| Instalacja 1 generacji a sonda lambda. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Jose   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Chianti
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 04 Mar 2007
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2007,  23:26   Instalacja 1 generacji a sonda lambda. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam instalację 1 generacji. W teście wychodzi mi, że mam walniętą sondę lambda. Pomierzyłem ją i faktycznie jest martwa. Teraz pytanie zasadnicze:
 Czy przy takiej instalacji uszkodzona lambda może mieć wpływ na spalanie i pracę silnika?
 Pytam, bo ostatnio zaczęła mi strasznie dużo palić. W mieście 12-13l/100km trasa nie schodzi poniżej 10l/100km. Wcześniej było miasto 10l/100km, trasa 8l/100km. Kable, świece, filtry, cewka zapłonowa, wymienione mniej niż 8 tys km temu, regulacja gazu ok 4 tys km temu. Zawory też kilka tys temu regulowane. Poziom oleju stale kontrolowany i uzupełniany (wyciek z uszczelniacza wału od str. skrzyni).
 Pozdr
 |  
				| _________________ ..____...
 ..|'''''@|..
 c|-O,,ob
 ..|\__/|..
 ...\..../...
 
 FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2007,  00:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie . Jeśli nie ma silniczka krokowego zamiast registra (na wężu doprowadzającym gaz od parownika do kolektora) . Wpływ na to ma temperatura i odpalanie z gazu . Dość drastycznie wzrasata spalanie poniżej 5 stopni celcujsza i rozruchu na gazie . Duży wpływ ma też przebieg membranek w parowniku . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jose   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Chianti
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 04 Mar 2007
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2007,  23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie mam register, żadnej elektroniki, więc też tak myślę, ale wolałem się upewnić. Dzisiaj miałem problemy z wolnymi obrotami. były za niskie zarówno na benzynie jak i na gazie i zdarzało się, że silnik gasł. Na razie przeczyściłem wszystkie wtyczki pod maską, poskładałem na wazelinę techniczną i jest poprawa. Krokowy i CPP sprawne. 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Duży wpływ ma też przebieg membranek w parowniku | 
 No właśnie podejrzewam, że przebieg tej instalacji jest większy, niż mówił mi poprzedni właściciel, i podejrzewam, że z pozornej oszczędności odpalał ją tylko na gazie.
 Dzięki i pozdr
 |  
				| _________________ ..____...
 ..|'''''@|..
 c|-O,,ob
 ..|\__/|..
 ...\..../...
 
 FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2007,  00:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | co to znaczy wiecej i jakiej firmy jest instalacja . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jose   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Chianti
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 04 Mar 2007
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2007,  08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | No poprzedni właściciel zapewniał mnie, że nie przejechał na LPG więcej niż 30 tys km. Parownik mam firmy AC AGC 01(taki sam jak tomasetto), centralka Stag 2W, wtrysk odcinany przekaźnikiem. Pozdr
 |  
				| _________________ ..____...
 ..|'''''@|..
 c|-O,,ob
 ..|\__/|..
 ...\..../...
 
 FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2007,  10:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | hehe AC to firma z dolnej półki . Nie wiadomo czy auto nie miało przestoju np miesięcznego . Wiele parowników tego nie znosi za dobrze . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jose   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Chianti
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 04 Mar 2007
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2007,  08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | hehe AC to firma z dolnej półki | 
 Niestety ja nie miałem wpływu na taki wybór. Ale mam taki sami parownik w warszawie (też instalacja założona przez poprzedniego właściciela) i tam sprawuje się dużo lepiej i jak na ten silnik to mało pali. A do tego to miewa przestoje kilkumiesięczne, bo zimą jej nie ruszam. W każdym bądź razie przy najbliższym przypływie gotówki może coś zrobię z parownikiem, a i lamdbę wymienię, żeby na benzynie też było wszystko ok.
 Pozdr
 |  
				| _________________ ..____...
 ..|'''''@|..
 c|-O,,ob
 ..|\__/|..
 ...\..../...
 
 FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2007,  09:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | załuż kompa gazowego , banalnie proste . i zobaczysz ze bedzie lepiej . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jose   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Chianti
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 04 Mar 2007
 Posty: 49
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2007,  22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | załuż kompa gazowego , banalnie proste | 
 Przejrzałem już schematy i z podłączeniem nie będę miał problemu, gorzej z ustawieniem.
 A tak wogóle to lepiej bingo M czy stag 2L?
 Pozdr
 |  
				| _________________ ..____...
 ..|'''''@|..
 c|-O,,ob
 ..|\__/|..
 ...\..../...
 
 FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rajtar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2007,  08:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jose, Masz jeszcze Leonardo Elpigazu... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2007,  11:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | bingo M czy stag 2L są na tyle porównywalne że cieżko ocenic co lepsze . stagi się czasami psują ale to też żadkość . Programowanie takie same . jedynie bingo wymaga temp do przełącznienia na gaz min 10 stopni a stag ma opcje ze odrazu może przerzucić na paliwo po odpaleniu i przekroczeniu np 1000 obr/min .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |