[MK3] Co to za wtyczka może być |
Autor |
Wiadomość |
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 00:45 [MK3] Co to za wtyczka może być
|
|
|
Witam zaglądałem ostatnio pod maskę w celu sprawdzenia poziomu oleju i znalazłem kawałek przewodu owiniętej dziwnym trafem wokół drążka układu kierowniczego, przewód ten z jednej strony zakończony jest trójkątną wtyczką a z drugiej strony wychodzą 3 kable podłączone do kawałka płytki i nurtuje mnie do czego to służyło poniżej podaje zdjęcia tego kawałka kabla i wtyczkę co po moich ustaleniach prawdopodobnie tam mogło to być podłączone.
|
_________________
|
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 06:49
|
|
|
To jest VSS. Miejsce na wtyczke znalazłeś a drugi koniec przy wejściu linki prędkościonierza do skrzyni. |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 22:45 Co to za wtyczka może być
|
|
|
a mógł by ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum co to VSS ma za zadanie |
_________________
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 23:05
|
|
|
VSS - Vehicle Speed Sensor(czujnik prędkości pojazdu) |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 23:46 Co to za wtyczka może być
|
|
|
ale do czego on jest potrzebny w fieście bo wyczytałem gdzieś że do poduszki powietrznej żeby przy mniej niż 30 km/h nie wystrzeliła ale nie wiem czy to prawda |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 07:25
|
|
|
Nieprawda (przynajmniej w mk3), to informacja dla komputera sterującego praca silnika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 09:46
|
|
|
Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania. Pewnie masz sztywny hamulec w takiej sytuacji.Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 10:56
|
|
|
mick1973 napisał/a: | Np. do tego że jadąc z górki podnosi obroty silnika żeby prawidłowo działał układ wspomagania hamowania. | Ciekawa teoria,,, wielu niespadanie obrotów na bieg jałowy uważa za błąd z którym trzeba walczyć, silniczki krokowe te sprawy,,, podciśnienie z układu dolotowego zapewnia skuteczne wspomaganie już na biegu jałowym,,, pomijam fakt iż zjeżdżając z górki powinno się to robić na biegu i hamować silnikiem a nie toczyć się na luzie czy sprzęgle - wcale to nie zmniejsza spalania a wręcz przeciwnie, zwiększa (a zwiększone wtedy obroty silnika to efekt reakcji komputera na skutek sytuacji która teoretycznie nie powinna mieć miejsca)
mick1973 napisał/a: | Ponadto współpracuje z innymi czujnikami sterującymi pracą EEC IV. | Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 11:13 co to za wtyczka może być
|
|
|
czyli w końcu jakie zadania spełnia ten czujnik pomijając to że wysyła sygnał do komputera informując że pojazd jest w ruchu ? |
_________________
|
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 12:24
|
|
|
JoeMix Skoro negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role. JoeMix napisał/a: | Zawsze myślałem że to komputer steruje czymś a nie coś komputerem,,, | Najprymitywnieszy czy najbardziej rozbudowany komputer bez danych i oprogramowania nic nie zrobi. Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników . To niby poco te wszystkie czary w autach jak lambda ,czujniki temp. VSS ,halla itd. Żeby komp na podstawie oprogramowania w nim zawartego odpowiednio dobierał parametry pracy silnika lub innych układów (niskie spalanie, ekologia moc silnika) . Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 13:11
|
|
|
mick1973 napisał/a: | negujesz moje wyjaśnienia to preszę wyjaśnij zainteresowanemu jaką spełnia role | Nie neguje tylko dojaśniam czujnik prędkości pojazdu mierzy prędkość pojazdu i tyle to po co komputerowi taka informacja jest wielką tajemnica bo świetnie sobie radzi i bez tego,,, przynajmniej mk3 o której tu rozmawiamy,,, kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo. mick1973 napisał/a: | Komp steruje czymś na podstawie czegoś czyli danych z czujników | Prawda, ale mówić że jakiś czujnik steruje komputerem to tak jak by powiedzieć że Tobą steruje komórka czy komputer z których pobierasz jakieś tam dane,,, a nie czekaj, są tacy co tak mają,,, wycofuję się z tego zdania co napisałem wyżej,,, mick1973 napisał/a: | Jeśli odłączysz któryś czujnik to albo stoisz albo tryb awaryjny = mułowata nieekonomiczna fiesta . | Jest tylko jeden czujnik który unieruchomi Ci silnik,,, reszta jest zdublowana, i awaria jednego powoduje lekkie rozstrojenie układu, gdyż wyliczenia z pozostałych nie są że tak powiem weryfikowane,,, VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 13:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | kolejny bajerek, drobny kroczek w rozwoju, teoretycznie informacja czujnika prędkości wału + informacja z silniczka przepustnicy że pedał gazu jest zwolniony, powinna wystarczyć aby komputer całkowicie odcioł paliwo,,, niestety nawet przy danych z VSS oraz MAPsensora gdzie jest jasne że auto stacza się na biegu z górki i występuje hamowanie silnikiem, głupek komp z mono potrafi podawać paliwo - dlaczego, nie wiadomo. |
Zgoda że głupek . To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie.
Tommur napisał/a: | Tak właśnie będzie. Podbija raptem o 200 obr/min, a nie 500. A jest to po to aby serwo hamulc. lepiej pracowało i hample porządne były. W focusie też tak masz. |
JoeMix napisał/a: | VSS na pewno nie należy do tych niezbędnych,,, | jednak czemuś służy??? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 14:56
|
|
|
mick1973 napisał/a: | To podnoszenie obrotów ze względu na serwo to nie tylko moje zdanie | Bo ludzie tak to tłumaczą,,, pokaż mi szkołę jazdy która uczy jazdy na luzie lub sprzęgle? Bo mnie mówiono "Nie wolno tak robić" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 15:29
|
|
|
JoeMix na temat szkoły jazdy tutaj nie rozmawiamy . Jedno jest pewne że te podwyższone obroty nijak mają sie do ekologii i wręcz uniemożliwiają hamowanie silnikiem którego uczą tak namiętnie w tych szkołach. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 15:40
|
|
|
Jeśli jedziesz z górki i wciśniesz sprzęgło lub wrzucisz na luz, to komputer odczytuje prędkość pojazdu za wysoką do prędkości silnika - podnosi obroty bo wydaje mu się że ten zgaśnie, jak zjeżdżasz na biegu i prędkość silnika wynika z prędkości jazdy, a podciśnienie w kolektorze i położenie pedału gazu wskazuje że nie planujesz przyspieszać to komputer podnośić obrotów nie będzie (przynajmniej nie powinien) - można to łatwo sobie przetestować 2 ledami na 12V i 2 przewodami. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 16:23
|
|
|
Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu.Jadąc do domu mam górke . Na górze puszczam auto od 0km/h luzem obroty 900 nadole mam 30km/h obroty 1200. Jadąc na biegu 3 na górze mam 30km/h ana dole bez ruszania gazu 45km/h. Dwóch sąsiadów też ma fiesty (jedna 1,3i a druga taka jak moja ) wyniki bardzo podobne kiedyś wieczorem sobie dyskutowaliśmy na ten temat. W VW golf2 czy fiacie uno roczniki zliżone do fiesty, jest tak jak powinno być nie przyśpiesza i nie rosną obroty. Dzisiaj jadąc do domu odłącze VSS i napisze potem jaka będzie róznica . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 17:40
|
|
|
mick1973 napisał/a: | Powinien a jednak tak nie robi , czyli myśli po swojemu. | A wiesz,,, bo jedne odcinają a inne nie,,, i to właśnie jest zagadką że 2 takie same układy podejmuję różnią decyzję,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:01
|
|
|
JoeMix Właśnie wróciłem do domu po drodze wypiołem wtyczke od VSS i jazda z górki. jadąc na luzie rozpędził się oczywiście ale obrotomierz stał w miejscu 900obr.a hamulec jednak duuużo twardszy niż poprzednio.Jadąc 3bieg 20km/h nie przyspieszył ani troche hamował nawet z górki dobrze silnikiem i hamulec też ze względu na niskie obroty 900 był twardy.Miałem wrażenie że zaraz zgaśnie . Więc chyba coś z mojej teorii zgadza się z praktyką. |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:07
|
|
|
Ludzie... ja z odpiętym VSS jeżdżę od 2lat, bo właśnie od końca sierpnia 2010roku. Czemu to zrobiłem ? bo już nie mogłem sobie poradzić z falującymi obrotami kiedy to dosłownie ruszyłem z miejsca i już rosły a dopiero po jakiejs tam chwili opadały. Krokowty wymieniany, CPP też... VSS odpięty i jak ręką odjął jeżdżę tak 2 lata i wszystko gra gitara. Od tamtej pory brak problemów z tymi obrotami a co do hamowania to nawet szczerze mówiąc nie zwrócilem na to uwagi |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:29
|
|
|
mick1973, to masz coś nie tak ze wspomaganiem hamulca albo z samym hamulcem, handle skutecznie powinny działać i bez wspomagania,,, jak sama nazwa wskazuje, jak pisałem bieg jałowy silnika powinien wystarczyć dla sprawnego serva. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|