[MK3] Czy moja Fiestka zbyt duzo nie pali? |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 07:31
|
|
|
no wlasnie po 5-10 minutach wieje mi cieple powietrze a wskazówka jest na dole łuku ponad tym białym kwadratem, wiec jest na dolnym polu "norm"
sprawdze ten czujnik, ciezko bedzie sie tam dostac |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 08:50
|
|
|
sprawdź węże pod maską, to jest jeszcze lepsza metoda. Tylko silnik powinien być zimny. Po włączeniu silnika otwórz maskę i sprawdzaj przewód górny idący od termostatu do chłodnicy. Jak będzie od razu się robił ciepły to termostat do wymiany.
Jeśli będzie robił się ciepły dopiero po tych 5-10 min to znaczy, że jest dobry i się nie zacina. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 15:05
|
|
|
a no wlasnie te węże co idą do chłodnicy robia sie cieple kiedy dmucha cieple powietrze a wskazowka jest na przelomie bialego pola a pola "norm"
no i jeszcze jest taka dziwna sprawa ze mianowicie, wczoraj zalałam fiestkę do pełna pod sam korek,, tak ze bylo widać ze jest "czubato" ze lustro benzyny widac przez wlew bo akurat nie mam tej metalowej klapki co sama sie zamyka no i zajechałam pod dom jakies 3km od stacji, i z ciekawosci zajrzałam pod ten korek i patrze a tam pusto to wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml, no to zakrecam i ide do domu
na rano patrze pod ten korek a tam pusto, jakby benzyny ubyło no to spowrotem wlałam z kanistra pod sam korek zeby bylo pełno, weszło jakies 300ml.
a dodam ze auto stoi zawsze na płaskiej powierzchni pod domem, na dworze gdzie nikt niema wstępu wiec wykluczam mozliwosc kradziezy, ani tez nie mam dziurawego baku bo specjalnie zajrzałam pod spód i nic nie bylo a auto stoi na kostce brukowej wiec tymbardziej bylo by widac a kostka byla przeciez sucha
zaintrygowało mnie to powiem szczerze no i dzisiaj jadac do domu zatrzymałam sie na stacji w celu zatankowania znow do pełna, weszlo 3litry i mialam pod sam korek paliwa takze bylo widac w wlewie.
no i jadac pod dom przejechałam jakies 3-4km na rozgrzanym silniku i pod domem znow z ciekawosci wlałam z kanistra benzyne i weszedł cały jeden litr i jeszcze sie nie pokazało że jest pełne
przyznam ze jezdze delikatnie muskając pedał gazu wiec powinno byc mniejsze spalanie
a nastepna sprawa ze dzis troche jest mrozik za oknem troche powyzej zera no i zanim przkrece kluczyk to wskazówka od poziomu paliwa troche opada jakies 2-3mm ale po odpaleniu znow powraca na maxa
niewiem co jest z tym grane, wybaczcie ale glupia dociekliwa baba ma stary samochod i niewie co jest z nim grane, mam nadzieje ze mi pomozecie rozkminić tą zagadke
czy w ukladnie paliwowym jest jakiś "odstajnik" gdzie paliwo sie buforuje? takze moze sprawiac taie wrazenie ze z baku znika nagle wieksza ilosc??
chyba skontaktuje sie z kaszpirowskim |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 17:28
|
|
|
Kuleczka napisał/a: | wczoraj zalałam fiestkę do pełna pod sam korek,, tak ze bylo widać ze jest "czubato" ze lustro benzyny widac przez wlew bo akurat nie mam tej metalowej klapki co sama sie zamyka no i zajechałam pod dom jakies 3km od stacji, i z ciekawosci zajrzałam pod ten korek i patrze a tam pusto to wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml, | Normalny objaw, przy tankowaniu nigdy nie da się nalać pełnego zbiornika, bo tak jest skonstruowany, aby zawsze zostawało miejsce na opary paliwa... Otwór w samym baku jest poniżej jego górnej ścianki i tankując, może być pod korek, a po pobujaniu autkiem słychać "bul bul bul" i nie ma pod korkiem... To samo podczas jazdy, na przechyłach też ucieka spod korka do baku... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 18:15
|
|
|
no to rześ mnie oświecił bo głupia baba myslała ze fofik zamienił sie w paliworzernego potwora |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
11kuba11

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 18:37
|
|
|
Kuleczka napisał/a: | wlałam z kanistra benzyny az bylo spowrotem widac ze jest pełno pod sam korek, weszło jakies 300ml, no to zakrecam i ide do domu
na rano patrze pod ten korek a tam pusto, jakby benzyny ubyło no to spowrotem wlałam z kanistra pod sam korek zeby bylo pełno, weszło jakies 300ml. |
a zimno rano dzisiaj było i przez samą różnicę temperatury paliwo mogło zmniejszyć swoją objętośc
ja kiedyś latem zatankowałem pod korek dojechałem ze stacji do domu i zaparkowałem fieścine.a ciepło było i fiestka na słoncu wiec paliwo każdą możliwą dziurą zazceło uciekać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 23:12
|
|
|
myslisz ze az tak dziala roszezalnosc temperaturowa? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 19:54
|
|
|
tylko skund będe wiedziała ile pali jesli zatankuje do pelna?
bo przeca raz zatankuje 23 litry kiedy mam pół baku a innym razem 18 kiedy mam pół baku bo jesli zbiornik nie wypełnia sie do pelna tylko zostaje tam powietrze to raz zostanie go wiecej a raz mniej to skad moge wiedziec ile dokladniej pali? skoro komutera nie ma ktory by analizował spalanie |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 13:33
|
|
|
Oj Kuleczka, Kuleczka, kombinujesz jak koń pod góre... Kuleczka napisał/a: | raz zatankuje 23 litry kiedy mam pół baku a innym razem 18 kiedy mam pół baku bo jesli zbiornik nie wypełnia sie do pelna tylko zostaje tam powietrze to raz zostanie go wiecej a raz mniej | Tak się nie da, chyba że w pierwszym przypadku Fiesta będzie bardzo przechylona na stronę pasażera, a w drugim mocno na stronę kierowcy... Ja tankuję (w 90% przypadków) na tej samej stacji, a nawet z tego samego dystrybutora
A poza tym - skąd wiesz że w obu przypadkach masz PÓŁ baku paliwa? Przecież wskaźnik nie jest tak dokładny... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:37
|
|
|
Parzych napisał/a: |
A poza tym - skąd wiesz że w obu przypadkach masz PÓŁ baku paliwa? Przecież wskaźnik nie jest tak dokładny... |
tak wiem, zakladam tak dla przykladu ze mam pół zbiornika
innym razem moge lać szybko a drugim powoli do zbiornikka i wejdzie wiecej albo i mniej lejąć szybciel lub wolniej
zainspirowalo mnie to i dlatego wierce ten temat, docielkiwa baba ze mnie |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 21:23
|
|
|
Dlatego robi się tak: MARIUSZ.B napisał/a: | Parzych napisał/a: | Wyliczenie spalania robi się w taki sposób:
Lejesz do pełna,
Przejeżdżasz X kilometrów,
Tankujesz do pełna Y litrów,
Dzielisz Y przez X i wychodzi Ci spalanie... |
I tak 10 razy i dopiero z tego wyliczasz średnie spalanie. | i tyle... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 10:51
|
|
|
Kuleczka przekombinowujesz. Nawet raz na jakiś czas tankując do pełna nie wyjdzie ci błąd rzędu 7 litrów. Wtedy raptem spalanie może ci wyjść o 1,5 lit/100km większe. No ale jak wychodzi co o 3 litry większe no to już wiadomo że coś nie ten teges. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 17:28
|
|
|
Kuleczka... Nie obraź się... Ja cię zapiszę na swój koszt do lekarza. Nie wiem jakiego. Któryś cię przyjmie.? Zadajesz pytanie, później dostajesz odpowiedź i kombinujesz...
Co jest z tobą? |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 19:44
|
|
|
elmek13 napisał/a: | Kuleczka... Nie obraź się... Ja cię zapiszę na swój koszt do lekarza. Nie wiem jakiego. Któryś cię przyjmie.? Zadajesz pytanie, później dostajesz odpowiedź i kombinujesz...
Co jest z tobą? |
to pewnei ta jesienna chandra |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 20:18
|
|
|
ja znalazłem bardzo nieelegancki, wiejski i amatorski sposób na szybsze nagrzewanie się silnika.
jako,że jeżdże często, ale na krótkie dystanse (~3km) auto nie nadążało się nagrzewać - załatwiłem sobie kawałek grubej tektury i wstawiłem przed chłodnicę (sposób dziadka), co ciekawe - spalanie troszeczkę sie zmniejszyło, auto nagrzewa się dużo szybciej.
Ale minus - gdy jest pogoda taka jak teraz (tj + 5-10stopni) trzeba jeździć spokojnie, bo wskazówka temperatury lubi podskoczyć dość wysoko przy "dynamicznej" jeździe.
Co do spalania, to mogę sie wypowiedzieć niestety tylko do spalania oleju - po wymianie na elf-a start ssie go 2x więcej teraz zakupiłem lotosa o niby lepszych parametrach , sprawdzę go na nowy rok.
mój fiestolot pali teraz w okolicach 6,8-7,4l/100.
Dlaczego nikt nie kazał Pani Kuleczce zresetować komputera ?? tak, wiem - najpierw powinna sprawdzić kody błędów... ale jeżeli nie ma czasu to niech zresetuje... |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 21:06
|
|
|
Cytat: | Ale minus - gdy jest pogoda taka jak teraz (tj + 5-10stopni) trzeba jeździć spokojnie, bo wskazówka temperatury lubi podskoczyć dość wysoko przy "dynamicznej" jeździe. |
Kiedyś sobie biedy napytasz jak tak będziesz robił. Zasłanianie nic Ci nie da na krótkich dystansach bo i tak płyn przez chłodnicę (czyli duży obieg) płynie dopiero jak się termostat otworzy czyli koło 90 st C. Poza tym piszesz że lubi wskazówka podskoczyć dość wysoko, a jesteś pewien, że masz sprawny czujnik temp. - bo w fiestach pada on przeważnie po pewnym czasie i pokazuje niższą temp. płynu niż rzeczywista - może się okazać, że już przegrzewasz silnik. Jeżeli jednak Ci spalanie się zmiejszyło to pewnie masz termostat już do wymiany i cały czas płynie Ci płyn dużym obiegiem lub termostat się za wcześnie otwiera. Kiedy był wymieniany?
[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 21:57 ]
Kuleczka, oprócz tego co napisali poprzednicy sprawdziłbym jeszcze wydech, czy nie jest zatkany, czy hamulce nie trzymają, sprawdź po jeździe czy felgi nie są zbyt gorące lub czy samochód się stacza nawet na bardzo małej pochyłości terenu, napisz coś więcej na temat ogólnego zachowania autka, czy dobrze przyspiesza, czy wykręcisz nim np. 100 km/h bez problemu, czy silnik kręci się ponad 4000 obr./min (jak nie masz obrotka to właśnie będzie to ok. 100 km/h na 4 biegu). Sprawdziłbym też czy zawory są dobrze wyregulowane. Przyczyn mogą być dziesiątki, trzeba sprawdzić wszystko po kolei. |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 10 Gru 2009, 07:48
|
|
|
zaworki ok luzy wlasciwe, hamulce nie trzymaja, autko ropedza sie dosc zwawo
kąputer zresetowany
yno te spalanie mnie dobija chłapie jak smok, dyche na 100 |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10 Gru 2009, 09:42
|
|
|
Ten czujnik temperatury pod patelnią koleżanka sprawdziła miernikiem? Przerabiam temat dużego spalania już kawałek czasu u mnie zepsuty był ten czujnik nie zmieniał rezystancji, a prawidłowo powinno być:
(F2AF-12A648-AA)
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
Nie polecam w razie co kupować zamiennika tylko oryginalny do forda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Gru 2009, 20:55
|
|
|
Czujnik warto sprawdzić, bo może to akurat to, napisałaś że świeczki masz nowe - myślę że warto je wykręcić i zobaczyć jaki kolor ma elektroda (powinna być piaskowa) - będzie wiadomo czy skład mieszanki jest właściwy. |
|
|
|
 |
|