[MK3] Pilnie potrzebuję pomocy - silnik nie odpala. |
Autor |
Wiadomość |
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 08:31
|
|
|
Witam wszystkich ja mam taki sam przypadek z fiestą 1.1 .Rano w mróz odpaliła wyjechałem 100 metrów i zgasła .Po kręceniu rozrusznikiem próbuje załapać ale nie chce.Ciśnienie pompy paliwa dobre ,podaje paliwo, ciśnienie na cylindrach w normie,nigdzie nie cieknie paliwo,Iskry są niebieskie czyli dobre ,Podmieniłem sterownik map i ten drugi obok,czujnik położenia przepustnicy ma właściwą zmienną oporność .silnik ssania działa, czujnik położenia wału ma dobrą rezystancję. .Po 1 dniowej walce nie wiem co jeszcze,sprawdzam komputer .przed tym jak silnik pracował brał olej i długo kręcił żeby odpalił ale odpalał za każdym razem i nagle zgasł .Czujniki wstrząsowe też sprawdziłem ,ale nawet po wlaniu paliwa w gardziel wtrysku silnik powinien ię odezwać i co o tym myślicie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 09:18
|
|
|
Czy kompresje sprawdzałeś wcześniej, czy teraz jak nie pali? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 18:35
|
|
|
Kompresje sprawdziłem i ma 9 a miał kiedyś 10 ale już zrobiłem .Najprawdopodobniej coś ze sterownikiem głównym posprawdzałem wszystkie oporniki i wygrzałem go.Po podpięciu go do samochodu powyciągałem wszystkie przekaźniki i popukałem bo morze któryś się zawiesił i spróbowałem odpalić i odpalił.I nie wiem czy sterownik czy przekaźniki najważniejsze że działa . |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 23:24
|
|
|
Ja swoją Fiestę oddaję do mechanika w sobotę. Jak tylko czegoś się dowiem, od razu napiszę. |
|
|
|
|
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 11:15
|
|
|
A co to jest gaźnik czy wtrysk .Jak wtrysk to ściągnij przewód paliwowy wychodzący z wtrysku i zatknij palcem po krótkim zatknięciu powinno być ciśnienie jeżeli jakieś tam jest to nie pompa bo wystarcz 0,8 bara żeby odpaliła .Sprawdź czujnik położenia wału i sprawdź oporność powinien mieć 240 ohm to wystarczy.Ja bym jeszcze wyciągną komputer główny z pod pulpitu pasażera i sprawdził w środku czy żaden opornik nie jest nadpalony bądź luźny ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie.I jeszcze możesz wyciągnąć skrzynkę bezpieczników z pod nóg kierowcy i tam powyciągać wszystkie przekaźniki i popukać albo jak umiesz posprawdzać czy działają. Bo najprawdopodobniej jeśli rozładowuje się akumulator bądź niema napięci morze się któryś przygrzać .W mojej fieście rano odpaliłem a po pracy na pych akus nowy a czemu się rozładował nie wiem po przejechaniu 10 km nie naładował się a ładowanie w porządku .Naładowałem go na noc i rano odpalił i wszystko się zaczęło.Tak więc różne mogą być przyczyny. Mam nadzieje że coś przybliżyłem |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 11:20
|
|
|
dziadek napisał/a: | ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie |
a mi się wydawało że do tego służy lutownica... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 14:11
|
|
|
ja bym nie podgrzewał bo zniszczycie sobie żel albo lakier zapewniający izolację PCB od warunków atmosferycznych . A umiejscowieni tego kompa wymaga dobrego zabezpieczenia .
Co do czujnika położenia wału to 200- 450 ohm . Ale jeśli jest iskra to jest dobry bo dalej moduł zapłonowy generuje przebieg PWM do kompa z którego komp wie w której części mapy paliwa ma się poruszać . |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 16:16
|
|
|
Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wału, pompy już nie mam sensu sprawdzać, bo nawet jak się okaże że to pompa, to sam jej nie wymienię więc i tak trzeba będzie holować. Warunków też za dobrych nie mam bo nie mam nawet garażu. Wolę oddać auto w dobre ręce niż samemu coś dodatkowo spieprzyć (już tak kiedyś było). Przekaźniki raczej będą dobre, bo jak już wcześniej wspomniałem, na jeden cylinder "łapie". Akumulator sam się nie rozładowuje - może wspominałem coś o tym, że musiałem go ładować prostownikiem, ale rozładował się od "kręcenia". |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 16:25
|
|
|
czujnik położenia wału jest widoczny od przodu silnika, na styku silnik-obudowa skrzyni, idzie do niego wtyczka bodajże 2-przewodowa. ale chyba rzeczywiście lepiej żebyś sam się za to nie brał... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 22:08
|
|
|
No cóż. Autko jeździ Mechanik wyczyścił styki przewodów WN, wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej. Powodem chyba była zbyt duża ilość nagaru na owych świecach. Temat uważam za zakończony... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 03:33
|
|
|
daro_zory napisał/a: | wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej. |
napisałem ci to w 1 poście , ręce opadają . |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 07:47
|
|
|
I tak wolałem się w to sam nie bawić, bo kluczem który mam już połamałem dwie świece kiedyś. |
|
|
|
|
|