| [MK5] Zamek w bagażniku, problem z otwieraniem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Chrise   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/50KM
 Imię: Krzyś
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Kwi 2006
 Posty: 33
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  11:20   [MK5] Zamek w bagażniku, problem z otwieraniem | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam!! Będzie już może z rok albo i nawet ciutkę dłużej, od kiedy blaszka która zasłania zamek przestała "odbijać" i w momencie wyciągania kluczyka otwór przez który wkłada się kluczyk jest ciągle otwarty.
 Czy można to jakoś naprawić? aby ta blaszka ponownie zamykała wlot do wkładki? no i czy samą wkładkę można rozebrać, wyczyścić aby otwieranie bagażnika nie było udręką.
 Po zastosowaniu WD40 zamek puścił lecz kluczyk był cały rdzawy, co by oznaczoło, że sam zamek jest już w środku trochę skorodowany.
 |  
				| _________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  11:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | zrób elektryczne otwieranie zamka, tańsze niż nowa wkładka i wygodne |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chrise   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/50KM
 Imię: Krzyś
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Kwi 2006
 Posty: 33
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  11:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zrobić elektryczne otwierania zamka hmmm do tego potrzebowałbym raczej fachowca elektryka samochodowego który się na tym zna, zrobi instalację, będzie wiedział skąd wsiąść napięcie do tej instalacji, no i gdzie zamontować ten cały siłownik, a ja myślałem o czymś co mogę sam zrobić, bo rozkręcanie idzie mi całkiem nieźle. |  
				| _________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  19:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Prawdopodobnie sprężynka poszła:) Tylko nie wiem czy ją gdzieś kupisz-chyba, na szrocie najszybciej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chrise   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/50KM
 Imię: Krzyś
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Kwi 2006
 Posty: 33
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  21:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki arecki za link do opisu montażu siłownika, po opisie rzeczywiście nie wydaje się to być jakoś super trudne, w wolnej chwili postaram się podjąć tego zadania. 
 Sprężynka hmmm jutro zadzwonię do sklepu i się popytam o takie sprężynki może akurat coś będą mieli takiego lub coś na zastępstwo.
 |  
				| _________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łatwiej zrobić elektryczne otwieranie niż naprawić tą sprężynkę   |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2010,  22:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oj szczerze to chyba przesadzasz. Jak kupi siłownik to żeby to miało ręce i nogi to ok 4 godz roboty(przeciąganie kabli, wpinanie, lutowanie itd.Dochodzi kwestia ustawienia siłownika, żeby sprawnie otwierał-nie ma co ukrywać i się oszukiwać.
 A wymiana tej sprężynki to mak godzina ale to już dla całkowitego amatora-minimalnie sprawny użytkownik zrobi to w max 30 min.
 
 Co prawda warto polecić zrobienie elektrycznie otwieranego bagażnika bo to naprawdę wielka wygoda i osobiście nie wyobrażam sobie życia bez tego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | qwerty67   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CL
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Lut 2010
 Posty: 282
 Skąd: Słubice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Cze 2010,  15:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | A jak byś się uparł to mam wkładkę z kluczykiem   |  
				| _________________ Była wiśniowa 1,1
   
 Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chrise   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/50KM
 Imię: Krzyś
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Kwi 2006
 Posty: 33
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Cze 2010,  21:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | qwerty67 dzięki za propozycję, ale chciałbym wszystko otwierać 1 kluczykiem. Postaram się w najbliższym czasie zrobić ten zamek jeśli mi się uda, a koło lipca wezmę się za ten elektrycznie otwierany bagażnik bo to rzeczywiście super sprawa jest.
 
 A teraz pytanie nie związane z bagażnikiem lecz z przednim zderzakiem, dzisiaj tak pechowo zjechałem z krawężnika że wyrwałem takie śmieszne plastikowe kołki co są tuż przy nadkolach.
 Zderzak jest cały, ale chciałbym się upewnić czy tak rzeczywiście jest, więc moje pytanie brzmi, jak no jest zamontowany??, czy ma jakieś "ukryte" zaczepy które mogłyby się uszkodzić w trakcie demontażu.
 |  
				| _________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Cze 2010,  21:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kadzax napisał/a: |  	  | Jak kupi siłownik to żeby to miało ręce i nogi to ok 4 godz roboty(przeciąganie kabli, wpinanie, lutowanie itd.Dochodzi kwestia ustawienia siłownika, żeby sprawnie otwierał-nie ma co ukrywać i się oszukiwać. | 
 mnie to zajęło z MK 3,5 jkeiś 40 minuta a nie 4 godz :yyy:  , pozdro:D
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Cze 2010,  22:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | 40 min to byś przeciągał przez przelotkę klapy... Chyba, że zrobiłeś na odpier...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Cze 2010,  22:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kadzax, ja użyłem styku tego ruchomego na klapie, bo wył wolny, a przewód progiem puściłem
   a do tego miałem orginalny uchwyt do tego siłowniczka
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2010,  10:40 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Chrise napisał/a: |  	  | Po zastosowaniu WD40 zamek puścił lecz kluczyk był cały rdzawy, co by oznaczoło, że sam zamek jest już w środku trochę skorodowany. | 
 Wd 40 to jest dobre do "smarowania"(czyszczenia) z rdzy
  a nie do zamka smaruj olejem wazelinowym(takim do mechanizmów precyzyjnych-maszyny do szycia). WD 40 jak wyschnie to jeszcze pogorszy sprawe
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |