[MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:19
|
|
|
lehu8, daj podstawke ebonitowa i dluzsze szpilki pod wtrysk bedzie zadżebisty efekt mocniejszego dolu... to samo mial golf mk1 1.8 GTi |
_________________
|
|
|
|
|
lehu8
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 14:40
|
|
|
Witam odkopie temat, czy założenie monowtrysku od 1.3 dało by jakąś różnice w dynamice fiesty i czy dużo problemów by było z przeróbkami jak by ktoś mógł to niech mi powie co i jak by to wyglądało. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 16:13
|
|
|
miałoby sens założenie całego zespołu wtryskiwacza razem z przepustnicą (w 1.3 jest większa niż w 1.1) i patelni od 1.3. nie pamiętam tylko, czy takie same są kolektory między 1.1 a 1.3. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 23:09
|
|
|
No, a poza osadzona kasa oraz czasem taki mod nie da wiele,,, to jest 1,1,,, tylko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 23:33
|
|
|
ktoś z tego co pamiętam robił taki myk i sobie chwalił |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 15:57
|
|
|
bo według wyglądu są to podobne silniki i nie powinno być dużo problemów z ich przeróbką bynajmniej tam mi się wydaje |
_________________
|
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Lut 2013, 19:37
|
|
|
Podmiana przepustnicy na większą to bardzo dobry i tani pomysł na poprawę osiągów.
Tyle tylko, że warto zadbać, żeby przepustnicy nie ograniczał dolot ani wałek rozrządu o małej (seryjnej ) wydajności.
Ja w innym aucie - fiacie punto 1. zmieniłem przepustnicę z 30mm na 38mm. Wraz z wałkiem rozrządu i modyfikacją sterownika silnika dało to 13KM i 13Nm (mierzone na hamowni), przy czym po samej zmianie przepustnicy czuć było różnicę w dynamice.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaka jest wielkość przepustnicy w fieście mk 3 1.3?
W tym temacie widziałem, że 1.1 ma 30mm a 1.4 34mm. Czy do 1.3 pasuje jeszcze jakaś np od 1.6 czy 1.8? |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
|
Fiesta:)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 17:46
|
|
|
Witam , rownież jestem ciekaw wielkości przepustnic tak jak pisze STax . Chciałem zamontować przepustnice od 1.6 tylko czy to mozliwe .
Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów . |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 17:53
|
|
|
Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:01
|
|
|
Fiesta:) napisał/a: | Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów . |
Gdzieś tu na forum widziałem, że dobry efekt daje założenie 5mm podkładki pod przepustnicę, co wydłuża dolot.
luk-90 napisał/a: | Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba |
Masz rację, nie pomyślałem o tym.
A są jakieś fordowskie silniki 1.6 i większe z monowtryskiem? Albo które mają większą przepustnicę?
No i ostatnie pytanie - czy ktoś już skutecznie wsadził do HCS'a wielopunkt? Bo przeglądałem forum i nie znalazłem, jedynie przekładki monopunktu do gaźnikowców. |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
Ostatnio zmieniony przez STax 3 Lut 2013, 18:09, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:05
|
|
|
STax,
Pytanie 1: Nie sądzę
Pytanie 2: Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:10
|
|
|
Chociaż w punto wsadziłem do jednopunktu przepustnicę z wielopunktu Tylko tam była taka dwuczęściowa i górna część z wtryskiwaczem pasowała do dolnej od wielopunktu
luk-90 napisał/a: | Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty |
4 generacja to już endura no nie? Czy może osprzęt z endury jest plug&play do HCS? |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:13
|
|
|
No to to czytałem, ale mi chodzi o coś odwrotnego
Chociaż jak w tą stronę pasuje, to i odwrotnie powinno działać... |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 19:03 re:
|
|
|
A miał by ktoś zdjęcie żeby porównać przepustnice z 1.1 a 1.3 żeby porównać różnice? |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:33
|
|
|
A chyba było 1,6CVH na mono? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:51
|
|
|
Przejrzałem książkę "Sam naprawiam" od fiest i tam nic o tym nie wspominają niestety :( |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:52
|
|
|
1.4 na mono w fieście mk2 bylo. |
|
|
|
|
STax
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Lut 2013, 21:06
|
|
|
W mkIII też było 1.4 na jednopunkcie, wg książki po zmianach w 91r.
Z tego co widzę, to przepustnica w 1.3 też jest rozkładana, tzn górna część z wtryskiwaczem daje się oddzielić od dolnej, a to dobrze rokuje.
A jak się nie da rozdzielić, to widzę duże pole manewru do rozwiercania. |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
|
|