Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] automat - gaśnie przy wbijaniu wstecznego
Autor Wiadomość
Mike 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Mar 2009, 22:54   

Hmm a ja mam pytanie czy na R samochod gasnie zawsze tzn nawet na cieplym silniku? Jezeli gasnie na bardzo zimnym to jest to w miare normalne. Jak na dworze sa ujemne temperatury to olej moze byc zbyt gesty i skrzynnia musi sie troche rozgrzac. Druga rzecza jest ssanie. U mnie jak wyciagnie sie ssanie obroty sie zwiekszaja i zbyt szybkie przelaczenie na bieg powoduje to ze silnik potrafi zgasnac. Sadzac po profilu wnioskuje ze masz ssanie automatyczne. Jezeli masz zbyt male obroty to pokombinuj z dlugoscia linek do skrzyni. Skrocenie jednej wydluza druga. Zobacz tez czy w pedale gazu masz bialy palstik od linki gazu. U mnie bylo tak ze plastik ten byl ulamany i linka gazu sie wydluzyla o kilka cm.
 
 
romas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 11:33   

Olej był wymieniany w tamtym roku. Parę dni temu był sprawdzany poziom i było ok. Zdarza się że zgaśnie również przy rozgrzanym silniku. Tzn po przejechaniu nie wielkiej odległości. Problem ten mamy od długiego czasu, latem było to samo, tak że nie wiem czy niskie temperatury teraz mają jakieś znaczenie.

Jeszcze jedno. Kąt pod jakim stoi samochód ma jakieś znaczenie dla oleju w skrzyni? Wczoraj zauważyłem że na równym mam większe szanse wbicia wstecznego.

Co do tego czujnika to dość ciekawe, bo silnik wydaje mi się że właśnie gaśnie w ten sposób jak by było odcięcie zapłonu. Można jakoś sprawdzić samemu czy to może być to??

Przy okazji, wiecie może jaki jest koszt wymiany tego czujnika, bo jeśli w miarę przystępny to może warto spróbować.
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 55
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 14 Mar 2009, 12:48   

czujnik to ok 160 pln ale czekaj czujnik nie pozwala odpalić auta ale jak już odpali to go przecież nie gasi trzeba by zobaczyć gdzieś na schemacie jak to dokładnie działa. czujnik ma cztery piny dwa do światełka cofania i dwa do blokady można miernikiem posprawdzać i jeszcze kabelki sprawdzić
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2009, 12:57   

W schematach elektrycznych CTX'a są elementy typu przekaźnik kontrolny biegu jałowego itp. - na pewno jakiś magik-mechanik nie powinien tam grzebać bo to droga w jedną stronę, dużo łatwiej coś popsuć niż faktycznie naprawić.

Przy sprawdzeniu poziomu oleju auto MUSI stać na płaskim (poziomym w miarę) i musi być odpalony i ciepły silnik.

Jeszcze jedna sprawa która podsunął kolega wyżej - linki sterujące, otwórz maskę i zobacz czy są napięte, z pedału gazu linka idzie na taka krzywkę (sprawdź czy jest napięta) z tej krzywki jedna idzie na skrzynię biegów (sprawdź czy jest luźna) a druga idzie na dolot, do przepustnicy.

Ostatnie, czy auto w ogóle jeździ? jak? Mutowało? Normalnie? Wcale?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
romas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 14:27   

Auto jeździ bardzo dobrze. Szczerze jak pierwszy raz nim jechałem byłem mile zaskoczony osiągami z tak małego silnika. Problem stanowi tylko i wyłącznie wrzucanie wstecznego biegu. Jak już się uda wrzucić i nie zgaśnie to do tyłu jedzie normalnie, znaczy ruszanie/hamowanie/zatrzymanie/dodawanie gazu nie stwarza żadnych problemów. Jazda do przodu to samo, żadnych oznak jakichkolwiek problemów. Auto można normalnie używać pod warunkiem że parkujesz tak żeby nie trzeba było cofać po odpaleniu:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2009, 15:00   

Czyli problem występuje tylko do tyłu? Jak odpalisz na N i przesuniesz na D to można śmiało jechać?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
romas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 16:39   

Dawniej zdarzało mu się też zgasnąć przy przełączaniu na D. W tej chwili jakoś mu się polepszyło samo i z tym już nie ma problemu. Tak że można powiedzieć że problem faktycznie jest tylko z R.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2009, 16:55   

Nie pamiętam jak we fieście - sprawdź czy przy wybieraku nie ma włączników krańcowych które odczytują w którym położeniu jest dźwignia, - bo stawiam że ten od R się sypnął.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
romas
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2009, 14:14   

Co byłem w stanie to samemu sprawdziłem, ale dalej to muszę sobie jakiegoś mechanika dobrego znaleźć. Dzięki wam wszystkim za pomoc i wasze uwagi. Przekaże wszystkie domysły mechanikowi jak już jakiegoś znajdę. Jak dojdę do tego co sprawiało problem napiszę odpowiedź tutaj. Może komuś się jeszcze przyda.

