Przesunięty przez: szynszyl 21 Kwi 2009, 19:38 |
Zetec - odprężanie |
Autor |
Wiadomość |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:44 Zetec - odprężanie
|
|
|
zamontowałem nową głowice po naprawie głównej to znaczy szlifowanie zaworów frezowanie gniazd itd. głowica ponoć OK. po narpawie jeszcze nigdy nie zakładana.
załozyłem do siebie robiąc tzw " kanapke " czyli
na blok uszczelka goetze
płyta nierdzewna 1mm grubości
i druga uszczelka goetze
poskładałem rozrząd ale nie odpalałem jeszcze auta, kręcąc kluczem takim półmetrowym kręcąc wałem korbowym nie wyczówam znacznego oporu który uprzednio był.
poprostu są owszem cztery kompresje ale ZDECYDOWANIE słabsze niż przed robieniem " kanapki "
moje pytanie, czy tak ma być ?
czy odprężenie aż tak zmniejsza kompresje ?
czy może to się samo ułoży bo głowica nowa i niema jeszcze odpowiedniej szczelności ?
czy przegiąłem pałe z odprężaniem i powinno być na stalowych uszczelkach ?
p.s
podpinałem rozrusznik tak na sucho aby troszke pokręcił i doszedłem do wniosku że silnik brzmi wmiare normalnie tj cztery kompresje przeciąga. tylko coś słabe te kompresje.
hydraulika a dokładniej podwieszenie sie zaworów odpada, bo teraz rozpiąłem rozrząd zdemontowałem wałki i nadal kompresja słabsza niż była dawniej.
czy tak ma być a ja szukam dziury w całym czy coś sknociłem ??
zamieszczam foto.
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 21:03
|
|
|
Co do sposobu odprężania poprzez dwie uszczelki i przekłądkę oraz jego wad i zalet się nie wypowiem bo nie stosowałem .
Jeżlei chodzi o stopień odprężenia - pogadaj z Łokmenem - jemu się czasem chce takie rzeczy liczyć .
Co do pytań:
Ad1 : zwiększyłeś komorę spalania pozostawiając taki sam skok tłoka i średnicę , efektem tego będzie niższy stopień sprężania , a najbardziej namacalnym dowodem właśnei łatwośćw kręceniu silnikiem przy pomocy klucza .
Ad2: Odprężenie to przecież zmniejszenie kompresji
Ad3: Układanie się ( docieranie ) to bardziej proces dotyczący dołu silnika , coprawda w CVH np dociera się wałki rozrządu , ale u Ciebie to chyba raczej nie występuje . ( Apropo - w jakim stanie są wałki ? )
Ad4: To ja sie pytam czy przegiąłeś pałę ? Jaki stopień sprężania ma teraz silnik ?
Przecież zrobiłeś jakiekolwiek obliczenia zanim dałeś do wycięcia laserowo płyty i zainwestowałeś w uszczelki prawda ?
Co do hydrauliki i jej ewentualnego wpływu - to jeżlei masz nie do końca wypełnione kasowacze to także może mieć taki właśnie wpływ .
Moim zdaniem szukasz dziury , a jedyna sprawa jakiej nie dopowiedziałeś to jak z obliczeniami przed odprężaniem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 21:07
|
|
|
powiem Ci tak, posłuchałem rady gości z projectXS i PumyRST
oraz patrzyłem na temat " speedo 87 " bo on ma teraz taką samą przekładkę.
poprostu jestem zaskoczony, że silnik kręci się zdecydowanie łatwiej anizeli przed przekładką, niewiedziałem, że podniesienie głowicy w sumie o 2mm względem serii aż tak zmieni postać rzeczy.
ide więc poskładam ten rozrząd znowu i niebędę już szukał dziury w całym bo zapewne tak poprostu ma być.
zakładany stopień sprężania jest 8:4 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 22:31
|
|
|
Nie zadręczaj się ( choć wiem że to niełatwe bo sam tak robię ) . Pal dziada i nadmuchaj dobrze |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 22:41
|
|
|
rozłożyłem wszystko, zmieniłem hydraulike na inną (szklanki )
i mam jedną kompresje
tj trzy razy przeciąga a jedno jest " bum "
zakładam, że po odpaleniu pojawią się więc wszystkie,
do odpalenia mysle jeszcze z tydzień, brak mi paru pierdół |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 18:18
|
|
|
A po co ta płyta nierdzewna. I po co to odprężanie czyli zmniejszanie kompresji. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 19:07
|
|
|
jak mniemam to do Burbo |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:07
|
|
|
Obnizamy stopien sprezania po to aby przy doladowaniu go turbina nie wystepowalo spalanie stukowe i inne nie przewidziane sceny, zobaczcie sobie w dane jaki stopien sprezania ma 1.6CVH i 1.6CVH Turbo, odp macie gotowa.
Wykonales to poprawnie jest to normalne nie masz sie czym martwic, pamietaj tylko iz samoregulatory musza sie napelnic olejem silnikowym, bo to co jest tam fabrycznie szybko znika po odpaleniu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 17:36
|
|
|
Stary po odpręzeniu bardzo zmniejsza sie siła jaka musisz włozyc w obrócenie wałem. Zakładaj i pal laka |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 19:37
|
|
|
inaczej troszke chłopaki !!
mam silnik RQB i miałem inną głowice " też z RQB " ale co ciekawe są różne szklanki !
te moje na których niebyło kompresji sa o jakieś 1,2 mm dłuższe od tych które powinny być w nowej głowicy.
po zmianie szklanek i ponownym poskładaniu rozrządu itd stwierdzam, że kompresja jest conajmniej dwarazy wieksza.
kręcąc rozrusznikiem tez słychać, że teraz to brzmi jak silnik a nie jak zelmer
zapis stopnia odprężania oczywiście mój błąd, literówka prawidłowo miałobyć 8.4 : 1
eCo^ bardzo dobrze mniemasz
[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 19:38 ]
inaczej troszke chłopaki !!
mam silnik RQB i miałem inną głowice " też z RQB " ale co ciekawe są różne szklanki !
te moje na których niebyło kompresji sa o jakieś 1,2 mm dłuższe od tych które powinny być w nowej głowicy.
po zmianie szklanek i ponownym poskładaniu rozrządu itd stwierdzam, że kompresja jest conajmniej dwarazy wieksza.
kręcąc rozrusznikiem tez słychać, że teraz to brzmi jak silnik a nie jak zelmer
zapis stopnia odprężania oczywiście mój błąd, literówka prawidłowo miałobyć 8.4 : 1
eCo^ bardzo dobrze mniemasz |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 21:06
|
|
|
Sory zrobie małe OT jaki jest minimalny stopien sprezania dla silnika NA aby on dobrze chodził?? I ile miał serjnie, oczywiscie mysle tutaj o 1.8 130KM ... Sorry za OT |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:07
|
|
|
nie mylisz czasem Stopnia sprężania z kompresją ?
modzisz coś czy poprostu mierzyłeś kompresje i coś zaczynasz diagnozowac ?
apropo doładowanych silników, odprężenie silnika niesie za sobą jeszcze jeden plus, większa komora spalania czyli więcej powietrza wejdzie a gdy podlejemy więcej paliwa osiągniemy większe BUM |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:19
|
|
|
noo miałem na mysli kompresje, sorry moj blad
A pytam tylko czysto teoretycznie Bo z tego co rozumiem Ty chcesz narazie tak smigac bez turba ?? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:58
|
|
|
wiesz co niewiem jak to będzie jeździć w stanie odprężonym, ale raczej pojeździ tak może 2 dni max, na testy i na hamownie, celem popełnić strojenie ( ecumaster )
kompresja, byle by była równa wmiare na wszystkich cylindrach to jest dobrze |
|
|
|
 |
|