Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Autor Wiadomość
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Sie 2012, 22:29   [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?

Witam,

na wstępnie zaznaczam, że na cuda nie liczę. Pytam z czystej ciekawości. Czy można sprawić, aby ten silnik był nieco bardziej żwawy? Samochód (MK6 po lifcie) mam od niedawna i kupiłem go w bardzo dobrym stanie (33 tys. na liczniku/2006 rocznik - a więc "jak nowy"). Dużo jeżdżę i bardzo często zdarza mi się jechać w dłuższe trasy. Wtedy odczuwam braki mocy (szczególnie przy wyprzedzaniu - muszę się 2x zastanowić czy dam radę). Wiem, że najlepszą opcją byłoby sprzedanie i dorzucenie grosza, ale zdążyłem się już do niego przywiązać ;) Czy mogę zastosować jakieś w miarę tanie zabiegi coby chociaż odrobinę poprawić osiągi siedzącego tam silnika (duratec 1.3 8v)?
Dodam, że jakimś szczególnym znawcą mechaniki samochodowej nie jestem, więc z góry przepraszam, za banalne pytanie.

z góry dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
herszt
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Sie 2012, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8051
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 6 Sie 2012, 22:56   

Na Polskę te silniki miały 70KM, jak dobrze poszukasz, to znajdziesz instrukcję co i gdzie usunąć żeby mieć te 70KM...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Sie 2012, 23:25   

Załóżmy, że znajdę - czy ewentualne przeróbki wiążą się ze zmniejszeniem żywotności silnika tudzież większym spalaniem?

z góry dzięki
pozdrawiam
herszt
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8051
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 6 Sie 2012, 23:37   

To jest jakiś ogranicznik chyba na przepustnicy, niemiaszki go stosowały żeby było tańsze ubezpieczenie, bo u nich jest od mocy... Nie ma to żadnego wpływu na żywotność silnika...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Sie 2012, 21:57   

Musial bym to zobaczyc namacalnie czy nie bedzie zwezki za przepustnica i na otwarcie przepustnicy ktora jest elektroniczna jak dobrze pamietam, do bydgoszczy masz nie daleko...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2012, 09:42   

herszt napisał/a:
czy ewentualne przeróbki wiążą się ze zmniejszeniem żywotności silnika tudzież większym spalaniem?
Oczywiście że tak, większa moc nie weźmie się z powietrza a ze spalonego w większej ilości paliwa - normalnie chyba nie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Sie 2012, 10:41   

JoeMix napisał/a:
Oczywiście że tak, większa moc nie weźmie się z powietrza a ze spalonego w większej ilości paliwa - normalnie chyba nie?

Joe, to nie chip, tylko zdjęcie limitera...

herszt - Będziesz dociskał do deski, to więcej spali, będziesz jeździł jak do tej pory, to w zasadzie nic to nie zmieni, a przy wyprzedzaniu się przyda.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2012, 11:06   

Pufcio, sugerujesz ze silnik o mocy 68KM pali X paliwa, a ten sam silnik o mocy 70KM pali X paliwa. Jak dla mnie nie możliwe, bo moc nie bierze się z energii kosmosu,,,

Jeśli tam jest ogranicznik otwarcie przepustnicy, to silnik nie stanie się żywszy i tak dalej - będzie jak wcześniej, chyba ze zaczniemy deptać do podłogi, wtedy wykorzystamy dopiero odzyskaną moc, otwierając przepustnice szerzej, niż można było wcześniej = większe zużycie paliwa,,,

Jak tam jest zwężka ograniczająca nieco przelot powietrza, to jej usunięcie spowoduje że silnik ciut dynamiczniejszy się stanie, bo więcej powietrza to więcej tlen, za czym idzie więcej spalonego paliwa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:04   

Bo w tej calej zabawie nie chodzi tylko o moc lecz tez o Nm (moment obrotowy) jesli wzrastaja KM (gory zakres obrotow) to i Nm wzrosna, co za tym idzie przy spokojnej jezdzie jak na teraz auto nie zacznie spalac wiecej, lecz w momencie gdy damy pelen but w podloge i krecimy pod czerwone pole auto na 100% bedzie pobierac wiecej paliwa...
Taki przyklad z zeteca- auto po zmianie przepustnicy i obudowy przeplywki odzywa, ma wiecej KM i Nm, nie spala wiecej z tego powodu (gdy jezdzimy normalnie), lecz gdy przykladamy mu w gaz to i owszem zapotrzebowanie na paliwo wzrosnie... bo sonda odlacza sie w momencie gdy damy WOT i auto dostaje max dawki jakie sa zaprogramowane.
W trybie POT (cruise) afr mamy 14,1-14,7 bo steruje tym sonda lambda (zadawa wartosc w ECU).
_________________

 
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 9 Sie 2012, 22:23   

Dzięki za wszelkie odpowiedzi! Jak tylko się za to zabiorę zdam relację z pola walki! :)

pozdrawiam
herszt
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sie 2012, 11:38   

JoeMix - ów silnik osiąga moc maksymalną przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. Jeśli ktoś to zdejmie, a będzie jeździł jak do tej pory i sporadycznie wciskał gaz w podłogę przy wyprzedzaniu, to nawet tego na stacji nie odczuje.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sie 2012, 11:53   

No to przecież to napisałem, a Fordon jeszcze doprecyzował,,, bo trzeba uświadomić faceta, że jak ogranicznik zdejmie to nic mu się nie zmieni, a jak zacznie z odzyskanych koni korzystać to jednak spalanie mu wzrośnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sie 2012, 12:20   

JoeMix - a co ja napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie? :P :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sie 2012, 12:57   

:hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Sie 2012, 19:13   

Spokojnie - jestem świadom, że moc nie weźmie się z kosmosu :) Ale perspektywa tego, że jak "docisnę" to będę to bardziej czuł jest zachęcająca - szczególnie w dłuższej trasie, gdzie dość często trzeba coś wyprzedzić. Nie będę cały czas tak jechał - to pewnie tego nie odczuję specjalnie w ilości zużytego paliwa :) Muszę tylko znaleźć nieco wolniejszy dzień żeby zajrzeć dokładniej tam co siedzi pod maską.

pozdrawiam
herszt
 
 
Fiestka6 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16 Gru 2012, 18:20   

Witajcie podłącze się pod temat, jestem tu nowy, ale już mam problem, auto z Niemiec kupione wczoraj, niby ok ale jak przeczytałem że Niemcy blokowali przepustnice żeby zmniejszyć moc silnika to troche byłem zaskoczony. Planuje sprawdzić jak to wygląda u mnie, bo sprawdzałem na Fordetis i mam taką informacje co do silnika: 1.3L Duratec 8V EFI (70PS) - Rocam.

Ale mam pytanie jak wygląda demontaż tej przepustnicy czy ma ktoś jakieś zdjęcia, bo ogólnie to ten silniczek jest trochę zabudowany i nie wiem za co sie brać...

Z góry dziękuję, bardzo proszę o pomoc
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Gru 2012, 21:29   

Witam,

Ja mam chyba taki sam silnik tyle, że był nieco słabszy - 58 koni. Po odblokowaniu przepustnicy nabrał nieco więcej wigoru. Niech Kolega odezwie się na priv z jakimś adresem e-mailowym to mogę podesłać zdjątka jak to wyglądało w moim Fiestolocie.

pozdrawiam
herszt
 
 
Fiestka6 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16 Gru 2012, 22:01   

Witam napisałem adres mailowy na priv
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8051
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Gru 2012, 22:17   

herszt, a co by się stało jakbyś tutaj wrzucił zdjęcia :?: Było by dla potomnych i nie musiałbyś każdemu z osobna ich wysyłać...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Gru 2012, 23:44   

W zasadzie to racja - absolutnie nic by się nie stało :) Co prawda trochę ważą, ale zmniejszyłem ich rozmiar do rozsądnych wielkości. Pierwszy pokazuje jak wyglądała u mnie przepustnica otworzona maksymalnie przed przeróbką. Na drugim jest zdjęcie blokady (to to ze śrubką). Jeśli chodzi o samo umiejscowienie przepustnicy - należy ściągną rurę doprowadzającą powietrze - w tym celu należy zdjąć dwie metalowe opaski (ja jedną zepsułem, więc jakiś "zapas" się przyda).




pozdrawiam
herszt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Link do strony na której można sprawdzić VIN
Freeman Przed zakupem 0 1 Sie 2014, 20:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.