Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Po prostu Czarna ;)
Autor Wiadomość
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 23 Paź 2019, 15:25   [MK3] Po prostu Czarna ;)

1. NICK: Mariox003
2. IMIĘ: Marek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3, 91r.
6. SILNIK: 2,0 Zetec
7. OPIS AUTA:
Auto mniej lub bardziej znane [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Ponad trzy lata temu kupiłem Czarną i tak nią jeździłem dopóki nie zepsułem :rotfl: teraz sporadycznie jeżdżę :rotfl:
Chiałem to miałem, jestem zadowolony, banana na twarzy mam jak nią jadę więc to był dobry wybór :ok:


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Mycie :rotfl:
b. mechaniczne: Wymiana pedału gazu, wymiana wieszaków tłumika,wymiana świec, wymiana oleju
c. audio: wstawienie chińskiego radyjka
d. inne: Fotele uszatki

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Poprawa blacharki, polakierowanie w jakąś fajną czerń, maska rst
b. mechaniczne: Ogarnięcie mechanicznie tego co się zepsuło bo sama sobie gazu dodaje, w dalszych planach dolot, kompresor i wszystko co z tym powiązane, wystrojenie i ustawienie odcinki bo nie ma
c. audio: wywalenie całego audio(redukcja masy :-P ) bo i tak jest niepotrzebne
d. inne: - Klatka albo rollbar, może tylne uchylne szybki, zmiana boczków w drzwiach, kubełki zamiast uszatków, wstawienie i podłączenie głównego wyłącznika prądu, i zależy co mi głupiego do głowy wpadnie :rotfl:


10. FOTKI AUTA



_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1602
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 24 Paź 2019, 13:36   

Dbaj o nią.
Tak mało ich zostało ;-(
_________________

 
 
 
Bobofrut 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 354
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 24 Paź 2019, 19:18   

Z tym motorem to niezły szatan. Mój kuzyn, znany tu starej gwardii Ad@mus miał takowego potwora
 
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 17 Maj 2020, 21:54   

Dużo się nie dzieje, bo i czasu nie ma.
Czarna stoi w garażu, kompresję sprawdziłem i jest po 13,5 wszędzie, tylko na trzecim cylindrze 11 o ile dobrze pamiętam. Cylindry naftą pozalewałem kilka razy, raz została nafta na dnie raz nie, zależy jak tloki były ustawione.
Póki co to teraz olej zmieniam i sprawdzam dalej co mogło się spierdzielić zanim wyciągnę i rozbiorę silnik.

_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 18 Lis 2020, 07:51   

W końcu znalazłem chwilę czasu żeby coś porobić przy czarnej.
, ,

Dalej sama jakby sobie gazu dodawała, począwszy od elektryki, czujników itp wszystko zostało sprawdzone. Do sprawdzenia została głowica, więc i ją zrzuciłem.
Niby pomiar kompresji najmniejszy był na 3 cylindrze, ale po zalaniu ropą z cylindra nr 1 najwięcej uciekło, potem 3, a reszta jest ok. Teraz będzie trzeba dobrego fachowca od głowic znaleźć i reanimować dziada. Może jeszcze kanały dolotowe i wydechowe spoleruje.
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3244
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Lis 2020, 22:27   

sprawdź owalizacje cylindrów
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:03   

Z ciekawości sprawdziłem owalizację cylindrów i wydaje mi się ok, choć nie mam danych na ile odchyłki fabryka pozwala. 0,03mm chyba jest dopuszczalne, bo z tego co sprawdziłem to ori średnica jest 84,80mm

_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 304
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:35   

Tak się zastanawiam czy jak już ściągnąłeś głowicę, to nie lepiej zrobić też dół silnika?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Lis 2020, 10:40   

zwardek, tylko za bardzo nie ma tam nic do roboty, bo o ile pamiętam, to dół był robiony przez poprzedniego właściciela. Ślady honowania są wyraźne i nie wytarte.
Chyba że jakbym chciał coś więcej dmuchnąć kompresorem w silnik to ewentualnie można grzebać. Tak się zastanawiam, bo kiedyś słyszałem że tłoki z st 170 chyba są fabrycznie kute i pasują p&p do zeteca. Ktoś jest w stanie to potwierdzić?
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 304
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Lis 2020, 11:10   

zastanawiam się czy problem kompresji będzie w głowicy, czy raczej trzeba by się przyjrzeć tłokom i pierścieniom
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Lis 2020, 12:04   

Przy pomiarze kompresji z dawką olejeu wyszło że głowica
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2498
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Lis 2020, 16:16   

Tłoki z st170 nie są kute, ale są mocniejsze od zwykłego zeteca, na pewno od blacktopa. Korby są sinter forged, czyli powstają z metalu odkuwane pod wysokim ciśnieniem, następnie główka panewki jest łamana tworząc niewymienialny zestaw z korbowodem, uszkodzenie powierzchni styku dyskwalifikuje do dalszego użycia taki korbowód. Korby są mocniejsze. Tłoki z korbami st170 dałyby odprężenie przy silvertopie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3244
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2020, 22:05   

prosiłem żebyś zmierzył owalizacje, bo pisałeś że nafta raz schodzi raz nie z jednego cylindra, ot zagwozdka
może być przyczyna w tłokach że mają rozbite rowki pierścieniowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 21 Lis 2020, 06:37   

Zalałem teraz cylindry ropą, zobaczę czy zejdzie. Tłoki ustawiłem w największych odchyłkach w pomiarach.
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 23 Lis 2020, 14:22   

Pozalewałem cylindry w różnych położeniach i mam wrażenie że się pierścienie zapiekły. Wcześniej zależnie od położenia nafta stała, teraz co prawda ropa, ale ścieka bez różnicy od ustawienia tłoka. Rzadko Czarną przepalałem, więc to trochę moja wina. Zastanawiam się czy jest sens wymiany pierścieni, jeśli tylko się zapiekły, chociaż pewnie i tak mnie nie ominie wyciąganie tłoków :|
Głowicę prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zawiozę do palowania i sprawdzenia szczelności
Znając życie to z pół roku zejdzie mi złożenie tego spowrotem :rotfl:
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Czarna lista nierzetelnych sprzedających / kupujących
trzeci Sprzedam 0 5 Maj 2010, 20:38
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Czarna lista nierzetelnych sprzedających / kupujących
trzeci Kupię 0 5 Maj 2010, 20:40
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.