Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
Poprawienie wskaźnika Lambda
Autor Wiadomość
Krzysztof2
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 09:17   Poprawienie wskaźnika Lambda

[/b]Żeby przejść przez badanie techniczne muszę uzyskać lepszy wynik "Lambda"
Obecnie po dwukrotnym badaniu w zakresie prędkości 2500-3000 rpm mam:

Wynik 1

CO 0,17% na dopuszczalne do 0,30%
HC 81 ppm na dopuszczalne 200 ppm
Lambda 1,096 na dopuszczalny przedział 0,97 do 1,03

Wynik drugi

CO 0,11
HC 47 ppm
Lambda 1,069

Przy prędkości obrotowej 450-1500
zawartość CO 0,05% na dopuszcalne 0,50%

Po wykręceniu sondy była pokryta czarnym nalotem (sadzą).
Nie jestem pewien czy to wystarczy.
W celu poprawy wyniku lamdy chciałbym wzbogacić mieszankę paliwową -przez oczyszcenie łatwo dostępnych miejsc w układzie zasilania paliwem.
Po zdjęciu osłony filtru powietrza ,wstępnie oczyściłem dostępne miejsca .Były mocno zabrudzone nagromadzonymi "oparami" oleju.
Co w niskonakładowy sposób mogę jeszcze zrobić by poprawić wskażnik lambda?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2005, 09:24   

Co to jest wskaźnik Lambda? 8| Sonda bada resztki tlenu w spalinach i podaje stosowną informacje dalej... jak Ci silnik na mocno kopci, i nie przechodzi na analizatorze spalin... to raczej trzeba w drugom stronę... jak dasz jescze wiecej paliwa to bedzie jeszcze wiecej kopcił... to że sonada jest okopcona do dobrze - nie wolno jej czyścić... za to załąduj do puszki filtra nowy wkłąd, wyczyśc swiece, sprawć przewody WN... zatankuj dobre paliwo...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Krzysztof2
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 09:41   Lamda

Nowy wkład filtru powietrza spowoduje ,że mieszanka będzie jeszcze bardziej uboga ,bo zwiększy się ilość tlenu.To tylko pogorszy wynik.
Nie wiem gdzie szukać miejsc odpowiedzialnych za zbyt małą ilość paliwa-wtryskiwaczy.poprzednio miałem samochód gażnikowy.Niestety nie mam dostępu do podręcznika.
Za pozostałe rady dziękuję. :?:

[ Dodano: Nie Lip 17, 2005 08:46 ]
Opis dotyczący w/w wskaźnika z wykresami znajdziesz na nw.stronie
http://republika.pl/mototechnika/pliki/menu.html
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2005, 10:19   Re: Lamda

Krzysztof2 napisał/a:
Nowy wkład filtru powietrza spowoduje ,że mieszanka będzie jeszcze bardziej uboga ,bo zwiększy się ilość tlenu.To tylko pogorszy wynik.

Czyli co? Masz za dużo tlenu w spalinach i za czyste one sa, chcesz aby bardziej truł?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Krzysztof2
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 10:44   

Zbyt uboga mieszanka poza innymi negatywnymi skutkami powoduje wzrost NOx .
Muszę poprawić w/w wskaźnik ,żeby przejść badanie techniczne.
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 11:01   

A co to jest ten wynik (wskaźnik) lambda? 8|
Na przeglądzie takie rzeczy badają ?? :yyy:
Gdzie Ty te przeglądy robisz? Tak na chłopski rozum to chyba jakiś wskaźnik sprawności sondy. Jeśli tak to lepiej przeczyścić miejsce styku przewodów sondy a nie samą sondę.
Poza tym jeśli sonda pada to chyba już jej nie pomożesz.

Co do spraw bardziej "ulotnych" to tlen jest niezbędnym składnikiem spalania. Bez tlenu nie pali się nic.
Możesz zrobić proste doświadczenie. Weź krótką świeczkę, podpal ją i wstaw do słoika. Słoik zakręć i patrz jak szybko płomień gaśnie. Jeżeli proces spalania wykorzysta cały dostępny tlen, zatrzymuje się (gaśnie). Na tym polega działanie gaśnic i innyh urządzeń gaśniczych - odcinają płonący przedmiot od tlenu.
Jeszcze jedno ciekawe doświadczenie - Skombinuj 99%-ową wodę utlenioną (H2O2). Wyjdź do ogródka i polej nią kwiatki mamy ... i patrz jak ładnie się palą (przy tej ilości dostarczonego tlenu palą się w pokojowej temperaturze).
Wszyscy kombinują co by tutaj zrobić żeby ulepszyć proces spalania mieszanki w silniku (dobre paliwo, dobra iskra, odpowiedni skład mieszanki), a ty kombinujesz w drugą stronę.
Jeżeli chcesz miej tlenu w mieszance - pociągnij filtr powietrza lakierem nitro, albo nawet lakierem do włosów, tylko na grubo - efekt murowany ... i słuchaj jak Twój silnik błaga o litość.
 
 
Krzysztof2
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 11:15   

Serdecznie proszę o wyłącznie rozsądne podpowiedzi.
A takie badania są standardem w UK.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2005, 11:28   

Bo widzisz tu chyba nikt nie łąpie gdzie twój problem - jeśli samochód nie miesci się w normie spalin, to niech diagnosta ci na miejscu podreguluje ażeby było dobrze... tak sie robi, bo nie widze możliwoaći aby sobie samemu to wyregulowac bez przyrzadów... ale zasada jest zawsze taka: dobre wynika na analizatorze -> wysokie spalanie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Skolmi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 42
Dołączył: 10 Gru 2004
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lip 2005, 11:36   

A sondę sprawdzałeś?
Zubożona mieszanka, bo sonda daje złe wskazania.
Wbijasz się w szary przewód i patrzysz na napięcie.Musi
wahać się w granicach 0.3V-0.8V. Nie może podawać
stałej wartości.


Ja nie wiem dlaczego koledzy tacy zdziwieni.
Byłem w maju na przeglądzie i mi diagnosta mówi, że
"za duży wskaźnik lambda" i mnie nie puszcza.
Powiedział, żebym sobie sondę wymienił.
Nie jeźdzę na takie stacje, gdzie dają przegląd bez
oglądania auta.
_________________
FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008)
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Lip 2005, 11:49   

W polskiej terminologii technicznej mówi się właściwie o współczynniku lambda, którego pełna nazwa to współczynnik nadmiaru powietrza.
A teraz definicja:
Współczynnik nadmiaru powietrza jest to stosunek ilości powietrza użytego do spalenia określonej ilości paliwa do ilości powietrza niezbędnego do spalenia tego paliwa.

Utrzymanie stałej lambdy jest niezbędne do prawidłowej pracy katalizatora.
Zbyt długa jazda przy współczynniku przekraczającym normę powoduje zatruwanie Kata NOx -ami. Zbyt wysokie λ to za dużo powietrza, więc trzeba zwiększyć ilość paliwa.

Ale jak to nie pytaj. Nie wiem.
Może wtryskiwacz jest do kitu i leje?
 
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 12:20   

Teraz to rozumiem o co biega :ok:
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Lip 2005, 12:38   

:D
Mam nadzieję że skumałeś.

Hmmm
W polsce kontrolę spalin robi się na wolnych obrotach a tu 2500-3000 rpm. Dziwne ??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2005, 12:43   

mechano napisał/a:
Może wtryskiwacz jest do kitu i leje?

Ja właśnie zrozumiałem kolego ze ma za mało palwia... moze wkręc sobie zepsuwty wtryskiwacz? ;)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Lip 2005, 12:54   

Bo za mało paliwa rzeczywiście ma.
Jak wtryskiwacz zaczyna świrować się i przytykać to zamiast rozpylać mgiełkę paliwa, zaczyna puszczać wielkie krople lub wogóle daje z siebie strumyk tylko.
Wyrobione wtryski będą przelewać silnik a zatkane nie dostarczą dość paliwa.
Chyba??
Patrząc po forum można odnieść wrażenie że elektronika w fordzie to pasmo nieszczęść i pomyłek. I tam pewnie też jest źródło tego problemu.
 
 
 
Krzysztof2
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2005, 13:05   lambda-wtryskiwacz

Tak jak wspomniałem na wstępie chciałbym zacząć od upewnienia się ,że wtryskiwacz jest czysty ,zabrudzony podaje mniej paliwa=uboga mieszanka=wysoka ilość NOx.

Brak dostępu do literatury ,wcześniej pojazd gażnikowy ,powoduje ,że nie wiem które odpowiedzialne za w/w dawkowanie elementy wyczyścić i gdzie się znajdują.Stąd wynika moja prośba o pomoc.Może ktoś z klubowiczów odeśle mnie na właściwą stronę dla początkujących. :?:

Wymianę sondy-pomiary elektryczne(brak miernika) zostawiam jako ostateczne rozwiązanie.
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Lip 2005, 14:47   

Zacznij od pomiarów sondy.
Ona nie jest wieczna i po 100tys km, czasem dłużej, czasem szybciej się po prostu zużywa.
Miernik to parę złotych albo funciaków, a posłuży długi czas. Warto zainwestować.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Latwa sprawa na poprawienie mocy
Gość Tuning mechaniczny 9 27 Kwi 2006, 08:37
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Wskazania wskaźnika temperatury.
Rafez Mechanika ogólna 2 26 Sie 2016, 12:06
Rafez
Brak nowych postów [MK6] Zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodniczego
... po odpięciu go.
jurek Elektryka 28 17 Maj 2010, 17:18
MARIUSZ.B
Brak nowych postów Sonda Lambda: Zasyfiona lambda
Gość Elektryka 15 28 Sie 2006, 20:56
opawelq
Brak nowych postów [MK3] Kable od pompy paliwa i wskaźnika paliwa
cygan7422 Elektryka 7 21 Sie 2012, 11:26
cygan7422


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.