[MK4] automat - gaśnie przy wbijaniu wstecznego |
Autor |
Wiadomość |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 13:45 [MK4] automat - gaśnie przy wbijaniu wstecznego
|
|
|
Witam.
Ojciec kupił sobie jakiś czas temu fieste z 96r 1.2 z automatyczna skrzynia (z tego co wiem bezstopniową). Problem jest przy zimnym silniku po odpaleniu. Wbijając wsteczny auto gaśnie. Przy biegu do przodu obroty też mocno na moment spadają, ale silnik nie gaśnie.
Przeszukałem forum, ale nie natrafiłem na podobny problem. Może jednak ktoś z was się już z czymś takim spotkał?
Przy okazji chciałbym spytać czy ktoś z was jest w stanie podać namiary na jakiegoś mechanika w zachodniej polsce, najlepiej lubuskie, który podjął by się naprawy takiej skrzyni. Żaden z tych co mój ojciec odwiedził nie chciał się niestety za tą skrzynie zabierać:/ Przy okazji ewentualnie mechanik który podjął by się wymiany skrzyni na manuala. Choć ojciec się przyzwyczaił już do automata i on mu bardziej pasuję, no ale niestety mamy już dość wypychania auta z parkingu żeby jechać do przodu |
|
|
|
 |
Nesor

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 16:40
|
|
|
wydaje mi sie ze to nie sprawa skrzyni biegów, silnik jest dławiony przez skrzynie... sam mam automata i na zimnym silniku tez mi szarpie ale nie gaśnie, dzieje sie tak zamin sie nie rozgrzeje olej w skrzyni biegów... byc moze masz za niskie obroty.
a jakie masz obroty jak stoisz na D i N ?
Cytat: | Wbijając wsteczny auto gaśnie | ale odrazu gaśnie czy szarpie i obroty spadają gasząc silnik? |
_________________ Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 18:18
|
|
|
odrazu po przełączeniu na R obroty spadają gasząc silnik.
z tymi obrotami to też coś jest nie tak. czasami jest dobrze tak około 1-1,5 tyś, a czasami po odpaleniu ma dużo wyższe obroty, dokładnie nie pamiętam jakie. wtedy szarpie i gaśnie również.
olej w skrzyni był już też wymieniany w poprzednim roku i to nie zmieniło nic. możliwe że to wszystko przez ustawienie tych obrotów, tylko jak to naprawić?? |
|
|
|
 |
reaktor

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 17 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 18:37
|
|
|
znam kilku mechaników magików w Gubinie ale to troszkę za daleko dla ciebie spróbuj wbić na zielona gore tam na pewno znajdziesz jakiegoś specjalistę...
romas napisał/a: | Przy okazji ewentualnie mechanik który podjął by się wymiany skrzyni na manuala | ... z tego co wiem to nieopłacalne koszty cie przeraza chyba ze będziesz robił sam |
_________________ 212 KM @ 345 Nm
Zużycie paliwa Średnio 15 l /100 km |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 19:00
|
|
|
Do CTX'a potrzeba specjalisty a nie magika
Podaj jak kolega pisze obroty na P, R, N, D Spróbuj odpalić auto na N i przesunąć na R czy też zgaśnie, zaciągnij ręczny dodaj gazu tak na 1,5 tyś z P przesuń na R (tylko uważaj bo auto będzie się wyrywać) Jak masz dobry ręczny to nie powinno pojechać (za daleko) i zobacz co będzie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Nesor

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 19:54
|
|
|
Cytat: | zasami jest dobrze tak około 1-1,5 tyś, a czasami po odpaleniu ma dużo wyższe obroty |
to dziwne ja po odpaleniu mam ~1000
to faktycznie coś nie tak masz bo ci strasznie skrzynia obroty zmniejsza...
|
_________________ Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 20:06
|
|
|
Jutro sprawdze dokładnie z obrotami. Z N na wsteczny też gaśnie. Z tymi obrotami to różnie. Czasem niższe, czasem wyższe z tego co mi ojciec mówił. Jutro go odpalę i sprawdzę jakie są i napisze. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 21:03
|
|
|
ale generalnie jak włączysz zapłon, i przekręcisz kluczyk to bez dodawania gazu na postoju zapali i będzie chodzić równo? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Nesor

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 21:15
|
|
|
Cytat: | ja po odpaleniu mam ~1000 |
lekka korekta - sprawdzilem przed chwila na zimnym nie przekracza mi 1300
i są przez pierwsza sekunde wyrzsze 1300 a pozniej stabilne na 1200....
sprawdz jeszcze na równym podlozu jak wrzocisz D pość halumec, nie dodawaj gazu (jedz na samym biegu) i zobacz jakie obroty ma podczas jazdy... u mnie jest to równe 1000x |
_________________ Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 21:17
|
|
|
Tak, odpala bez problemu. Obroty zwykle spoko, czasem dziwnie wysoko je trzyma. Problem tylko przy wrzucaniu wstecznego. W momencie przesunięcia dźwigni na R odrazu obroty idą w dół i gaśnie. Przy wrzucaniu na D obroty też w dół, prawie do 0, ale odrazu potem wracają do normy i można spokojnie jechać. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 21:22
|
|
|
Jak poziom i kolor oleju w skrzyni? Może jeszcze z 2 teściki jakie mi przyszły do głowy to przerzucenie z N na R bez nogi na hamulcu, więc z tyłu potrzeba przestrzeni bo auto zacznie jechać, oraz z uniesionym przodem (przynajmniej jedno koło swobodnie bez obciążenia) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 21:41
|
|
|
Olej w tamtym roku był zmieniany. Nie rozwiązało to problemu. Jak teraz wygląda nie wiem. A tak w ogóle to można wrzucić R czy D bez nogi na hamulcu?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Mar 2009, 22:27
|
|
|
Tylko ze auto momentalnie zacznie jechać! i trzeba to zrobić szybko i precyzyjnie.
Skrzynia nie wie czy masz nogę na hamulcu czy nie - po prostu włącza bieg, sprzęgła (każdy bieg ma swoje, w przypadku fiesty CTX sprzęgła są 2 - jedno do przodu i jedno do wstecznego) włączają się automatycznie i są sterowane ciśnieniem oleju w skrzyni, im wyższe obroty tym wyższe ciśnienie, dlatego jak puszczasz nogę z hamulca to auto ma tędęcje do ruszania, a na wolnych pełza sobie do przodu/tyły zależnie od wybranego biegu, - to jakby jechało na pół sprzęgle, - kiedy naciskasz hamulec sprzęgło zaczyna się zwyczajnie ślizgać, dlatego jak masz wciśnięty hamulec i zmieniasz z N lub P na R, D czy L to obroty silnika spadają - normalne to jest, ale nie powina gasnąć. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 09:47
|
|
|
Rano poszedłem po auto. Po odpaleniu na P po chwili obroty ustawiły się na lekko poniżej 1000. Po przełączeniu na R auto o dziwo nie zgasło. Z wciśniętym hamulcem przeszedłem przez wszystkie biegi i obroty były ciągle te same. Po wyjechaniu z garażu (do przodu) już więcej nie udało mi się wbić R. Ciągle gasł, i to tak odrazu. Widziałem czerwone lampki zanim wskazówka obrotomierza spadła do 0. Próba wrzucenia R bez hamulca kończyła się tym samym. Chyba że nie wiem jak dobrze i szybko to zrobić. Wrzucanie wstecznego z 1500 obrotów to samo (z hamulcem). Później nawet wrzucając D silnik parę razy się zadławił i zgasł. Jadąc po w miarę równej drodze, lekko dziurawej obroty na D bez gazu ustawiły się jakoś na 1500. Po przejechaniu może z 2km (kawałek od garażu do domu) jak już się silnik nagrzał trochę obroty na N były jakoś na 700 co wydaje mi się zdecydowanie za małe. Przed domem dalej nie mogłem wbić R bez gaszenia silnika. Problem w tym że czasem po odpaleniu auta obroty są o wiele większe (nie pamiętam dokładnie) i z wstecznym jest dalej to samo. Tak że może i w tej chwili obroty są za niskie, ale wydaje mi się że nie tylko to jest problem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 10:49
|
|
|
700 obrotów na minutę na ciepłym silniku jest jeszcze akceptowalne, ale niżej już nie powinno schodzić, czyli po zapięciu biegu silnik powinien te 700 utrzymać, jak po odpaleniu auta masz obroty wyższe to też jest dobry znak o ile utrzymują się puki silnik zimny.
Jak masz możliwość to sprawdź jeszcze bez obciążenia - z uniesionym przodem, jak wtedy tez będzie gasł to coś z elektryką raczej, jeśli się okaże ze z uniesionym kołem działa OK, i da się zmieniać biegi i koło się będzie obracać to znaczyć może że coś ze skrzynią. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 11:45
|
|
|
JoeMix, obroty dla tego silnika na biegu jałowym to 950 +/-50 obr/min więc coś jednak jest nie tak z nimi i autko łatwo zdusić wtedy. |
|
|
|
 |
romas [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 13:52
|
|
|
Dobra postaram się go sprawdzić bez obciążenia, ale to pewnie dopiero jutro. Jeśli to coś z elektryką, to co można zrobić? Ustawiać komputer czy go całego wymieniać? Jakie w ogóle są wtedy opcje? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 14:23
|
|
|
Komputer silnika dostaje informacje o położeniu wybieraka (głównie chodzi o jałowe położenia) i jeśli ma info że wybierak jest na N to steruje silnikiem jak na biegu jałowym kiedy wybierk może być na D i pod obciążeniem silnik gaśnie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 14:23
|
|
|
Komputera się nie ustawia, on ma wpisane algorytmy i według nich pracuje. Obniżone obroty nie wskazują raczej na awarię kompa a raczej na awarię/niedomaganie osprzętu. Wbij w wyszukiwarce o obrotach w mk4/mk5 a wszystko znajdziesz. |
|
|
|
 |
suchy
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 54 Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 20:18
|
|
|
ja to powiem co mi sie wydaje dla pewności sprawdzić poziom oleju ale to nie to jeżeli to gaśnięcie na R jest takie jak by odcięto zapłon to może jest to wina czujnika tego co oświeca światło cofania i blokuje rozruch silnika w innym położeniu niż P N to jeden czujnik |
|
|
|
 |
|