Pozdrawiam,
Roman
 
 
coulignon
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sty 2010, 17:13   

Witam,
Podnoszę temat,
Chcę kupić samochód z automatem i oglądałem ostnio fiestę MK4 z 96 roku. (silnik 1,2.) Wszystko ma fajne tylko że jedna rzezc mnie niepokoi: przy wrzucanu D,L lub R, przy wciśnietym hamulcu, czuć delikatne szarpnięcie i samochód ma tendencję do przygasania.. Po zwolnieniu hamulaca auto nie "pełza" tylko bardziej wyrywa się do przodu. Włąściel twierdzi że wszystko ok i samochód tak ma, a w wieksze mrozy na zimnej skrzyni potrafi zgasnąć. Przejachałm nim z 15 kilometrów i problem po rozgrzaniu nie zniknął. Olej był wymieniany (jest czysty. Ale nie "czerwony"). Podczas jazdy skrzynia sprawuje sie bez zarzutów.

Czy rzeczywiście ten typ tak ma, czy jest to zapowiedź większych kłopotów?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sty 2010, 21:14   

1. Jak w maualu sobie żaglujesz biegami to napęd jest rozłączony (sprzęgło), w automacie jak wajchą machasz D-N-R to biegi sa natychmiast załączane i sprzęgło jest wyłączane - auto stoi tylko dlatego ze nie może jechać - hamulec, więc pewne szarpnięcia, stuki, itp sa zupełnie normalne - nie da się opisać w tekście gdzie jest granica.

2. To że jak wrzucisz bieg silnik zwalnia bieg jałowy czyli np. z 900 obrotów schodzi na 700 to jest normalne - na biegu obroty zawsze będą niższe niż na luzie (N czy P) jak gaśnie to coś nie tak jest z elektroniką silnika gdyż powinna zniwelować obciążenie (powinna dodać gazu) więc silnik krokowy i te całe sprawy z wolnymi,,,

3. Po zwolnienie hamulca auto powinno mieć "tendencją do ruszania lub nie staczać się do tyłu na wzniesieniu) wiec jak się mocno wyrywa to zapewne do regulacji linki przy skrzyni,,,

4. Wyrywanie się auta do przodu gryzie mi się ze wspomnianą tendencją do przygasania,,, można by rzec że obie opcje się jakby wykluczają gdyż by auto się wyrywało do przodu musi miec jednak trochę więcej niż bieg jałowy,,,

5. W duże mrozy po wrzucenie D lub R gaśnie - prawie normalne, przyczyna to zimny olej w skrzyni

6. CTX w Fordzie jednak powinien być zalany czerwonym olejem do skrzynek automatycznych,,, był tu na forum przypadek że auto zalano innym olejem i skrzynka wytrzymała jakieś 2 tygodnie jak pamiętam potem zaczęła głośno grzechotać na jeździe i auto sprzedano/zezłomowano i nie wiadomo co dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:57   

czerwony olej ATF lub odpowiednik taki sam lejesz do wspomagania kierownicy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
coulignon
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2010, 07:15   

JoeMix napisał/a:
Wyrywanie się auta do przodu gryzie mi się ze wspomnianą tendencją do przygasania,,, można by rzec że obie opcje się jakby wykluczają gdyż by auto się wyrywało do przodu musi miec jednak trochę więcej niż bieg jałowy,,,



Dzięki za odpowiedź.
Słowo wyjaśnienia - przygasanie nastepuje w pierwszym momencie, potem obroty wzrasatają. I wtedy auto "się wyrywa". Jeżdziłem kiedyś "zwykłym" automatem i on po zwolnieniu hamulca zaczynał bardzo wolno pełzać.

Może rzeczywiście jest to problem zimy. I chyba niedopowiedniego oleju.

Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 08:55   

No to jeśli po zarzuceniu biegu obroty spadają i po chwile wracają do normy to OK, to że CTX się bardziej wyrywa do przodu jest powodowane tym że ma dużo więcej przełożeń niż zwykły automat, więc ma że tak powiem więcej siły,,, ale tez nie da się opisać gdzie jest granica,,, normy
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bechcik91
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2010, 22:08   

W zasadzie to nie chcąc zakładać nowego tematu może się dołączę. Mam ten sam problem z cofaniem, ruszaniem do przodu. Tyle że nie mam już sił do naprawiania tego, a wolalbym zrobić przerzutkę na manual. I tu parę pytań, czy ktoś już tego próbował, jakie są koszty robocizny i części. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie info. A co do cen to proszę o poradę czy bardziej opłaca się kupić kolejno wszystkie części czy całą fiestę za 1300zł?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 22:12   

Poszukaj na forum, kilka osób przekładało na manual,,, do wymiany wszystko po kolei, sprzęgło (z kołem zamachowym) cała skrzynka,mechanizm wybierania biegów (cały) pedały (sprzęgło, pompka) w mk4 jest hydrauliczne sprzęgło,,, itd,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu
megabajt Mechanika 16 4 Lip 2009, 20:57
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.