|
[MK6] Zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 11:42 [MK6] Zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodniczego
|
|
|
po odpięciu od czujnika?
Przypuszczalnie mam czujnik do wymiany, wiem wcześniej należy sprawdzić rezystancje w różnych temperaturach, ale przy silniku nie ma podejścia a wykręcenie wiąże się ze spuszczaniem płynu i co najważniejsze, to wpierw wolałbym znać odpowiedź w sprawie wskaźnika.
Następnie czy to, aby ten czujnik?
http://ford.sklep.pl/pl,p...atury,ford.html
. Przy tym czujniku pisze wyraźnie, że jest do komputera. Czy może służyć do wskaźnika na desce i jednocześnie komputera? Wtedy niesprawny czujnik przekazywałby nieprawidłowe informacje.
W moim silniku, gdy zdejmę wtyczkę z czujnika (ma dwa przewody), to wskaźnik wyświetla cały słupek skali- przy ciągłym miganiu
Oczywiście przy włączonym zapłonie, lecz bez uruchomionego silnika. Aby dostać się do czujnika trzeba wymontować obudowę filtru powietrza oraz cewkę zapłonową.
Dlaczego szukam usterki: Nieprawidłowe wskazania temperatury płynu na zegarze?
Na zimnym silniku jest ok., czyli wskaźnik pokazuje minimum, dalej po około 3 minutach słupek w wskaźniku w jednej chwili wskakuje na połowę i już żadna temperatura go nie rusza. Wcześniej do góry podchodził stopniowo.
Szukałem też termostatu i myślę, że jest pod obudową, do której wkręcony jest czujnik. Czy ktoś może to potwierdzić?
|
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 16:57
|
|
|
Cytat: | W moim silniku, gdy zdejmę wtyczkę z czujnika (ma dwa przewody), to wskaźnik wyświetla cały słupek skali- przy ciągłym miganiu | To raczej jest wspólny i wskaźnikiem steruje komputer, dlatego jak zdejmiesz wtyczkę to momentalnie zgłasza tym miganiem błąd - tak mi się mysli,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 18:19
|
|
|
U mnnie wskaźnik zachowuje się podobnie do Twojego. TZN na zimnym pokazuje minimum a później skacze na połowe i juz tak jest....to chyba normalne....???? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 18:25
|
|
|
pawel182 napisał/a: | to chyba normalne....???? | Nienormalne... Mi płynnie wzrasta do połowy i tak już na ogół zostaje... Po kilku minutach (2-4) jest w około 1/4, a po kolejnych kilku wchodzi na około 1/2... To jest normalne... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 20:35
|
|
|
jurek napisał/a: | Szukałem też termostatu i myślę, że jest pod obudową, do której wkręcony jest czujnik. Czy ktoś może to potwierdzić? |
Tam go nie ma. Termostat jest mniej więcej pod alternatorem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 22:45
|
|
|
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | to chyba normalne....???? | Nienormalne... Mi płynnie wzrasta do połowy i tak już na ogół zostaje... Po kilku minutach (2-4) jest w około 1/4, a po kolejnych kilku wchodzi na około 1/2... To jest normalne... |
Tyle, że u Ciebie jest wskaźnik wskazówkowy i masz płynne wskazanie u mnie (przed FL) jest wkaźnik elektroniczny i nie wiem czy on ma takie płynne wskazanie...? (mysle że nie ma)
Może ktoś z mk6 przed FL się jeszcze wypowie. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:02
|
|
|
pawel182 napisał/a: | elektroniczny i nie wiem czy on ma takie płynne wskazanie | Powinien umieć każdą kreseczkę zapalać z osobna,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:08
|
|
|
JoeMix napisał/a: | pawel182 napisał/a: | elektroniczny i nie wiem czy on ma takie płynne wskazanie | Powinien umieć każdą kreseczkę zapalać z osobna,,, |
kwestia tylko w tym że te kreski nie są takie malutkie
|
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:21
|
|
|
zawsze myślałem że to "NORM" to lekkie nadużycie (bo nawet z uwalonym termostatem wskazówka jednak wchodzi na to pole), ale to co powyżej to już przegięcie |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 09:49
|
|
|
bidżej napisał/a: | zawsze myślałem że to "NORM" to lekkie nadużycie (bo nawet z uwalonym termostatem wskazówka jednak wchodzi na to pole), ale to co powyżej to już przegięcie |
Nie śmiej się tutaj przynajmniej wskaźnik pokazuje MIN, NORM, i sygnalizuje przegrzanie silnika a są samochody które są pozbawione wskaźnika temperatury silnika - jest tylko sygnalizacja przegrzania silnika czyli możesz cały czas jeździc na niedogrzanym silniku i nawet tego nie wiesz. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 18:59
|
|
|
pawel182 napisał/a: | JoeMix napisał/a: | pawel182 napisał/a: | elektroniczny i nie wiem czy on ma takie płynne wskazanie | Powinien umieć każdą kreseczkę zapalać z osobna,,, |
kwestia tylko w tym że te kreski nie są takie malutkie
Obrazek |
Wygląda że masz racje
Zauważyłem jednak że u ciebie jeden poziom jest wyżej
A tak wyświetlają się wskaźniki w czasie około 1 sekundy po włączeniu zapłonu
|
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 19:27
|
|
|
jurek napisał/a: |
Wygląda że masz racje
Zauważyłem jednak że u ciebie jeden poziom jest wyżej
|
Aż sam dziś z ciekawości poszedłem i zapaliłem auto w garażu i sprawdziłem
po zapaleniu jak silnik jest zimny zapala sie pierwsza kreska, później po kilku minutach zapaliła sie druga kreska (identycznie jak na twoim pierwszym zdjęciu) ta trzecia malutka kreska nie zapaliła sie. Ale wydaje mnie się że w czasie jazdy tez sie zapal. Dzis akurat nie miałem potrzeby nigdzie jechac ale jutro zobacze raz jeszcze podczas jazdy. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:07
|
|
|
Patrze na zdjęcie to wychodzi, dolna kreska - silnik niedogrzany, potem 3 kreski w norm, i jedna kreska silnik przegrzany,,, każda powinna być sterowana osobno, czyli wskaźnik potrafi wyświetlić 5 stanów,,, Jak chcecie sprawdzić czy wskaźnik działa w górę, to odepnijcie wentylator chwile po tym jak się włączy,,, powinno wyjść za norm. (nie wiem jak komputer na takie coś zareaguje) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Patrze na zdjęcie to wychodzi, dolna kreska - silnik niedogrzany, potem 3 kreski w norm, i jedna kreska silnik przegrzany,,, każda powinna być sterowana osobno, czyli wskaźnik potrafi wyświetlić 5 stanów,,, Jak chcecie sprawdzić czy wskaźnik działa w górę, to odepnijcie wentylator chwile po tym jak się włączy,,, powinno wyjść za norm. (nie wiem jak komputer na takie coś zareaguje) |
Jest to przednia myśl, bo można dostać się z kanału, a czujnik odkręcić i sprawdzić to u mnie koszmar-na zdjęciu jak widać już bez filtru powietrza
|
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:50
|
|
|
jurek co mam Ci powiedzieć, miałeś auto gdzie był dostęp,,, to ci się zachciało innego |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 21:38
|
|
|
Gazownia to zawsze tylko problem |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 13:00
|
|
|
JoeMix napisał/a: | jurek co mam Ci powiedzieć, miałeś auto gdzie był dostęp,,, to ci się zachciało innego |
A co ja bym robił na emeryturze. W zawodzie samochodziarza przestałem pracować naście lat temu, ostatnie lata jako mistrz warsztatowy więc też nie bezpośrednio.
Czas jest więc teraz pogrzebać przy samochodzie i zarazem mniej czasu spędzać w chałupie
A tak szczerze to mk2 latem jeździło się przyjemniej i czuło się, że jest lżej a przy cofaniu był pełny komfort. Mk6 to z kolei wspaniały zimowy samochód. Szczególnie jeżeli chodzi o układ kierowniczy, prawie paluszkiem i hamulcowy czyli świetne wspomaganie
A wracając do wskaźnika, to dziś mam trochę jazdy to po powrocie ściągnę kostkę z termowentylatora i go dogrzeję |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 17:31
|
|
|
dziś sprawdziłem. Po zapaleniu silnika jak jest zimny zapala sie od razu pierwsza kreska, później po kilku minutach druga a po nastepnych kilku minutach trzecia malutka.
Co do wentylatora...to chyba nigdy nie widziałem aby się kiedykolwiek włączył ale poprostu podczas jazdy go nie słychac a po drugie nigdy nie zwaracałem uwagi. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 20:35
|
|
|
Więc tak, miałem dziś z godzinę jazdy po mieście, w tym połowa w korkach, wskaźnik na trzecim poziomie(jak u Pawel182).Elektrowentylator się również nie włączył a temp. raczej była dość wysoka bo wyłączyłem ogrzewanie. Fakt po południu było ciepło, a zimowy ubiór,,,
Wjechałem do garażu, potrzymałem na obrotach około 15 minut i wtedy ele-wen. się włączył, popatrzyłem na wskaźnik dalej to samo wskazanie.
Dalej wg wersji JoeMixa, czyli wyłączyłem ele-wen. z kostki. Dalej na obrotach około 10minut i wreszcie wskaźnik na koniec norm! Potrzymałem jeszcze kilka minut czy nie wpadnie wyżej lub nie zapali się kontrolka stanu krytycznego. Po 3 czy czterech minutach wskaźnik na tym samym poziomie. Wyłączyłem silnik, włączyłem kostkę ele-wen. i jak się spodziewałem bez włączonego zapłonu ten zaczął wiać. Po jakiś 2 minutach wskaźnik spadł na drugi poziom norm, a po następnej minucie ele-wen. się wyłączył./ Dużo słów/
I teraz wypadało by powiedzieć: Widać tak mają, no ale dlaczego jest wskaźnik a nie wiemy jaką mamy w danym momencie temp.
Według mnie są takie możliwości:
Czujnik ele-wen. włącza wcześniej niż powinien lub czujnik temp. płynu nie jest parą do wskaźnika.
Jeżeli wszystkie tak mają no to fabryka spieprzyła sprawę.
Mariusz także miał racje bo faktycznie termostat tam się znajduje, czyli w pobliżu pompy wodnej, z pompy na blok i głowice(mały obieg),a po otwarciu termostatu wężem do chłodnicy, tylko inaczej niż w starszych silnikach bo do jej dolnej części. I może?… to też mieć jakiś wpływ na kiepskie dogrzewanie silnika.
Czekam co klubowicze o tym myślą. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 22:15
|
|
|
Po pierwsze nie jest zasada że wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem,,, mk1/2/3 tak mają w silnikach OHV, nowsze konstrukcje odpalają wiatrak jeszcze w polu NORM aby temperatura silnik tak mocno nie falowała,,, nie wiem czy to dobrze czy nie, co do wskaźnika i jego dokładności, w wielu autach go zwyczajnie go nie ma, jest elektronika która "mysli" za kierowce,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|