| 
		[MK3] Pilnie potrzebuję pomocy - silnik nie odpala. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dziadek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sty 2010,  08:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich ja mam taki sam przypadek z fiestą 1.1 .Rano w mróz odpaliła wyjechałem 100 metrów i zgasła .Po kręceniu rozrusznikiem próbuje załapać ale nie chce.Ciśnienie pompy paliwa dobre ,podaje paliwo, ciśnienie na cylindrach w normie,nigdzie nie cieknie paliwo,Iskry są niebieskie czyli dobre ,Podmieniłem sterownik map i ten drugi obok,czujnik położenia przepustnicy ma właściwą zmienną oporność .silnik ssania działa, czujnik położenia wału ma dobrą rezystancję.  .Po 1 dniowej walce nie wiem co jeszcze,sprawdzam komputer .przed tym jak silnik pracował brał olej i długo kręcił żeby odpalił ale odpalał za każdym razem i nagle zgasł .Czujniki wstrząsowe też sprawdziłem ,ale nawet po wlaniu paliwa w gardziel wtrysku silnik powinien ię odezwać i co o tym myślicie.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sty 2010,  09:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy kompresje sprawdzałeś wcześniej, czy teraz jak nie pali? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dziadek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sty 2010,  18:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kompresje sprawdziłem i ma 9 a miał kiedyś 10 ale już zrobiłem .Najprawdopodobniej coś ze sterownikiem głównym posprawdzałem wszystkie oporniki i wygrzałem go.Po podpięciu go do samochodu powyciągałem wszystkie przekaźniki i popukałem bo morze któryś się zawiesił i spróbowałem odpalić i odpalił.I nie wiem czy sterownik czy przekaźniki najważniejsze że działa . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sty 2010,  23:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja swoją Fiestę oddaję do mechanika w sobotę. Jak tylko czegoś się dowiem, od razu napiszę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dziadek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  11:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A co to jest gaźnik czy wtrysk .Jak wtrysk to ściągnij przewód paliwowy wychodzący z wtrysku i zatknij palcem po krótkim zatknięciu powinno być ciśnienie jeżeli jakieś tam jest to nie pompa bo wystarcz 0,8 bara żeby odpaliła .Sprawdź czujnik położenia wału i sprawdź oporność powinien mieć 240 ohm to wystarczy.Ja bym jeszcze wyciągną komputer główny z pod pulpitu pasażera i sprawdził w środku czy żaden opornik nie jest nadpalony bądź luźny ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie.I jeszcze możesz wyciągnąć skrzynkę bezpieczników z pod nóg kierowcy i tam powyciągać wszystkie przekaźniki i popukać albo jak umiesz posprawdzać czy działają. Bo najprawdopodobniej jeśli rozładowuje się akumulator bądź niema napięci morze się któryś przygrzać .W mojej fieście rano odpaliłem a po pracy na pych akus nowy a czemu się rozładował nie wiem po przejechaniu 10 km nie naładował się a ładowanie w porządku .Naładowałem go na noc i rano odpalił i wszystko się zaczęło.Tak więc różne mogą być przyczyny. Mam nadzieje że coś przybliżyłem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  11:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dziadek napisał/a: | 	 		  | ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie | 	  
 
 
    a mi się wydawało że do tego służy lutownica... | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  14:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja bym nie podgrzewał bo zniszczycie sobie żel albo lakier  zapewniający izolację PCB od warunków atmosferycznych . A umiejscowieni tego kompa wymaga dobrego zabezpieczenia . 
 
Co do czujnika położenia wału to 200- 450 ohm . Ale jeśli jest iskra to jest dobry bo dalej moduł zapłonowy generuje przebieg PWM do kompa z którego komp wie w której części mapy paliwa ma się poruszać . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  16:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wału, pompy już nie mam sensu sprawdzać, bo nawet jak się okaże że to pompa, to sam jej nie wymienię więc i tak trzeba będzie holować. Warunków też za dobrych nie mam bo nie mam nawet garażu. Wolę oddać auto w dobre ręce niż samemu coś dodatkowo spieprzyć (już tak kiedyś było). Przekaźniki raczej będą dobre, bo jak już wcześniej wspomniałem, na jeden cylinder "łapie". Akumulator sam się nie rozładowuje - może wspominałem coś o tym, że musiałem go ładować prostownikiem, ale rozładował się od "kręcenia". | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sty 2010,  16:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czujnik położenia wału jest widoczny od przodu silnika, na styku silnik-obudowa skrzyni, idzie do niego wtyczka bodajże 2-przewodowa. ale chyba rzeczywiście lepiej żebyś sam się za to nie brał...    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2010,  22:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No cóż. Autko jeździ    Mechanik wyczyścił styki przewodów WN, wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej. Powodem chyba była zbyt duża ilość nagaru na owych świecach. Temat uważam za zakończony... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2010,  03:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | daro_zory napisał/a: | 	 		  | wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej.  | 	  
 
napisałem ci to w 1 poście , ręce opadają . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2010,  07:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I tak wolałem się w to sam nie bawić, bo kluczem który mam już połamałem dwie świece kiedyś. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |