| [MK3] Co to za wtyczka może być | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | haker12329   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Darek
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Lut 2012
 Posty: 125
 Skąd: Czarna Sędz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Wrz 2012,  23:45   [MK3] Co to za wtyczka może być | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam zaglądałem ostatnio pod maskę w celu sprawdzenia poziomu oleju i znalazłem kawałek przewodu owiniętej dziwnym trafem wokół drążka układu kierowniczego, przewód ten  z jednej strony zakończony jest trójkątną wtyczką a z drugiej strony wychodzą 3 kable podłączone do kawałka płytki i nurtuje mnie do czego to służyło poniżej podaje zdjęcia tego kawałka kabla i wtyczkę co po moich ustaleniach prawdopodobnie tam mogło to być podłączone. 
 
 
   
   
   
  |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2012,  05:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | To jest VSS. Miejsce na wtyczke znalazłeś a drugi koniec przy wejściu linki prędkościonierza do skrzyni. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | haker12329   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Darek
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Lut 2012
 Posty: 125
 Skąd: Czarna Sędz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2012,  21:45   Co to za wtyczka może być | 
 |  
               | 
 |  
               | a mógł by ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum co to VSS ma za zadanie |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2012,  22:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | VSS - Vehicle Speed Sensor(czujnik prędkości pojazdu) |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | haker12329   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Darek
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Lut 2012
 Posty: 125
 Skąd: Czarna Sędz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2012,  22:46   Co to za wtyczka może być | 
 |  
               | 
 |  
               | ale do czego on jest potrzebny w fieście bo wyczytałem gdzieś że do poduszki powietrznej żeby przy mniej niż 30 km/h nie wystrzeliła ale nie wiem czy to prawda |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  06:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nieprawda (przynajmniej w mk3), to informacja dla komputera sterującego praca silnika. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  08:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania. Pewnie masz sztywny hamulec w takiej sytuacji.Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  09:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawa teoria,,, wielu niespadanie obrotów na bieg jałowy uważa za błąd z którym trzeba walczyć, silniczki krokowe te sprawy,,, podciśnienie z układu dolotowego zapewnia skuteczne wspomaganie już na biegu jałowym,,, pomijam fakt iż zjeżdżając z górki powinno się to robić na biegu i hamować silnikiem a nie toczyć się na luzie czy sprzęgle - wcale to nie zmniejsza spalania a wręcz przeciwnie, zwiększa (a zwiększone wtedy obroty silnika to efekt reakcji komputera na skutek sytuacji która teoretycznie nie powinna mieć miejsca) 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania. | 
 
 
 Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,, 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | haker12329   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Darek
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Lut 2012
 Posty: 125
 Skąd: Czarna Sędz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  10:13   co to za wtyczka może być | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli w końcu jakie zadania spełnia ten czujnik pomijając to że wysyła sygnał do komputera informując że pojazd jest w ruchu ? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  11:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix Skoro negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role. Najprymitywnieszy czy najbardziej rozbudowany komputer bez danych i oprogramowania nic nie zrobi. Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników . To niby poco te wszystkie czary w autach jak lambda ,czujniki temp. VSS ,halla itd. Żeby komp na podstawie oprogramowania w nim zawartego odpowiednio dobierał parametry pracy silnika lub innych układów (niskie spalanie, ekologia moc silnika) . Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta . 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,, | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  12:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie neguje tylko dojaśniam 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role | 
  czujnik prędkości pojazdu mierzy prędkość pojazdu i tyle to po co komputerowi taka informacja jest wielką tajemnica bo świetnie sobie radzi i bez tego,,, przynajmniej mk3 o której tu rozmawiamy,,, kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo. Prawda, ale mówić że jakiś czujnik steruje komputerem to tak jak by powiedzieć że Tobą steruje komórka czy komputer z których pobierasz jakieś tam dane,,, a nie czekaj, są tacy co tak mają,,, 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników | 
  wycofuję się z tego zdania co napisałem wyżej,,, Jest tylko jeden czujnik który unieruchomi Ci silnik,,, reszta jest zdublowana, i awaria jednego powoduje lekkie rozstrojenie układu, gdyż wyliczenia z pozostałych nie są że tak powiem weryfikowane,,, VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,, 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta . | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  12:36 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo. | 
 Zgoda że głupek . To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie.
 
  	  | Tommur napisał/a: |  	  | Tak właśnie będzie. Podbija raptem o 200 obr/min, a nie 500.  A jest to po to aby serwo hamulc. lepiej pracowało i hample porządne były. W focusie też tak masz. | 
 
 jednak czemuś służy??? 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,, | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bo ludzie tak to tłumaczą,,, pokaż mi szkołę jazdy która uczy jazdy na luzie lub sprzęgle? Bo mnie mówiono "Nie wolno tak robić" 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  14:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix  na temat  szkoły jazdy tutaj nie rozmawiamy . Jedno jest pewne że te podwyższone obroty nijak mają sie do ekologii i wręcz uniemożliwiają hamowanie silnikiem którego uczą tak namiętnie w tych szkołach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  14:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli jedziesz z górki i wciśniesz sprzęgło lub wrzucisz na luz, to komputer odczytuje prędkość pojazdu za wysoką do prędkości silnika - podnosi obroty bo wydaje mu się że ten zgaśnie, jak zjeżdżasz na biegu i prędkość silnika wynika z prędkości jazdy, a podciśnienie w kolektorze i położenie pedału gazu wskazuje że nie planujesz przyspieszać to komputer podnośić obrotów nie będzie (przynajmniej nie powinien) - można to łatwo sobie przetestować 2 ledami na 12V i 2 przewodami. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  15:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu.Jadąc do domu mam górke . Na górze puszczam auto od 0km/h luzem obroty 900 nadole mam 30km/h obroty 1200. Jadąc na biegu 3 na górze mam 30km/h ana dole bez ruszania gazu 45km/h. Dwóch sąsiadów też ma fiesty (jedna 1,3i a druga taka jak moja ) wyniki bardzo podobne kiedyś wieczorem sobie dyskutowaliśmy na ten temat. W VW golf2 czy fiacie uno roczniki zliżone do fiesty, jest tak jak powinno być nie przyśpiesza i nie rosną obroty. Dzisiaj jadąc do domu odłącze VSS i napisze potem jaka będzie róznica . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  16:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | A wiesz,,, bo jedne odcinają a inne nie,,, i to właśnie jest zagadką że 2 takie same układy podejmuję różnią decyzję,,, 	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  19:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix Właśnie wróciłem do domu po drodze wypiołem wtyczke od VSS i jazda z górki. jadąc na luzie rozpędził się oczywiście ale obrotomierz stał w miejscu 900obr.a hamulec jednak duuużo twardszy niż poprzednio.Jadąc 3bieg 20km/h nie przyspieszył ani troche hamował nawet z górki dobrze silnikiem i hamulec też ze względu na niskie obroty 900 był twardy.Miałem wrażenie że zaraz zgaśnie . Więc chyba coś z mojej teorii zgadza się z praktyką. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blackknight88   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Karol
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 263
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  22:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ludzie... ja z odpiętym VSS jeżdżę od 2lat, bo właśnie od końca sierpnia 2010roku. Czemu to zrobiłem ? bo już nie mogłem sobie poradzić z falującymi obrotami kiedy to dosłownie ruszyłem z miejsca i już rosły a dopiero po jakiejs tam chwili opadały. Krokowty wymieniany, CPP też... VSS odpięty i jak ręką odjął  jeżdżę tak 2 lata i wszystko gra gitara. Od tamtej pory brak problemów z tymi obrotami a co do hamowania to nawet szczerze mówiąc nie zwrócilem na to uwagi   |  
				| _________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 .:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 .:Programowanie sterowników PLC:.
 .:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 .:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2012,  22:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | mick1973, to masz coś nie tak ze wspomaganiem hamulca albo z samym hamulcem, handle skutecznie powinny działać i bez wspomagania,,, jak sama nazwa wskazuje, jak pisałem bieg jałowy silnika powinien wystarczyć dla sprawnego serva. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |