| [MK3] Czy moja Fiestka zbyt duzo nie pali? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  18:56   [MK3] Czy moja Fiestka zbyt duzo nie pali? | 
 |  
               | 
 |  
               | Siemanko, chcialabym sie dowiedziec czy spalanie na poziomie 10 litrow na 100km nie jest zbyt wysokie jak dla silnika 1.1i   
 powiem tak ze mierzyłam ostatnio spalanie, zatankowałam 10 litrów na pusty bak, i zrobiłam na tym 100km na miescie i skonczylo sie paliwo wiec jest pewne ze spalanie wynosi 10l/100km.
 
 
 dodam ze codziennie robie trase ok. 15 do 20km, a wyglada to tak, rano gdy silnik zimny wsiadam i przejezdzam trase po miescie (miasto duze i wiadomo korki i swiatla, ale przewaznie staram sie jezdzic ulicami gdzie niema korkow) trasa liczy sobie ok 7km, zanim skoncze jazde silnik jest juz zagrzany, pozniej po jakis 8 godz znow pokonuje trase ok 8-10km, czyli silnik znow musi sie rozgrzac, wiec spalanie paliwa jest wieksze, i tak codziennie jest. czasem jeszcze gdzies pozniej wieczorem skocze autem kawalek takze czesto jezdze kiedy silnik zimny
 mysle ze jakby zrobic bez przerwy trase 100km po miescie to spalanie bylo by mniejsze
 musze przyznac delikatnie traktuje pedał gazu i jezdze z zasadami ekodriwingu
 i skad tak wysokie spalanie???
   swiece, kable WN nowe, cpp tez sprawny, szukac innych przyczyn czy moze dac sobie z tym spokoj?
 |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Aby sprawdzić ile auto pali, to radzę zatankować pod korek i przejechać 100km i dolać benzyny do pełna. Jest to metoda wiarygodniejsza niz lanie od 0 litr. do 0 litr.  Nie mówiąc o zajeżdżaniu pompy paliwa   |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  20:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyliczenie spalania robi się w taki sposób: Lejesz do pełna,
 Przejeżdżasz X kilometrów,
 Tankujesz do pełna Y litrów,
 Dzielisz Y przez X i wychodzi Ci spalanie...
 
 
 Skąd wiesz że był pusty? Dopchałaś Fiestę na stację? 	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | zatankowałam 10 litrów na pusty bak | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | puan   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Wrz 2009
 Posty: 46
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | koledzy mają racje. Najlepiej zalać do pełna i potem dolać. A tak na marginesie to o tej porze roku wyższe spalanie jest normalne. Mi latem pali około 6,5 a teraz 8. A jeżdżę rano do szkoły do miasta 10 km i potem spowrotem. W tym jadę trochę po mieście. Ale w korkach nie stoję. Więc myślę że spalanie około 9-10l jest możliwe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  20:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | bo mialam w kanistrze 2 litry a kiedy sie skonczylo w baku to wlalam to z kanistra, a nastepnie dojechalam na stacje i wlalam 8 wiec mialam 10 litrow no i przejechalam od momentu wlania tego z kanistra jakies 100km i sie skonczylo   |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | 10 litrów na silnik 1.1 to zdecydowanie za dużo. Poszukaj tematów o spalaniu, jest tam opisane co może być przyczyną. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  21:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | sonda lambda - tylko jak to sie do licha sprawdza? |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  21:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | kurde to jest jakaś plaga :yyy: co to za sprawdzanie spalania? nawet jeśli próbujecie w ten sposób jeździć aż do zatrzymania silnika, to wynik może być i tak nieprawdziwy - wystarczy że wjedziecie w dziurę lub auto wam się przechyli (zakręt, hamowanie), pompa zassie powietrze i silnik zgaśnie - a w baku jeszcze 1 czy 2l. i co wtedy? wtedy z 10l/100km robi się tylko 8/100, czyli wynik jak najbardziej normalny... a wy bogu ducha winne autko podejrzewacie nie wiadomo o co. jak wam pozdychają pompy to wam się odechce kolejnych pomiarów   
 dobrze że chociaż w tym temacie nie pojawił się przelicznik spalania [km/50pln]
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  22:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale to i tak ok 45gr/km jazdy po miescie       |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2009,  23:07 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Wyliczenie spalania robi się w taki sposób: Lejesz do pełna,
 Przejeżdżasz X kilometrów,
 Tankujesz do pełna Y litrów,
 Dzielisz Y przez X i wychodzi Ci spalanie...
 | 
 I tak 10 razy i dopiero z tego wyliczasz średnie spalanie.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2009,  15:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | tez tak robilam ze pod korek i po 100km kolejne tankowanie do pelna i wychodzilo to samo 
 moja kosiarka pali tyle co sportowa fura z dwoma lytrami pod machą
   |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazio-n   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kazimierz
 Wiek: 38
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 170
 Skąd: Bogatynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2009,  16:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Faktycznie za dużo  A sprzęgło się nie ślizga ?? ( możliwe, że ciśniesz gaz w podłogę by jechać z normalną prędkościa ). Kable WN, świece i filtry kiedy wymieniane ? Olej silnikowy - to wszystko też ma jakieś znaczenie ( wiem po sobie ). Odpowiednie ciśnienie w oponach. Najważniejsze jednak stan silnika - czy pali na wszystkie cylindry, kompresja itp, itd. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2009,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | chcialabym sie dowiedziec | 
 
  	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | tez tak robilam | 
 Kuleczka,  jedno pytanie Do Ciebie (nurtuje mnie to od dawna) jesteś kobietą czy mężczyzną. W profilu jako kobieta a piszesz raz jak ON a raz jako Ona
   Sorry za OT.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2009,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja Ci wyjaśnie. To para i raz pisze Pan, a raz Pani natomiast konto jest zarejestrowane na Panią. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2009,  21:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja na twym miejscu juz dawno bym sobie taka fure kupił i po problemie było by 	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | moja kosiarka pali tyle co sportowa fura z dwoma lytrami pod machą   | 
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2009,  07:41 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Ja Ci wyjaśnie. To para i raz pisze Pan, a raz Pani natomiast konto jest zarejestrowane na Panią. | 
 
 no zgadza sie
   
 a wiecie czym sie objawia nie sprawna sonda lambada?
 |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blackknight88   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Karol
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 263
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2009,  10:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tym, że jest podwyższone spalanie nawet mega spalanie (tak było w moim przypadku z sondą właśnie. Palił 12l/100km gazu :/:/:/), czasem nawet siwo z tyłu, znaczy więcej spalin się wydobywa, większa chmurka - więcej spalonego paliwa. 
 Jedziesz do elektryka i on wpina się we wtyczkę sondy z multimetrem i sprawdza napięcia. Jeśli jest w normie na normalnych wolnych obrotach jak i przy przegazowaniu to znaczy, że sonda sprawna. Koszt może max 10zł takiego sprawdzenia, a warto wyeliminować to bo sonda nowa 140zł kosztuje minimum. Ja tyle dawałem za magneti-marelli bodajże, włoska firma chyba ale dobrze działa. Wszystko lux już jest. Spalanie gazu już jest na poziomie 8,8l/100km w tych dzisiejszych temperaturach.
 
 Spróbuj może zresetować kompa i sprawdzić co potem będzie, ale dla mnie jak wół widać, że to Sonda Lambda.
 
 Jej napięcia powinny się chyba wahać w przedziale od 0 do 1V (lub 1,2V) coś takiego. Ale zaznaczam CHYBA, nie pamiętam już ile dokładnie.
 
 Wysyłam pomocny link jak sprawdzić Sondę samemu :
 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13287.html
 
 Ostatnia sprawa: Zrób test komputera i podaj tutaj jakie są błędy, bo bez tego ani rusz
   |  
				| _________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 .:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 .:Programowanie sterowników PLC:.
 .:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 .:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2009,  23:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | a czy do wysokiego spalania moze sie przyczyniac czujnik temp ktory jest koło filtra powietrza, ten pod "patelnią" zeby go dotknac musimy wsadzić łapę za silnik, znajduje sie nad kolektorem dolotowym i jest wkrecony pod kątem w ten caly uklad wstyskowy, jak zdjemiemy calą "patelnie" to widzimy go nad przepustnicą 
 czy ten czujnik ma tez wplyw na wysokosc spalania i jak go sprawdzic czy jest sprawny?
 |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blackknight88   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Karol
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 263
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2009,  01:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik temperatury to nic innego jak rezystor termiczny, inaczej termistor. Sprawdzić go można podpinając się równolegle do wtyczki tego czujnika, lub jeśli można to wyjąć ją i wpiąć się po prostu i wpierw na wył silniku, zimnym sprawdzić jaki jest opór i później na włączonym w tempo wzrastania temperatury silnika lukać czy opór się zmienia. To czy przy wzroście temperatury opór maleje, czy rośnie tego już nie powiem, bo nie wiem jaki jest zastosowany termistor. NTC (wzrost temperatury, opór maleje), PTC (wzrost temp, opór rośnie) czy CTR (wzrost temp do określonego progu powodu gwałtowną zmianę oporności w górę lub dół). 
 Co do samego wpływu czujnika, to jeśli jest to czujnik 4 pinowy to zwykle jedna para podaje sygnał do komputera a druga podaje sygnał na wskaźnik na zegarach. Tak mi się przynajmniej wydaje, bo tak to jest rozwiązane w innych samochodach. Jeśli wskazania temperatury są odpowiednie, wieje ciepłe powietrze po kilkunastominutowej jeździe w mieście to termostat jest w porządku. Jeśli pokazuje do tego odpowiednią temperaturę : Jest na literce przy M to czujnik też jest w porządku. U mnie przy takim samym silniku, przy jeździe 10min wskazówka jest prawie nad tym dolnych kwadratem i wbija się w ten uk z napisem NORM. No i wieje ciepłe powietrze, kiedyś żeby zagrzać silnik i tym samym siebie jako kierowcę musiałem dłuuugo jeździć. Wymiana termostatu pomogła i od razu jest lepiej no i mniej pali bo silnik dogrzany jest.
 
 Co do samego wpływu na spalanie to ozcywiście, że ma. Skoro silnik jest niedogrzany (termostat siadł lub może zapowietrzony układ chłodzenia?) to i czujnik temp odbiera to jako niską temperaturę i podaje taki syg do kompa, który zwiększa dawkę paliwa. W tym właśnie przypadku nie winą jest czujnik temp, a termostat.
 
 Po prostu najlepiej zrób test błędów na wył silniku (załączony zaplon) jak i włączonym lub chociaż sprawdź ten termostat. Po kilku min od włączenia silnika, dolny wąż powinien być zimny (z tego co pamiętam), a górny robić się ciepły, bo dopiero po jakimś czasie termostat powinien się otworzyć i puścić do chłodnicy płyn. Jeśli się zaciął (jest cały czas otwarty) to silnik będzie niedogrzany przy tej pojemności i po prostu od razu po włączeniu silnika wąż za termostatem (górny) idący do chłodnicy będzie się robił ciepły, a powinien za parę min gdzieś.
 
 Pzdr i udanych testów.
 |  
				| _________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 .:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 .:Programowanie sterowników PLC:.
 .:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 .:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |