[MK6] Zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:19
|
|
|
JoeMix, to fakt tylko,że elektronika może paść razem z silnikiem.
Że elektronika myśli lub próbuje myśleć, to wyraźnie słychać przy właśnie podwyższonej temperaturze, poprzez włączanie i wyłączanie jakiś styków.
Wygląda, że w zimie trzeba jeździć na nie dogrzanym(można częściowo przysłonić chłodnice o ile sterownik się nie sprzeciwi), zaś w lecie powinno być dobrze.
Swoją drogą taniej mi będzie kupić cyfrowy wyświetlacz temperatury z sondą niż czujnik, aby wreszcie poznać bliżej te temperatury |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Lut 2010, 19:02
|
|
|
Dzielenie się informacjami na forum klubu, jest piękną i mądrą zasadą.
W ten sposób skorzystałem z porady z testami i nie muszę już kupować uniwersalnego termometru cyfrowego.
Temperatura niestety jest wyświetlana, co dziesięć stopni( w skali od 1 do-kilkunastu) ale to wystarczy, aby stwierdzić, że:
W zakresie NORM pierwszy słupek jest zaciemniony przy temperaturze około 40oC , drugi ponad 60oC, a trzeci nie jest nigdy wykorzystany.
Jeżeli w którymś z mk6 jest inaczej(chodzi o górny słupek w normal), to będę uważał, iż kupno czujnika ma wtedy sens.
Temperatura, z jaką włącza się elektrowentylator to ponad 100oC
Mam nadzieje, że informacja w tym temacie stworzona w grupie ludzi dobrej woli komuś jeszcze się przyda |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
shinto_84
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 08:31
|
|
|
Witam
Mam problem z temperaturą w samochodzie. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje przegrzanie-wczoraj z 3 razy mi to pokazał. Wszystko po przejechaniu max 3-4 km. temperatura opad jak włączę ogrzewanie na maksa. Po zatrzymaniu kiedy podnoszę maskę na włączonym silniku wentylator stoi w miejscu-mimo że wskaźnik pokazuje przegrzanie, większość węży w których może być płyn jest chłodna
Co może być przyczyną awarii, gdzie można to naprawić w 3 mieście.?
dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:39
|
|
|
a masz w ogóle płyn w układzie? jeśli tak, to być może uwalony jest wentylator albo jego czujnik (chyba że w MK6 sterowany jest z komputera) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
shinto_84
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:52
|
|
|
Jak sprawdzić czy płyn jest w ukałdzie?
Generalnie samochód mam od roku-nic w nim nie robiłem i wszystko smigało jak nalezy.
załóżmy wstępnie że to kwestia czujnika-gdzie go znalesć? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 11:06
|
|
|
shinto_84 napisał/a: | Jak sprawdzić czy płyn jest w ukałdzie? | :yyy: W instrukcji od samochodu jest napisane,,, to nowy wóz, więc takowa powinna być,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:20
|
|
|
a jak to jest ze wskazaniem temp w HCS 1.1, wymieniony termostat i czujnik temp. a wkazowka ledwo wychyla sie poza biale pole ..... nawet przelozylem wtyk ze starej fiesty bo w tej co kupilem teraz kable byly poprzecinane ..... silnik mono ... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:46
|
|
|
Zawsze jest tak ze wskazania wskaźnika na desce które często są typu NORM albo MIN/MAX można sobie,,, jak jest podejrzenie że nie pokazuje najdokłądniej,,, znaczy że głupoty pokazuje, bo dokładne to one nigdy nie są, to trzeba niestety sondę i zwykły termometr i zmierzyć faktyczną temperaturę silnika,,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:18
|
|
|
shinto_84 napisał/a: | Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje przegrzanie |
shinto_84 napisał/a: | Po zatrzymaniu kiedy podnoszę maskę na włączonym silniku wentylator stoi w miejscu-mimo że wskaźnik pokazuje przegrzanie, |
shinto_84 napisał/a: | większość węży w których może być płyn jest chłodna |
Możliwe:
brak płynu lub za mała jego ilość
zapowietrzenie układu
zacięty termostat
shinto_84 napisał/a: | Generalnie samochód mam od roku-nic w nim nie robiłem i wszystko smigało jak nalezy. |
Czas najwyższy oddać go na jakiś przegląd, bo przeszukując forum raczej nic nie naprawisz.
shinto_84 napisał/a: | Jak sprawdzić czy płyn jest w ukałdzie? |
Hmmm, zajrzałbym do zbiornika wyrównawczego. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|