[MK3] Po prostu Czarna ;) |
Autor |
Wiadomość |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 23 Paź 2019, 16:25 [MK3] Po prostu Czarna ;)
|
|
|
1. NICK: Mariox003
2. IMIĘ: Marek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3, 91r.
6. SILNIK: 2,0 Zetec
7. OPIS AUTA:
Auto mniej lub bardziej znane [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Ponad trzy lata temu kupiłem Czarną i tak nią jeździłem dopóki nie zepsułem teraz sporadycznie jeżdżę
Chiałem to miałem, jestem zadowolony, banana na twarzy mam jak nią jadę więc to był dobry wybór
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Mycie
b. mechaniczne: Wymiana pedału gazu, wymiana wieszaków tłumika,wymiana świec, wymiana oleju
c. audio: wstawienie chińskiego radyjka
d. inne: Fotele uszatki
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Poprawa blacharki, polakierowanie w jakąś fajną czerń, maska rst
b. mechaniczne: Ogarnięcie mechanicznie tego co się zepsuło bo sama sobie gazu dodaje, w dalszych planach dolot, kompresor i wszystko co z tym powiązane, wystrojenie i ustawienie odcinki bo nie ma
c. audio: wywalenie całego audio(redukcja masy ) bo i tak jest niepotrzebne
d. inne: - Klatka albo rollbar, może tylne uchylne szybki, zmiana boczków w drzwiach, kubełki zamiast uszatków, wstawienie i podłączenie głównego wyłącznika prądu, i zależy co mi głupiego do głowy wpadnie
10. FOTKI AUTA
|
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 24 Paź 2019, 14:36
|
|
|
Dbaj o nią.
Tak mało ich zostało |
_________________
|
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 24 Paź 2019, 20:18
|
|
|
Z tym motorem to niezły szatan. Mój kuzyn, znany tu starej gwardii Ad@mus miał takowego potwora |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 17 Maj 2020, 22:54
|
|
|
Dużo się nie dzieje, bo i czasu nie ma.
Czarna stoi w garażu, kompresję sprawdziłem i jest po 13,5 wszędzie, tylko na trzecim cylindrze 11 o ile dobrze pamiętam. Cylindry naftą pozalewałem kilka razy, raz została nafta na dnie raz nie, zależy jak tloki były ustawione.
Póki co to teraz olej zmieniam i sprawdzam dalej co mogło się spierdzielić zanim wyciągnę i rozbiorę silnik.
|
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 18 Lis 2020, 07:51
|
|
|
W końcu znalazłem chwilę czasu żeby coś porobić przy czarnej.
, ,
Dalej sama jakby sobie gazu dodawała, począwszy od elektryki, czujników itp wszystko zostało sprawdzone. Do sprawdzenia została głowica, więc i ją zrzuciłem.
Niby pomiar kompresji najmniejszy był na 3 cylindrze, ale po zalaniu ropą z cylindra nr 1 najwięcej uciekło, potem 3, a reszta jest ok. Teraz będzie trzeba dobrego fachowca od głowic znaleźć i reanimować dziada. Może jeszcze kanały dolotowe i wydechowe spoleruje. |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Lis 2020, 22:27
|
|
|
sprawdź owalizacje cylindrów |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:03
|
|
|
Z ciekawości sprawdziłem owalizację cylindrów i wydaje mi się ok, choć nie mam danych na ile odchyłki fabryka pozwala. 0,03mm chyba jest dopuszczalne, bo z tego co sprawdziłem to ori średnica jest 84,80mm
|
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:35
|
|
|
Tak się zastanawiam czy jak już ściągnąłeś głowicę, to nie lepiej zrobić też dół silnika? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:40
|
|
|
zwardek, tylko za bardzo nie ma tam nic do roboty, bo o ile pamiętam, to dół był robiony przez poprzedniego właściciela. Ślady honowania są wyraźne i nie wytarte.
Chyba że jakbym chciał coś więcej dmuchnąć kompresorem w silnik to ewentualnie można grzebać. Tak się zastanawiam, bo kiedyś słyszałem że tłoki z st 170 chyba są fabrycznie kute i pasują p&p do zeteca. Ktoś jest w stanie to potwierdzić? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 11:10
|
|
|
zastanawiam się czy problem kompresji będzie w głowicy, czy raczej trzeba by się przyjrzeć tłokom i pierścieniom |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 12:04
|
|
|
Przy pomiarze kompresji z dawką olejeu wyszło że głowica |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 16:16
|
|
|
Tłoki z st170 nie są kute, ale są mocniejsze od zwykłego zeteca, na pewno od blacktopa. Korby są sinter forged, czyli powstają z metalu odkuwane pod wysokim ciśnieniem, następnie główka panewki jest łamana tworząc niewymienialny zestaw z korbowodem, uszkodzenie powierzchni styku dyskwalifikuje do dalszego użycia taki korbowód. Korby są mocniejsze. Tłoki z korbami st170 dałyby odprężenie przy silvertopie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Lis 2020, 22:05
|
|
|
prosiłem żebyś zmierzył owalizacje, bo pisałeś że nafta raz schodzi raz nie z jednego cylindra, ot zagwozdka
może być przyczyna w tłokach że mają rozbite rowki pierścieniowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 21 Lis 2020, 06:37
|
|
|
Zalałem teraz cylindry ropą, zobaczę czy zejdzie. Tłoki ustawiłem w największych odchyłkach w pomiarach. |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 23 Lis 2020, 14:22
|
|
|
Pozalewałem cylindry w różnych położeniach i mam wrażenie że się pierścienie zapiekły. Wcześniej zależnie od położenia nafta stała, teraz co prawda ropa, ale ścieka bez różnicy od ustawienia tłoka. Rzadko Czarną przepalałem, więc to trochę moja wina. Zastanawiam się czy jest sens wymiany pierścieni, jeśli tylko się zapiekły, chociaż pewnie i tak mnie nie ominie wyciąganie tłoków
Głowicę prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zawiozę do palowania i sprawdzenia szczelności
Znając życie to z pół roku zejdzie mi złożenie tego spowrotem |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 9 Kwi 2021, 23:36
|
|
|
Dawno nic się nie działo, ale może w najbliższych miesiącach coś się zmieni. Myślę nad wsadzeniem 1.8 zeteca na wałkach z 2.0 żeby Czarna nie była tylko pomnikiem w garażu, a w międzyczasie dłubać te 2.0 pod kompresor. Póki co będę brał się za blacharkę i lakierkę.
Edit 28.04.2021
Miałem lekko za blacharkę się wziąć i mnie trochę poniosło z rozbieraniem
Planuje oprócz wyplewienia rdzy w każdym kącie trochę budę obspawać, wypiaskować zawieszenie i je pomalować. Znając życie to jeszcze coś wyjdzie. Silnik będę chyba składał już pod kompresor, celuje w CR rzędu 8.5:1 lub 9:1. Jak budżet powoli to i kucizna wleci |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Kwi 2021, 19:28
|
|
|
Nie gadaj, tnij |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 25 Cze 2021, 00:44
|
|
|
Czarna stoi i postoi, aż nalepkę na czas remontu dostała . Jestem umówiony z gościem co blachy profiluje, że zrobi mi nową podłużnicę z blachy 3mm, a w międzyczasie zbieram graty
|
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
|