Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:19
[MK5] przygasanie na zimnym, wcześniej falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Lenin 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 71
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 24 Mar 2013, 18:59   [MK5] przygasanie na zimnym, wcześniej falowanie obrotów

Witam
Od jesieni mam problem z moją fiestą, mianowicie zaczęło się od falowania obrotów między 2-3 tys., każdy podejrzewał silniczek krokowy, jako, że mój silnik jest dość nietypowy i części pasują tylko oryginalne to każdy dość ostrożnie do diagnozy podchodził.

Ostatni śmiałek (mechanik) który podjął się zrobienia tego, zamówił ostatecznie ten silniczek w Fordzie za 450 PLN! po wymianie okazało się, że jest to prawdopodobnie wina czujnika podciśnienia bo po odpaleniu obroty w ogóle nie spadały tylko rosły do maksimum.

Zostawiłem mu samochód walczył z nim pół dnia, ostatecznie przerobił coś ten czujnik, i teraz jest taki objaw, że na zimnym silniku ma za niskie obroty 600-800 i lubi przygasać po odpaleniu na zimnym i trzeba potrzymać z 5 min na gazie zanim się silnik nagrzeje, później trzeba nieco płynniej jeździć bo czuć czasem szarpanie.
Po pewnym czasie w miarę dochodzi do normy, zniknęło już falowanie, ale nie mogę się pogodzić z tym, że są problemy teraz z tym odpalaniem i szarpaniem.

Pytanie do Was, miał ktoś może podobny problem? Podobno ten czujnik, również dostępny tylko w fordzie kosztuje kolejne 400 zł! i do końca nie wiadomo czy pomoże jego wymiana? :/

Z góry dzięki za wypowiedzi w tym temacie, podaje jeszcze mój VIN gdyby coś pomógł.

VIN: WF0BXXGAJBYR00665
Data Produkcji: 2000-02-09Z
Model: Fiesta 1996-2002
Typ Nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Typ Silnikar: 1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)

filmiki:

http://www.youtube.com/watch?v=LkRDELbZsdg

http://www.youtube.com/watch?v=XEl7TsLCYic
_________________
 
 
Lenin 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 71
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2013, 00:20   

ok, problem rozwiazany, pomogła wymiana 2 częsci za 1000 zł :/
_________________
 
 
BuMeL 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1000
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2013, 12:37   

Napisz co to były za części.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
Profil Facebook
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2013, 13:33   

Ceny z kosmosu - mam Fiestę z roku 2000, silnik 1.25 Zetec-S. silniczek krokowy/zawór bocznikowy/ pasuje idealnie z Focusa MK1, ten sam jest też czujnik położenia przepustnicy. Kupiłem używane oryginały /Ford/ na Alledro i wszystko idealnie pasuje i pracuje. Koszt "krokowca" +KW ok. 50zł. cena czujnika podobna. Ktoś mocno przesadził z tymi cenami.
 
 
BuMeL 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1000
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2013, 15:01   

Nie ktoś tylko ASO, dlatego pytam co zmienił :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
Profil Facebook
 
 
 
Lenin 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 71
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2013, 20:10   

Ja mam jakiś nietypowy silnik, nie ma zadnych zamiennikow, i w ogóle jakoś wszystko inaczej niż do 99 roku,


Mechanik z ASO brał bo nie mógł nic wykombinować, od focusa krokowy podłączał ale miał inne sterowanie (mam 3 piny z focusa sa 2),
zatem silniczek krokowy - 450 zł oryginał z ASO,
i ostatecznie okazało się ze czujnik podciśnienia kolektora dolotowego też zepsuty - 400 zł
(przy czym jak zamawiał w ASO to się pytali czy go na pewno weźmie bo to tak nietypowa cześć, że nikomu tego nie sprzeda)

Obydwie części z Niemiec przyjechały :/ w sumie cieszę się mimo kosztów, że w końcu się komuś udało to naprawić, bo było już u tylu speców i nikt nie wiedział co jest grane.
Także polecam Zbi Car ul. Naddnieprzańska, Wawa :) prawdziwy spec od fordów (za każdym razem jak tam jestem to widzę po parę Focusów i Mondeo)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Falowanie obrotów po wymianie świec
Gość Elektryka 5 24 Lut 2009, 22:17
arecki
Brak nowych postów [MK4] Falowanie obrotów
siesiek26 Mechanika 39 19 Paź 2012, 01:15
Grax
Brak nowych postów [MK3] Falowanie obrotów..
plywak190819 Mechanika 2 24 Paź 2012, 14:01
Fordzik88


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.