|
Niedogrzany układ chłodzenia podczas jazdy 1.4 EFI (F4B) |
Autor |
Wiadomość |
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 255 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Lut 2020, 02:56
|
|
|
vegetagt, Wiem o co chodzi No ja akurat mam czujnik z zieloną obwódką, czyli taką jak ma tu być. No i tak jak dodałem - trzy różne czujniki ( jeden używany i dwa nowe ) a wskazanie te same. Śmiało więc zakładam że wskaźnik działa książkowo. A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku. |
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2020, 22:38
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Bo uwalony termostat jak najbardziej mieści się w polu normal, a sytuacja wcale taka normal nie jest ;-) | No wiesz, temperatura była mierzona i nie dobijała do 90 stopni, ale tylko podczas jazdy, na postoju było OK,,, i z doświadczenia wiem że jak na postoju jest OK a podczas jazdy jest "niedogrzany" to wyjściem jest wyższy termostat i nie ma co kombinować, czemu jedne jednostki mają tak a inne takie same mają inaczej nie wiem,,, tak samo tylko raz mierzyłem temperaturę i między początkiem NORM a końcem nie ma nawet 10 stopni różnicy,,, tyle że to było w starych mk1 i silnikach 1,0 czy 1,1,,, działa to tak że jak masz termostat 88 stopni to on się otwiera trochę za połowa skali i temperatura spada na początek tej normalnej, ten termostat już się ni zamyka, i tak lekko otwarty trzyma te 85 na silniku,,, jak wsadzisz 92 (przykładowo) to ten się otwiera przy końcu NORM i temperatura spada, ale na tyle że on się zmyka i w efekcie temperatura się utrzymuje od połowy do końca NORM i tak się buja,,,
Z kolorami czujników masz vegetagt rację,,,
FIESTA Moondust napisał/a: | A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku. | Wąż za termostatem będzie się robił powoli ciepły zamiast być chłodny i zrobić się gorący kiedy termostat się otworzy, a to dlatego ze ten zaworek będzie przepuszczał płyn,,, działa on zazwyczaj tek ze kulka sobie lata i jak jest powitrze to ono przechodzi dzięki temu układ się odpowietrza,,, jak przeleci powietrze i poleci płyn to "ciągnie" kulkę za sobą i zaworek się zamyka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 255 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Lut 2020, 16:12
|
|
|
JoeMix, Dokładnie - pomiędzy polem NORM jest mała różnica w temperaturze. Ja jednak nie dałem za wygraną i zmodernizowałem obudowę. Efekt jest lepszy niż zadowalający Wszystko wróciło do normy. W zaworku nie było tej kulki dlatego płyn cały czas był podawany na duży obieg z pominięciem termostatu. Na upartego można było zregenerować ten zaworek (foto nr1). Wybrałem jednak inne rozwiązanie - zaślepienie otworów podających płyn poza termostatem. To metoda wspomniana już choćby na Forum Escorta. Używano tam jednak nie zawsze pewnych materiałów do zaślepienia. Ja użyłem specjalistycznego kleju o właściwościach aluminium / stopu aluminium (foto nr2). Trzeba pamiętać żeby nie zasklepić dolnego podłużnego kanału bo nie będziemy mieć ogrzewania (foto nr 3 - zaznaczony na niebiesko; na czerwono kanały do zaklejenia). Na kolejnym zdjęciu można już zobaczyć zaślepione kanały. Na przedostatnim zdjęciu zestawienie termostatu nr 1 z otworami i nr 2 zmodernizowanego. A końcowe foto to zadowalający efekt modernizacji i poprawy fabryki Mam nadzieję że ktoś kiedyś skorzysta z tych rad bo silnik ten był montowany także w Fiestach. Choć o walce z tym felerem jakoś głośniej za sprawą Escorta.
|
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2020, 22:10
|
|
|
To teraz czekamy do lata i temperatury powietrza rzędu 35st |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 255 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Lut 2020, 22:20
|
|
|
JoeMix, No jeszcze na to chwilę poczekam, ale jestem jakoś spokojny o to w mojej głowie zrodziła się też wizja odtworzenia tego zaworku. Lecz szybszym rozwiązaniem było zaklejenie tych dziur. Więc w przypadku powtórki takich zachowań w mojej Futurze 1.4 EFI mam już sprawdzony patent na wyleczenie. |
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Lut 2020, 19:31
|
|
|
Bardzo fajny patent i grunt, że się sprawdza. Jak będę mieć w przyszłości podobne objawy, a wymiana termostatu nie pomoże to też zastosuję ten patent w CVH. |
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 255 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Kwi 2020, 10:44
|
|
|
Słowo jeszcze o drobnej modernizacji wprowadzonej w odpowiedzi na grzanie silnika przy wysokich prędkościach. Potrafił się nawet załączyć wentylator podczas jazdy. Problem został rozwiązany przez wywiercenie kanaliku średnicy 2mm w górnym zaklejonym kanale wodnym obudowy termostatu (zdjęcie poniżej). Teraz temperatura utrzymuje się cały czas w pożądanym zakresie.
|
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 255 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Lip 2020, 14:10
|
|
|
Jeżdżę już dłuższy czas z przeróbką obudowy termostatu w różnych warunkach atmosferycznych. Mogę więc potwierdzić, że wszystko działa tak jak powinno. Nie grzeje się nadmiernie przy wysokich temperaturach oraz wyższych obrotach silnika. W chłodniejsze dni też ma normalną zalecaną temperaturę pracy. Tak więc przeróbka jak najbardziej udana. |
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|