Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:44
[MK4] słabe hamulce bębnowe tył
Autor Wiadomość
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 304
Skąd: z planety X
Wysłany: 8 Gru 2013, 16:53   [MK4] słabe hamulce bębnowe tył

wymieniłem z tyłu już samoregulatory, cylinderki, przewody, linkę ręcznego i nadal to słabo hamuje, czy zatem są winne bębny i/lub szczęki ?
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 25
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Gru 2013, 17:31   

Nie hamuje ręczny czy nożny ??? Bo jeżeli jedno i drugie to szczęki jak ręczny to źle ustawiłeś samoregulatory linka za słabo naciągnięta a jak nożny to zapowietrzony układ.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 8 Gru 2013, 17:36   

bebnówki we fiestach chyba w ogóle jakoś "krzywo" hamują, mam to samo- hamują nierówno, na przeglądzie zawsze trochę grymaszą, ale ten typ tak ma
_________________

 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 304
Skąd: z planety X
Wysłany: 8 Gru 2013, 17:40   

TSRules napisał/a:
bebnówki we fiestach chyba w ogóle jakoś "krzywo" hamują, mam to samo- hamują nierówno, na przeglądzie zawsze trochę grymaszą, ale ten typ tak ma

głównie nożny, poza tym jedna strona słabiej hamuje a druga mocniej. Czy żeby sprawdzić średnicę wewn. bębna wystarczy zdjąć koło czy cały bęben jeszcze?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5680
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Gru 2013, 18:49   

scorpion69 napisał/a:
nadal to słabo hamuje

To czujnik "w kręgosłupie" czy masz jakieś wyniki pomiarów z rolek?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 25
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 9 Gru 2013, 18:44   

Mi słabiej hamuje prawa strona ale nie jest to tak że jak hamuje to muszę kierownicą kontrować bo stawia auto bokiem, na rolkach wyszło wszystko, wymieniałem szczęki a bębny toczone były jakieś dwa tygodnie temu wszystko składane wjechałem na rolki i dalej to samo. Jak chcesz sprawdzić średnicę wewnętrzną bębna bez jego zdejmowania??
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5680
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Gru 2013, 20:35   

Może masz schrzaniony regulator albo zapowietrzoną jedną część (jeśli blokuje lewy tył, to zapowietrzony możesz mieć lewy przód).
Nie trzeba dokładnego wymiaru bębna sprawdzać, bo były tylko 2 wymiary :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Gru 2013, 21:34   

TSRules napisał/a:
bebnówki we fiestach chyba w ogóle jakoś "krzywo" hamują, mam to samo- hamują nierówno, na przeglądzie zawsze trochę grymaszą, ale ten typ tak ma


http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
U mnie było tylko 6% róznicy
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 304
Skąd: z planety X
Wysłany: 5 Sty 2014, 11:52   

witam ponownie
test hamulców
mam test hamulców, wyszło że z ręcznego prawa strona bardzo cienko sobie radzi. Tak jak pisałem na samym początku wiele już wymieniłem, czy zatem trzeba rozebrać to z tej prawej strony jeszcze raz?
dzięki
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 5 Sty 2014, 18:09   

etam różnica prawie żadna, rozumiem takie rozbieżności przy normalnych hamowaniu ale przy ręcznym ? równie dobrze możesz zdjąć koło je**nąć gumowym w szpilki i wyjdzie normalnie bo paprochy spadną, albo kilka razy go "rozgrzać" mocniej zaciągając :ok:
_________________

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5519
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sty 2014, 18:27   

Różnica jest nawet duża na ręczny, ale trzeba to obserwować jak rośnie siła, wynik końcowy nie jest miarodajny bo auto często wypada z rolek. Jeśli od samego startu, prawa strona jest gorsza, a jak widzę nożny jest idealny to sprawa jest prosta. Trzeba wyluzować linkę ręcznego. Zdjąć bęben, cofnąć dźwignie wahliwą na szczęce ile się da w tył. Następnie wstępnie wyregulować samoregulator, tak by bęben dało się założyć i obrócić. Przy zakładaniu można sobie popukać w bęben młotkiem by ułożyły się szczęki. następnie trzeba przejechać 30-40 km bez napiętej linki ręcznego. Potem napinasz linkę i powinno być już idealnie. Maksymalny skok dźwigni ręcznego to 6 zębów.
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 304
Skąd: z planety X
Wysłany: 5 Sty 2014, 19:07   

gostek od przeglądu, u którego robiłem test powiedział że autko nie zaliczyłoby przeglądu :głowąwmur:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5519
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sty 2014, 19:21   

bo rozbieżność może być do 25 % z tego co pamiętam.
A ty masz rozbieżność 40%.
Widać, że z bębnami i szczękami jest wszystko ok i super. Kuleje jedynie sterowanie ręcznym. Generalnie można się za bardzo tym nie przejmować bo 80% aut w PL ma upośledzony ręczny. Ale osoba ambitna może dokończyć dzieła :)
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 5 Sty 2014, 23:44   

scorpion69 napisał/a:
ostek od przeglądu, u którego robiłem test powiedział że autko nie zaliczyłoby przeglądu


oni to zawsze płaczą o byle co, ja robiłem tydzień przed przeglądem tłumik środkowy, wszystko dokręcone, dodatkowo uszczelnione, a kolesiowi i tak coś na przeglądzie hałasowało ... wiadomo o co cho ;/
_________________

 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sty 2014, 10:24   

TSRules, No bo za bardzo zadbane autka na przegląd się meldują i "napiwki" stopniały :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 25
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 6 Sty 2014, 11:14   

scorpion69 napisał/a:
gostek od przeglądu, u którego robiłem test powiedział że autko nie zaliczyłoby przeglądu :głowąwmur:



Ja robiłem w listopadzie przegląd i ręczny z prawej strony wgl nie działał, i do wymiany tuleje tylnej belki ale przeszedł normalnie przegląd tylko powiedział żeby to zrobić. To Ty na jakiegoś nadgorliwego diagnostę trafiłeś ja jak pojechałem na przegląd Bravo to odpalałem go na zapych bo rozrusznik nie działał.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 6 Sty 2014, 11:21   

drjanusz napisał/a:
No bo za bardzo zadbane autka na przegląd się meldują i "napiwki" stopniały :-P


typowo :ok:
_________________

 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Sty 2014, 12:31   

Linke do ręcznego napina się osobno dla każdego koła? Może masz w jednym kole za bardzo naciągniętą w stosunku do drugiego.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 304
Skąd: z planety X
Wysłany: 6 Sty 2014, 13:43   

Marcinowaty napisał/a:
Linke do ręcznego napina się osobno dla każdego koła? Może masz w jednym kole za bardzo naciągniętą w stosunku do drugiego.

mój mechanik ponoć naciągnął linke gdzie sie da na maxa, dobra dzięki, będę to robić za pół roku przed końcem przeglądu
pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5519
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 14:19   

TO jest częsty błąd. Hamulce z tyłu zawsze składa sie i ustawia na rozluźnionej lice. Inaczej dźwignie wahliwe nie są na początku swojej drogi, a działają sprawnie jeśli pracują od 0 do niewielkiego wychylenia. Wtedy skok najgwałtowniej przekłada się na rozszerzanie szczęki, potem wektory sił nie działają już w poziomie i duża część energii się marnuje :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Słabe tylne hamulce
plopata Mechanika 9 11 Lut 2012, 19:43
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK4] Hamulce tył
Gość Mechanika 38 21 Lip 2011, 22:56
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.