Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Poranne uruchamianie silnika
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Lis 2008, 22:22   

Dzis przy ujemnej temp też miałem mały problem z odpaleniem, trzeba było chwilkę pokręcić ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
lis2006 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lis 2008, 00:18   

a czy możliwe jest ze na odpalanie rano ma wpływ jakość paliwa? może dolać coś do paliwa? chyba będzie trzeba podjechać do mechanika, ciekawe jaka on teorie wymyśli hehe,
tylko problem jest jeden narazie nie sa bardzo niskie temperatury, co będzie potem...
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lis 2008, 19:01   

dzisiaj fiescina wrocila z warsztatu i... ożyła!

Przy okazji wymiany filtra paliwa okazało się, że wężyk był nieszczelny i przyczyniło się to do zapowietrzenia. Mechanik dmuchnął w zbiornik paliwa (podobno, tego już nie widziałem), zmienił wężyk z filtra i auto pali na dotyk nawet przy (-) temp (gdzie wcześniej przy +6 był problem i trzeba było nieźle kręcić).
dodatkowo doszło trochę mocy.


u mnie "cyk" jest po ok 10 s od zgasniecia kontrolki swiec zarowych.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lis 2008, 19:33   

No to norma. U mnie jak wężyk filtra był za lekko dokręcony, nie chciała w ogóle odpalić ;) Dzisiaj odpaliła bez problemu, ale sposobem, 2x cyk i po 3cim CYK rozrusznik, odpaliła bez szemrania więc jestem za tym że ten sposób jest skuteczniejszy niż "do kontrolki" ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 24 Lis 2008, 19:35   

ja mam zawsze tak, że jak odpalam to chwile kręci, niby odpali ale jak puszcze kluczyk to gaśnie... za drugim razem odpali po 5 przekręceniach...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Lis 2008, 19:40   

Eee Kamil telefony istnieja przeca... Jak masz problem z zapalaniem to mow... wiesz ze ostatnio byla zabawa co chwile z napelnianiem ukladu paliwowego przy regulacjach pompy, a jeszcze jeden patent zostal na odpalanie, a przy okazji musze zobaczyc ten termostat woskowy u ciebie :) czy nadal sie dobrze spisuje...
BTW. nie bez powodu jest tam wezyk (jak ty go nazywasz akwariowy :rotfl: ) zbrojony przezroczysty, wlasnie sluzy do tego aby sprawdzac czy nie idzie powietrze w uklad paliwowy... :-P
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lis 2008, 19:56   

Akwarystyczny ;) A dzwonić nie dzwoniłem, bo testowałem patent kolegów z forum, czyli 'do kontrolki' , a nasz patencik z kontrolką działa ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Lis 2008, 19:23   

Moja pali od pierwszego razu. Warto zajrzeć do akumulatora i oczyścić połączenia.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Lis 2008, 19:26   

A ile razy grzejesz świece w tym 1.3? :rotfl:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2008, 21:07   

witam,
Czy problem z porannym uruchamianiem w zime moze byc spowodowane zapowietrzaniem sie ukladu paliwowego?
Ostatnio mechanik odpowietrzyl i zmienil wezyk z filtra i chodzil super (zapalal i byl mocniejszy nawet w zime-samochod, nie mechanik). Ale dzis rano znow byl slabszy i mial problem z zapaleniem.
Co moze powodowac takie zapowietrzanie sie ukladu? Czy mial juz ktos z tym doczynienia?
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 27 Lis 2008, 13:54   

jac1ek, poszukaj sobie. są instruktaże na forum, jak zrobić aby się nie zapowietrzał i aby móc sprawdzić, czy się nie zapowietrza.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2008, 17:18   

tak. ale czy zapowietrzanie sie ukladu paliwowego ma wplyw na poranny rozruch samochodu w zime? dodam tylko, że to samo auto zapala idealnie gdy temp nie spada ponizej 10 stopni.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Lis 2008, 08:53   

Ma wpływ na odpalanie auta bez względu na porę roku. A świeczki kiedy były robione?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2008, 16:14   

swiece wymienialem tydzien temu. ale to nic nie pomogło
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Lis 2008, 10:30   

Czy jest odczuwalna różnica teraz?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lis 2008, 17:48   

czy jest odczuwalna różnica po zmianie świec? nie, nic się nie zmieniło. nadal pali rano słabo. a gdy jest rozgrzany pali bardzo dobrze.

teraz rano grzeje świece 3 razy (tak jak było wcześniej w poście, 2 razy do cyk i raz do zgasniecia) to jest nieco lepiej. Ale wciąż to nie to.

Mechanik bedzie kombinował jeszcze z założeniem pompki za filtrem paliwa. może się poprawi.
 
 
lis2006 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Gru 2008, 15:11   

witam

odswieze troche temat, niedawno pisałem ze mam jak wielu problem z odpaleniem rano ( krecenie 3,4 razy). oddałem auto do mechanika zeby sie dowiedziec o co chodzi:

zrobione/ sprawdzone:

- czyszczenie wtrysków (jeden podobno sie przycinał)
- nowe uszczelki pod wtryskami
- sprawdzenie luzów zaworowych
-wymiana przewodów paliwowych
- przy okazji sprawdził mi kompresje ( 31 atm to chyba dobrze?:))

wczoraj odpalałem rano i zapalił za pierwszym razem ale było ciepło bo koło 10 stopni...


mechanik mówił ze silnik jest w bardzo dobrej kondycji i płacąc "jedyne" 300zł doszliśmy do wniosku ze albo rozrusznik za słabo kreci albo akumlator jest za słaby (43Ah) jaki powinien byc? mechanik mowił zebym dał 70-80Ah ale przeciez nie bede wyrzucał dobrego akumlatora..;]

co o tym myslicie??
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Gru 2008, 15:40   

ja mam w dieslu 70Ah... mimo to zanim zapale kręci z 5-6 razy i dopiero odpala... ale niedawno pasek rozrządu mi zerwał się i chyba jest zawór lekko skrzywiony jeden... dlatego kijowo odpala (chyba)... załóż mocniejszy (pożycz od kogoś) i zobacz co się będzie działo..
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
jac1ek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Gru 2008, 18:21   

upewnij sie, czy jesli dasz 70-80Ah, to czy nie bedzie za duży i czy w czasie jazdy będzie się ładował.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Gru 2008, 20:56   

Do Fiestolotowych klekotów wsadza się akumulatory nie słabsze jak 60Ah. U siebie np. mam 72Ah. Jeśli producent zaleca stosowanie akumulatorów o takiej, a nie innej mocy, to lepiej nie być mądrzejszym od niego. Za słaby może nie umieć rozkręcić silnika, zbyt duży (ile? 100Ah? sic!) znowu może nie być doładowywany.

Co do odpalania - miałem problemy jak cholera, stwierdziłem, że świeczkom należy się emerytura. Po podpięciu prostownika do każdej ze starych świec... zero efektu. I ja się głupi dziwiłem czemu Fiestka nie odpalała (trzeba było mordować rozrusznik niesłychanie)
W tej chwili po jednokrotnym zagrzaniu świec pali - dosłownie - na dotyk.

Także kolego lis2006 - radzę sprawdzić stan świec żarowych - zwłaszcza jeśli rano, zaraz po odpaleniu auta, w lusterku widzisz chmurę białego dymu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Uruchamianie zimnego silnika
Gość Mechanika 7 12 Lut 2009, 23:53
bidżej
Brak nowych postów [Ogólny] Szybsze uruchamianie diesla ?
skola Silniki diesla 34 12 Maj 2012, 15:04
atprojekt
Brak nowych postów [MK6] Pali się kontrolka silnika, szarpanie silnika
AskPL Mechanika 2 18 Cze 2009, 22:24
Gość
Brak nowych postów [MK3] Po wymianie poduszek silnika, mocne drgania silnika
iurist Mechanika 15 19 Paź 2010, 20:10
Gość
Brak nowych postów wał z silnika 1119 do silnika 1087cm3 - da rade ?
Gość Mechanika silnika 1 18 Kwi 2005, 22:12
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.