| [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mikesc [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2009,  07:54   [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec) |   
 |  
               | 
 |  
               | Silniki jak w temacie. Obecny silnik 1.4 (80PS) się rozpadł (pękł pasek rozrządu) więc zmuszony jestem do wymiany całego silnika. Pojawiło się pytanie, czy da sie w prosty sposób zamontować silnik 1.6 (100PS), zawsze to troche więcej rozrywki przy podobnym zużyciu paliwa. Czym różni sie osprzęt tych silników i czy swap jest 1 do 1, czy trzeba z czymś kombinować ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2009,  07:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musisz kupić silnik z osprzętem, 1.6 ma prawdopodobnie większą średnicę kolektorów. Wydech też będzie do wymiany. Ogólnie wszystko powinno pasować łącznie z elektroniką. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2009,  08:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oprócz kolektorów i ewentualnie średnicy wydechu to reszta powinna być taka sama, do tego 1,6 ma większe sprzęgło i trochę dłuższą skrzynie. Można jeszcze popatrzeć na nr części np. w katalogu IC i porównać czy jest to samo. Jeśli kompy i wiązka są takie same to możesz próbować uruchamiać 1,6 na kompie z 1,4, bo w przeciwnym wypadku czeka Ciebie zabawa z immo.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pP   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 15 Mar 2008
 Posty: 832
 Skąd: Frampol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2009,  10:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak coś ja mam seryjny wydeszek z stka do sprzedania   |  
				| _________________ Ex
 BlackRS
 BlackST
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel182   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 27 Sty 2008
 Posty: 440
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lip 2009,  17:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja mam pytanie: przy jakim przebiegu pękł pasek? |  
				| _________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikesc [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  07:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. | 
 zrobię małe OT... pozdrawiam wszystkich z zetekami-s pod maską, którzy uparcie czekają do owych 150k przebiegu...
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to pasków nie wymienia się co 60tys?. Tym bardziej służbowe (czytaj terenowe - sportowe  ) |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | od kiedy w benzynie rozrząd co 60t km się robi? |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel182   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 27 Sty 2008
 Posty: 440
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  18:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało. | 
 
 Kwestia czy to oryginalny przebieg.....? Był sprowadzany? bo silnik 1.4 benzyna chyba nie był oferowany na polskim rynku....chyba że w pierwszym okresie pojawienia sie Fiesty na rynku.....?
 |  
				| _________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2009,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na polskim rynku 1.4 w MK6 nie było oferowane, 1.4 16v występował u nas jedynie we Fusionie. |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikesc [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Póki co do auta trafił orginalny silnik, czyli 1.4. Pogrzebałem jednak troche w katalogu i wychodzi, że osprzęt silnika jest taki sam, kolektory i wydech, wiec z przekladka mechaniczna nie powinna przysporzyć większych problemów. Pozostaje jedynie kwestia komputera i immo. PS. Auto ma orginalny przebieg i faktycznie zostało sprowadzone. Wiec zdarza się, że paski pękaja przed 150 tys. km.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. | 
 ASO podaje że przy 120tyś. km należy wymienić pasek... Swoją drogą, ciekawe co to za katalog podaje te 150tyś.... 	  | Tommur napisał/a: |  	  | A to pasków nie wymienia się co 60tys?. | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | mikesc,  pochwal się jakie straty były w silniku, ile zaworów poleciało ? |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | obstawiam 14-15 :>   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koszt jednego około 30zł     |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |