| Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  20:03
 | [MK2] Problem po wymianie sprzęgła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  16:07   [MK2] Problem po wymianie sprzęgła |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, właśnie wymieniłem sprzęgło i pojawił się następujący problem: gdy wrzucam jedynkę i próbuje ruszyć, sprzęgło rwie i dopiero po zwiększeniu obrotów auto powoli zaczyna przyspieszać i ustaje dźwięk 'rwania', to samo dzieje się na kolejnych biegach. Dodam też,że na wstecznym autko jedzie bez zarzutu. Czy przyczyną może być nieprawidłowe wyregulowanie mechanizmu zmiany biegów? Jeżeli tak to jak poradzić sobie z tym problemem? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | ahh i wymieniłem poduszki pod skrzynią |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | a dobrze włożyłeś tarczę sprzęgła? |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak,chyba,że dostałem oczopląsu.  A jakbym odwrotnie włożył tarczę to wsteczny by działał a reszta biegów nie ??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  21:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie no, wydaje sie że jest coś źle złożone, bo ci sprzęgło nie sprzęga do końca tylko ślizga. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Penie na poduszkach jednostka napędowa źle leży lub coś jest niedokręcone lub źle skręcone,,, i się rzuca |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | obstawiam poduszkę potem złe złożenie środka |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli co zrobić żeby to naprawić? myślałem,że wałek wchodzi w silnik tylko wtedy gdy wszystko jest dobrze spasowane i dopiero wtedy można dokręcić skrzynie do silnika? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2012,  23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie jak by tarcza była źle wycentrowana to by skrzyni nie wsadził (nie wiem jak z odwrotnym montażem) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  00:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zamontowane jest na bank dobrze (mimo tego, że robiłem to w środku nocy - sprawdzały to po mnie 2 osoby na wszelki wypadek) więc ten wariant odpada. Ma ktoś jakiś pomysł? Tak jak pisałem - mój typ to rozregulowanie mechanizmu zmiany biegów. Czy ktoś może to potwierdzić albo zanegować (+uzasadnić)? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  00:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozregulowany mechanizm utrudni lub uniemożliwi wrzucenie biegu a nie będzie powodował szarpanie przy ruszaniu bo albo bieg wejdzie i zaskoczy , albo nie wejdzie (szarpnie) i wyrzuci Ci na luz z powrotem,,, 
 Linka została stara? naciąg ustawiony (wyzerowany?)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | linka stara, a o co chodzi z naciągiem (linka sprzęgła jest samonastawna)? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ano jest, ale po wymianie trzeba wyzerować naciąg aby do nowego sprzęgła się naciąga,,, szukaj na forum pod hasłem samoregulator 	  | dajuko napisał/a: |  	  | linka sprzęgła jest samonastawna | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  13:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | siedzę, szukam i wyskakują mi same tematy w których odsyłasz ludzi do szukania na forum    znalazłem jakieś szczątkowe informacje o poluzowaniu linki na samoregulatorze. tylko gdzie on jest i jak się do niego dostać? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | nad pedałem sprzęgła masz taką białą zębatke. Niech ktoś ci przytrzyma wciśniętą dzwignie sprzęgła pod maską ( np łomem ), ty podnieś pedał sprzęgla 'do siebie' i reka ustaw samoregulator na zero   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  14:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | znalazłem ten temat, tylko nie wiedziałem gdzie jest ten samoregulator, ale  vegetagt  naprowadził mnie  dzięki Panowie! mam nadzieje,że dam radę odchylić dźwignie sprzęgła bo miałem cholerny problem z tym przy zakładaniu linki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  14:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | dajuko, nic nie trzeba odchylać, unosisz pedał do góry, przesuwasz zębatkę do końca,,, linka się zrobi taka luźna że palcami ze skrzyni ją zdejmiesz  Miałeś pewnie problem z założeniem bo jak odpiłeś to regulator zauważył luz na lince i go skasował, kto wie czy zakładając linkę go nie rozwaliłeś,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dajuko   
 Model: Ford Fiesta Mk2`86
 Wersja: C
 Silnik: 1.6D/54KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 17 Mar 2011
 Posty: 110
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2012,  14:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | kurcze, całkiem możliwe. jak pierwszy raz po założeniu wsiadłem i nacisnąłem pedał to był opór w połowie, docisnąłem go do końca coś przeskoczyło (myślałem,że to właśnie regulator nastawia odpowiednio linkę) i potem pedał dochodził aż do deski. znając życie tego regulatora nigdzie poza szrotami (na których zresztą nie ma w moim rejonie mk2) już nie dostanę ;>? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |