Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Czy moja Fiestka zbyt duzo nie pali?
Autor Wiadomość
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 3 Gru 2009, 07:31   

no wlasnie po 5-10 minutach wieje mi cieple powietrze a wskazówka jest na dole łuku ponad tym białym kwadratem, wiec jest na dolnym polu "norm"

sprawdze ten czujnik, ciezko bedzie sie tam dostac :|
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Gru 2009, 08:50   

sprawdź węże pod maską, to jest jeszcze lepsza metoda. Tylko silnik powinien być zimny. Po włączeniu silnika otwórz maskę i sprawdzaj przewód górny idący od termostatu do chłodnicy. Jak będzie od razu się robił ciepły to termostat do wymiany.

Jeśli będzie robił się ciepły dopiero po tych 5-10 min to znaczy, że jest dobry i się nie zacina.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 3 Gru 2009, 15:05   

a no wlasnie te węże co idą do chłodnicy robia sie cieple kiedy dmucha cieple powietrze a wskazowka jest na przelomie bialego pola a pola "norm"

no i jeszcze jest taka dziwna sprawa ze mianowicie, wczoraj zalałam fiestkę do pełna pod sam korek,, tak ze bylo widać ze jest "czubato" ze lustro benzyny widac przez wlew bo akurat nie mam tej metalowej klapki co sama sie zamyka :V: no i zajechałam pod dom jakies 3km od stacji, i z ciekawosci zajrzałam pod ten korek i patrze a tam pusto to wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml, no to zakrecam i ide do domu

na rano patrze pod ten korek a tam pusto, jakby benzyny ubyło no to spowrotem wlałam z kanistra pod sam korek zeby bylo pełno, weszło jakies 300ml.
a dodam ze auto stoi zawsze na płaskiej powierzchni pod domem, na dworze gdzie nikt niema wstępu wiec wykluczam mozliwosc kradziezy, ani tez nie mam dziurawego baku bo specjalnie zajrzałam pod spód i nic nie bylo a auto stoi na kostce brukowej wiec tymbardziej bylo by widac a kostka byla przeciez sucha


zaintrygowało mnie to powiem szczerze no i dzisiaj jadac do domu zatrzymałam sie na stacji w celu zatankowania znow do pełna, weszlo 3litry i mialam pod sam korek paliwa takze bylo widac w wlewie.

no i jadac pod dom przejechałam jakies 3-4km na rozgrzanym silniku i pod domem znow z ciekawosci wlałam z kanistra benzyne i weszedł cały jeden litr i jeszcze sie nie pokazało że jest pełne :!:

przyznam ze jezdze delikatnie muskając pedał gazu wiec powinno byc mniejsze spalanie
a nastepna sprawa ze dzis troche jest mrozik za oknem troche powyzej zera no i zanim przkrece kluczyk to wskazówka od poziomu paliwa troche opada jakies 2-3mm ale po odpaleniu znow powraca na maxa

niewiem co jest z tym grane, wybaczcie ale glupia dociekliwa baba ma stary samochod i niewie co jest z nim grane, mam nadzieje ze mi pomozecie rozkminić tą zagadke
czy w ukladnie paliwowym jest jakiś "odstajnik" gdzie paliwo sie buforuje? takze moze sprawiac taie wrazenie ze z baku znika nagle wieksza ilosc??
chyba skontaktuje sie z kaszpirowskim <8> :twisted: :-)
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Gru 2009, 17:28   

Kuleczka napisał/a:
wczoraj zalałam fiestkę do pełna pod sam korek,, tak ze bylo widać ze jest "czubato" ze lustro benzyny widac przez wlew bo akurat nie mam tej metalowej klapki co sama sie zamyka no i zajechałam pod dom jakies 3km od stacji, i z ciekawosci zajrzałam pod ten korek i patrze a tam pusto to wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml,
Normalny objaw, przy tankowaniu nigdy nie da się nalać pełnego zbiornika, bo tak jest skonstruowany, aby zawsze zostawało miejsce na opary paliwa... Otwór w samym baku jest poniżej jego górnej ścianki i tankując, może być pod korek, a po pobujaniu autkiem słychać "bul bul bul" i nie ma pod korkiem... To samo podczas jazdy, na przechyłach też ucieka spod korka do baku...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 3 Gru 2009, 18:15   

no to rześ mnie oświecił bo głupia baba myslała ze fofik zamienił sie w paliworzernego potwora
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 3 Gru 2009, 18:37   

Kuleczka napisał/a:
wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml, no to zakrecam i ide do domu

na rano patrze pod ten korek a tam pusto, jakby benzyny ubyło no to spowrotem wlałam z kanistra pod sam korek zeby bylo pełno, weszło jakies 300ml.


a zimno rano dzisiaj było i przez samą różnicę temperatury paliwo mogło zmniejszyć swoją objętośc :yes:
ja kiedyś latem zatankowałem pod korek dojechałem ze stacji do domu i zaparkowałem fieścine.a ciepło było i fiestka na słoncu wiec paliwo każdą możliwą dziurą zazceło uciekać
_________________

 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 3 Gru 2009, 23:12   

myslisz ze az tak dziala roszezalnosc temperaturowa?
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Gru 2009, 23:18   

11kuba11, noł łej
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 7 Gru 2009, 19:54   

tylko skund będe wiedziała ile pali jesli zatankuje do pelna?

bo przeca raz zatankuje 23 litry kiedy mam pół baku a innym razem 18 kiedy mam pół baku bo jesli zbiornik nie wypełnia sie do pelna tylko zostaje tam powietrze to raz zostanie go wiecej a raz mniej to skad moge wiedziec ile dokladniej pali? skoro komutera nie ma ktory by analizował spalanie
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 8 Gru 2009, 13:33   

Oj Kuleczka, Kuleczka, kombinujesz jak koń pod góre...
Kuleczka napisał/a:
raz zatankuje 23 litry kiedy mam pół baku a innym razem 18 kiedy mam pół baku bo jesli zbiornik nie wypełnia sie do pelna tylko zostaje tam powietrze to raz zostanie go wiecej a raz mniej
Tak się nie da, chyba że w pierwszym przypadku Fiesta będzie bardzo przechylona na stronę pasażera, a w drugim mocno na stronę kierowcy... Ja tankuję (w 90% przypadków) na tej samej stacji, a nawet z tego samego dystrybutora :yes:
A poza tym - skąd wiesz że w obu przypadkach masz PÓŁ baku paliwa? Przecież wskaźnik nie jest tak dokładny...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:37   

Parzych napisał/a:

A poza tym - skąd wiesz że w obu przypadkach masz PÓŁ baku paliwa? Przecież wskaźnik nie jest tak dokładny...


tak wiem, zakladam tak dla przykladu ze mam pół zbiornika
innym razem moge lać szybko a drugim powoli do zbiornikka i wejdzie wiecej albo i mniej lejąć szybciel lub wolniej

zainspirowalo mnie to i dlatego wierce ten temat, docielkiwa baba ze mnie :D
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 8 Gru 2009, 21:23   

Dlatego robi się tak:
MARIUSZ.B napisał/a:
Parzych napisał/a:
Wyliczenie spalania robi się w taki sposób:
Lejesz do pełna,
Przejeżdżasz X kilometrów,
Tankujesz do pełna Y litrów,
Dzielisz Y przez X i wychodzi Ci spalanie...

I tak 10 razy i dopiero z tego wyliczasz średnie spalanie.
i tyle... old
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Gru 2009, 10:51   

Kuleczka przekombinowujesz. Nawet raz na jakiś czas tankując do pełna nie wyjdzie ci błąd rzędu 7 litrów. Wtedy raptem spalanie może ci wyjść o 1,5 lit/100km większe. No ale jak wychodzi co o 3 litry większe no to już wiadomo że coś nie ten teges.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 9 Gru 2009, 17:28   

Kuleczka... Nie obraź się... Ja cię zapiszę na swój koszt do lekarza. Nie wiem jakiego. Któryś cię przyjmie.? Zadajesz pytanie, później dostajesz odpowiedź i kombinujesz...
Co jest z tobą? :cojest:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 9 Gru 2009, 19:44   

elmek13 napisał/a:
Kuleczka... Nie obraź się... Ja cię zapiszę na swój koszt do lekarza. Nie wiem jakiego. Któryś cię przyjmie.? Zadajesz pytanie, później dostajesz odpowiedź i kombinujesz...
Co jest z tobą? :cojest:


to pewnei ta jesienna chandra pub2
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 9 Gru 2009, 20:18   

ja znalazłem bardzo nieelegancki, wiejski i amatorski sposób na szybsze nagrzewanie się silnika.

jako,że jeżdże często, ale na krótkie dystanse (~3km) auto nie nadążało się nagrzewać - załatwiłem sobie kawałek grubej tektury i wstawiłem przed chłodnicę (sposób dziadka), co ciekawe - spalanie troszeczkę sie zmniejszyło, auto nagrzewa się dużo szybciej.

Ale minus - gdy jest pogoda taka jak teraz (tj + 5-10stopni) trzeba jeździć spokojnie, bo wskazówka temperatury lubi podskoczyć dość wysoko przy :rotfl: "dynamicznej" :rotfl: jeździe.

Co do spalania, to mogę sie wypowiedzieć niestety tylko do spalania oleju - po wymianie na elf-a start ssie go 2x więcej :) teraz zakupiłem lotosa o niby lepszych parametrach :D , sprawdzę go na nowy rok.

mój fiestolot pali teraz w okolicach 6,8-7,4l/100.

Dlaczego nikt nie kazał Pani Kuleczce zresetować komputera ?? tak, wiem - najpierw powinna sprawdzić kody błędów... ale jeżeli nie ma czasu to niech zresetuje...
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Gru 2009, 21:06   

Cytat:
Ale minus - gdy jest pogoda taka jak teraz (tj + 5-10stopni) trzeba jeździć spokojnie, bo wskazówka temperatury lubi podskoczyć dość wysoko przy "dynamicznej" jeździe.

Kiedyś sobie biedy napytasz jak tak będziesz robił. Zasłanianie nic Ci nie da na krótkich dystansach bo i tak płyn przez chłodnicę (czyli duży obieg) płynie dopiero jak się termostat otworzy czyli koło 90 st C. Poza tym piszesz że lubi wskazówka podskoczyć dość wysoko, a jesteś pewien, że masz sprawny czujnik temp. - bo w fiestach pada on przeważnie po pewnym czasie i pokazuje niższą temp. płynu niż rzeczywista - może się okazać, że już przegrzewasz silnik. Jeżeli jednak Ci spalanie się zmiejszyło to pewnie masz termostat już do wymiany i cały czas płynie Ci płyn dużym obiegiem lub termostat się za wcześnie otwiera. Kiedy był wymieniany?

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 21:57 ]
Kuleczka, oprócz tego co napisali poprzednicy sprawdziłbym jeszcze wydech, czy nie jest zatkany, czy hamulce nie trzymają, sprawdź po jeździe czy felgi nie są zbyt gorące lub czy samochód się stacza nawet na bardzo małej pochyłości terenu, napisz coś więcej na temat ogólnego zachowania autka, czy dobrze przyspiesza, czy wykręcisz nim np. 100 km/h bez problemu, czy silnik kręci się ponad 4000 obr./min (jak nie masz obrotka to właśnie będzie to ok. 100 km/h na 4 biegu). Sprawdziłbym też czy zawory są dobrze wyregulowane. Przyczyn mogą być dziesiątki, trzeba sprawdzić wszystko po kolei.
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 10 Gru 2009, 07:48   

zaworki ok luzy wlasciwe, hamulce nie trzymaja, autko ropedza sie dosc zwawo
kąputer zresetowany :cojest:

yno te spalanie mnie dobija ;-| chłapie jak smok, dyche na 100
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 10 Gru 2009, 09:42   

Ten czujnik temperatury pod patelnią koleżanka sprawdziła miernikiem? Przerabiam temat dużego spalania już kawałek czasu u mnie zepsuty był ten czujnik nie zmieniał rezystancji, a prawidłowo powinno być:

(F2AF-12A648-AA)

- przy 10°C: 58 kOm;

- przy 20°C: 37 kOm;

- przy 30°C: 24 kOm;

- przy40°C: 16kOm;

- przy 50°C: 11 kOm;

- przy 60°C: 7 kOm.
Nie polecam w razie co kupować zamiennika tylko oryginalny do forda.
_________________

 
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Gru 2009, 20:55   

Czujnik warto sprawdzić, bo może to akurat to, napisałaś że świeczki masz nowe - myślę że warto je wykręcić i zobaczyć jaki kolor ma elektroda (powinna być piaskowa) - będzie wiadomo czy skład mieszanki jest właściwy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.