| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:06
 | [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | w endurach chyba jest elektronika z tego co wiem |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kangurczak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | a co to jest egr?   | 
 
 Exhaust Gas Recilculation- czyli recyrkulacja spalin. Najprosciej mowiac to zawor laczacy kolektor wydechowy z dolotowym. Ciekawy wymysl ekologow instalowany po to aby zmniejszyc ilosc NOx w spalinach.
 Czyli do kolektora dolotowego oprocz czystego powietrza trafia tez niewielka ilosc spalin. Dzieki czemu nasze auto zostaje zamulone.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale tylko w przypadku gdy nie jest obciazone jak mu sie sandal to to zamyka zawor(powinien) i daje pelna pare
 on chyba jeszcze mniej spala prze to
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATEUSZ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: mateusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 14 Sty 2005
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lut 2006,  11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja juz dawno to wywaliłem u siebie i auto lepiej chodzi  bo jeśli nie czyszczy sie tego zaworu systamatycznie to ona w 1.8  sie zasyfia strasznie i auto tez zamula |  
				| _________________ Fiesta rok 1990 1.8 D  sprzedany
 VW T4 rok 1991 2.4 D
 Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misior   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 19 Sty 2006
 Posty: 20
 Skąd: Czechówka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lut 2006,  12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mozesz na jakiejs focie pokazac gdzie ten zawór jest? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATEUSZ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: mateusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 14 Sty 2005
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lut 2006,  12:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak patrzysz od przodu to po prawej stronie kolektora ssącego z góry wychodzi wężyk podciśnienia i zasuwa do pompy wtrystkowej |  
				| _________________ Fiesta rok 1990 1.8 D  sprzedany
 VW T4 rok 1991 2.4 D
 Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misior   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 19 Sty 2006
 Posty: 20
 Skąd: Czechówka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lut 2006,  13:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mozesz jeszcze powiedziec co zrobic z tym wezykiem zeby ominąc egr? Calkiem go zdjąc i zaślepic czy co? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  09:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie bardzo wiem o co Ci chodzi...nie ma czym sie przejmowac - kazde auto podczas badanie technicznego ma spelniac norme emisji spalin przewidziana dla danego modelu i wieku auta, a fiesta diesel spelnia norme Euro 2 - z tego co wiem - bo ma katalizator spalin. Co do dbania o ekologie - to roznie z tym bywa - paliwa ekologiczne lub zawierające mniejszą ilość szkodliwych skladników  nadal są droższe i malo kto przejmuje sie ekologią - nie ukrywajmy kazdy chce jezdzic jak najtaniej. 	  | Cytat: |  	  | To sie moze zle skonczyc jezeli wprowadza "prawdziewe" przeglady i naprawde beda badali spaliny emialo byc euro2 nie ma auto nie sprawne!!! | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  09:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wiadomo ze u nas (w karaju) patrzy sie zeby bylo taniej i wcale nie uwazam tego za zle no bo ile sie u nas zarabia i ile paliwo kosztuje kazdy wie!!!
 Tylko pytanie czy Fiesta bez EGR dalej spelnia Euro 2?
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  10:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania | 
 
                   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misior   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 19 Sty 2006
 Posty: 20
 Skąd: Czechówka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko czemu ma to sluzyc 	  | Cytat: |  	  | No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? | 
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lut 2006,  13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chcialem tylko siedowiedziec dlaczego chcesz odlaczyc EGR - mam diesla od 5 lat i nie slyszalem nigdy o potrzebie odlaczania EGR'u  - po to chyba jest ten topic czyz nie  ale przepraszam Pana znawce ze robie zamieszanie - juz nie bede  Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Garfield [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2006,  08:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | odłączenie EGR spowoduje koniec kopcenia... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |