na amen, a ręczny powinien się dać dociągnąć generalnie do 7... | 	  
 
z wielkim wysilkiem zasiagam w 2 zabek, zamochodz jedzie do dylu z gorki.jak na dalszych zabkach to nie wiem:(
 
Kmil!! pojade napewno!! ja juz uprzedzilam pana ze jak cos nie tak bedzie to bede go dreczyla az bedzie dobry:) on mowil zebym troche pojezdzila zeby sie ulozylo wszystko(chyba ze mi bzdury jakies gadal), ale jak po weekendzie nie bedzie lepiej to jade szybko do niego:)
 
dziekuje raz jeszcze    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  13:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | justa, Trzeba odpiąć linki przy kołach, dźwignia powinna chodzić lekko, tak samo linki, jak co coś się blokuje to trzeba nasmarować (dźwignie) / wymienić (linki) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2010,  17:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po pierwsze użyć wyszukiwarki     ja bym szukał winy w samoregulatorze i bębnach zjechanych poza norme, a nie dźwigni ręcznego. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 justa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączyła: 02 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: L-ca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2010,  10:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | po pierwsze użyć wyszukiwarki  ja bym szukał winy w samoregulatorze i bębnach zjechanych poza norme | 	   zajechane byly szczeki i je wymienil.o bebnach nic nie mowil.a linka jest dobra. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jery13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jurek 
                  Wiek: 64  Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2010,  13:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poluzuj linkę od ręcznego maksymalnie ile się da , następnie naciśnij kilkakrotnie pedałem hamulca i ponownie naciągnij linkę ale nie na maksa tak jak to zrobił mechanik tylko tak jak sugerowali koledzy z forum.
 
Tylko jeżeli są zapieczone samoregulatory to prawdopodobnie to nic nie da. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 justa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączyła: 02 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: L-ca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2010,  14:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no a co wtedy trzeba zrobic? do wymiany? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jery13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jurek 
                  Wiek: 64  Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2010,  14:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli są tylko zapieczone to wd 40 pomoże , popsikać rozruszać wyczyścić/
 
Ale jeżeli ząbki są starte to prawdopodobnie wymiana | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafantek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2010,  10:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  | po pierwsze użyć wyszukiwarki  ja bym szukał winy w samoregulatorze i bębnach zjechanych poza norme, a nie dźwigni ręcznego. | 	  
 
 
to jest b trafna odpowiedz. Bębny jak sa zużyte ponad miarę, sa jak by poza zakresem działania wychyłu dźwigni ręcznego, no i jak wiadomo samo regulatory
 
 	  | jery13 napisał/a: | 	 		  | Tylko jeżeli są zapieczone samoregulatory to prawdopodobnie to nic nie da. | 	  
 
to właśnie pierwszy problem i jak niżej napisano
 
 	  | jery13 napisał/a: | 	 		  Jeżeli są tylko zapieczone to wd 40 pomoże , popsikać rozruszać wyczyścić/ 
 
Ale jeżeli ząbki są starte to prawdopodobnie wymiana | 	  
 
i innego wyjścia nie ma, najczęściej niestety tylko wymiana, sa dostępne do niektórych fordów zestawy naprawcze na tył z TRW w przystępnej cenie (samo regulatory, szczeki, tłoczki) same samo regulatory mogą być drogie. | 
             
						
				_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
 
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
 
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lip 2010,  18:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rafantek napisał/a: | 	 		  | sa dostępne do niektórych fordów zestawy naprawcze na tył z TRW w przystępnej cenie (samo regulatory, szczeki, tłoczki)  | 	  Ta przystępna cena to 200 zł... Ale i tak sie opłaca bardziej niż same samoregulatory, bo kosztują 120 zł (a trzeba doliczyć jescze szczęki i cylinderki). Uprzedzam pyatania: wiem że sprawa dot. mk4 - do mk3 jest sporo drożej | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |