Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Co to za wtyczka może być
Autor Wiadomość
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 4 Wrz 2012, 00:45   [MK3] Co to za wtyczka może być

Witam zaglądałem ostatnio pod maskę w celu sprawdzenia poziomu oleju i znalazłem kawałek przewodu owiniętej dziwnym trafem wokół drążka układu kierowniczego, przewód ten z jednej strony zakończony jest trójkątną wtyczką a z drugiej strony wychodzą 3 kable podłączone do kawałka płytki i nurtuje mnie do czego to służyło poniżej podaje zdjęcia tego kawałka kabla i wtyczkę co po moich ustaleniach prawdopodobnie tam mogło to być podłączone.





_________________

 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2012, 06:49   

To jest VSS. Miejsce na wtyczke znalazłeś a drugi koniec przy wejściu linki prędkościonierza do skrzyni.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 4 Wrz 2012, 22:45   Co to za wtyczka może być

a mógł by ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum co to VSS ma za zadanie
_________________

 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 31
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 4 Wrz 2012, 23:05   

VSS - Vehicle Speed Sensor(czujnik prędkości pojazdu)
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 4 Wrz 2012, 23:46   Co to za wtyczka może być

ale do czego on jest potrzebny w fieście bo wyczytałem gdzieś że do poduszki powietrznej żeby przy mniej niż 30 km/h nie wystrzeliła ale nie wiem czy to prawda
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 07:25   

Nieprawda (przynajmniej w mk3), to informacja dla komputera sterującego praca silnika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 09:46   

Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania. Pewnie masz sztywny hamulec w takiej sytuacji.Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 10:56   

mick1973 napisał/a:
Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania.
Ciekawa teoria,,, wielu niespadanie obrotów na bieg jałowy uważa za błąd z którym trzeba walczyć, silniczki krokowe te sprawy,,, podciśnienie z układu dolotowego zapewnia skuteczne wspomaganie już na biegu jałowym,,, pomijam fakt iż zjeżdżając z górki powinno się to robić na biegu i hamować silnikiem a nie toczyć się na luzie czy sprzęgle - wcale to nie zmniejsza spalania a wręcz przeciwnie, zwiększa (a zwiększone wtedy obroty silnika to efekt reakcji komputera na skutek sytuacji która teoretycznie nie powinna mieć miejsca)

mick1973 napisał/a:
Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV.
Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 5 Wrz 2012, 11:13   co to za wtyczka może być

czyli w końcu jakie zadania spełnia ten czujnik pomijając to że wysyła sygnał do komputera informując że pojazd jest w ruchu ?
_________________

 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 12:24   

JoeMix Skoro negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role.
JoeMix napisał/a:
Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,,
Najprymitywnieszy czy najbardziej rozbudowany komputer bez danych i oprogramowania nic nie zrobi. Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników . To niby poco te wszystkie czary w autach jak lambda ,czujniki temp. VSS ,halla itd. Żeby komp na podstawie oprogramowania w nim zawartego odpowiednio dobierał parametry pracy silnika lub innych układów (niskie spalanie, ekologia moc silnika) . Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta .
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 13:11   

mick1973 napisał/a:
negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role
Nie neguje tylko dojaśniam :-P czujnik prędkości pojazdu mierzy prędkość pojazdu i tyle to po co komputerowi taka informacja jest wielką tajemnica bo świetnie sobie radzi i bez tego,,, przynajmniej mk3 o której tu rozmawiamy,,, kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo.
mick1973 napisał/a:
Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników
Prawda, ale mówić że jakiś czujnik steruje komputerem to tak jak by powiedzieć że Tobą steruje komórka czy komputer z których pobierasz jakieś tam dane,,, a nie czekaj, są tacy co tak mają,,, :9: wycofuję się z tego zdania co napisałem wyżej,,,
mick1973 napisał/a:
Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta .
Jest tylko jeden czujnik który unieruchomi Ci silnik,,, reszta jest zdublowana, i awaria jednego powoduje lekkie rozstrojenie układu, gdyż wyliczenia z pozostałych nie są że tak powiem weryfikowane,,, VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 13:36   

JoeMix napisał/a:
kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo.

Zgoda że głupek . To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie.
Tommur napisał/a:
Tak właśnie będzie. Podbija raptem o 200 obr/min, a nie 500. A jest to po to aby serwo hamulc. lepiej pracowało i hample porządne były. W focusie też tak masz.

JoeMix napisał/a:
VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,,
jednak czemuś służy???
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 14:56   

mick1973 napisał/a:
To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie
Bo ludzie tak to tłumaczą,,, pokaż mi szkołę jazdy która uczy jazdy na luzie lub sprzęgle? Bo mnie mówiono "Nie wolno tak robić"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 15:29   

JoeMix na temat szkoły jazdy tutaj nie rozmawiamy . Jedno jest pewne że te podwyższone obroty nijak mają sie do ekologii i wręcz uniemożliwiają hamowanie silnikiem którego uczą tak namiętnie w tych szkołach.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 15:40   

Jeśli jedziesz z górki i wciśniesz sprzęgło lub wrzucisz na luz, to komputer odczytuje prędkość pojazdu za wysoką do prędkości silnika - podnosi obroty bo wydaje mu się że ten zgaśnie, jak zjeżdżasz na biegu i prędkość silnika wynika z prędkości jazdy, a podciśnienie w kolektorze i położenie pedału gazu wskazuje że nie planujesz przyspieszać to komputer podnośić obrotów nie będzie (przynajmniej nie powinien) - można to łatwo sobie przetestować 2 ledami na 12V i 2 przewodami.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 16:23   

Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu.Jadąc do domu mam górke . Na górze puszczam auto od 0km/h luzem obroty 900 nadole mam 30km/h obroty 1200. Jadąc na biegu 3 na górze mam 30km/h ana dole bez ruszania gazu 45km/h. Dwóch sąsiadów też ma fiesty (jedna 1,3i a druga taka jak moja ) wyniki bardzo podobne kiedyś wieczorem sobie dyskutowaliśmy na ten temat. W VW golf2 czy fiacie uno roczniki zliżone do fiesty, jest tak jak powinno być nie przyśpiesza i nie rosną obroty. Dzisiaj jadąc do domu odłącze VSS i napisze potem jaka będzie róznica .
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 17:40   

mick1973 napisał/a:
Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu.
A wiesz,,, bo jedne odcinają a inne nie,,, i to właśnie jest zagadką że 2 takie same układy podejmuję różnią decyzję,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:01   

JoeMix Właśnie wróciłem do domu po drodze wypiołem wtyczke od VSS i jazda z górki. jadąc na luzie rozpędził się oczywiście ale obrotomierz stał w miejscu 900obr.a hamulec jednak duuużo twardszy niż poprzednio.Jadąc 3bieg 20km/h nie przyspieszył ani troche hamował nawet z górki dobrze silnikiem i hamulec też ze względu na niskie obroty 900 był twardy.Miałem wrażenie że zaraz zgaśnie . Więc chyba coś z mojej teorii zgadza się z praktyką.
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 31
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:07   

Ludzie... ja z odpiętym VSS jeżdżę od 2lat, bo właśnie od końca sierpnia 2010roku. Czemu to zrobiłem ? bo już nie mogłem sobie poradzić z falującymi obrotami kiedy to dosłownie ruszyłem z miejsca i już rosły a dopiero po jakiejs tam chwili opadały. Krokowty wymieniany, CPP też... VSS odpięty i jak ręką odjął :) jeżdżę tak 2 lata i wszystko gra gitara. Od tamtej pory brak problemów z tymi obrotami a co do hamowania to nawet szczerze mówiąc nie zwrócilem na to uwagi :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11549
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:29   

mick1973, to masz coś nie tak ze wspomaganiem hamulca albo z samym hamulcem, handle skutecznie powinny działać i bez wspomagania,,, jak sama nazwa wskazuje, jak pisałem bieg jałowy silnika powinien wystarczyć dla sprawnego serva.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.