Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: ib5, przelozenia, skrzynia biegow

FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Autor Wiadomość
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3006
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Paź 2011, 11:30   FAQ - skrzynie biegów, przełożenia

IB5, BC4/5:
4 i 5 biegowe skrzynie biegów FWD. Sprzęgło sterowane mechanicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 4 biegowa 2.8l, 5 biegowa 3.1l.
Olej przekładniowy SAE80.

Montowane w:
Ford Fiesta Mk1 / Mk2 / Mk3
Ford Escort / Orion Mk3 / Mk4 / Mk5


Kod:
----------------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Escort RS turbo S1 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort RS turbo S2 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Escort RS1600i mk3 -------------------  3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.83 | 3.84
Escort XR3 5spd ----------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Escort XR3i 5spd MFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort XR3i 5spd EFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06

Fiesta mk2 1.0 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 4.29 (4spd 4.06 )
Fiesta mk2 1.1 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84 (4spd 3.58 )
Fiesta mk2 1.3+1.4 5spd --------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 1.6 diesel 84-89 ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.33
Fiesta mk2 XR2  ----------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 XR2  (early?)--------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.58
Fiesta mk3 1,1 hcs -------------------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 1,3 hcs / 1,4cvh ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 RS Turbo ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 RS1800 --------------------- 2.86 | 1.91 | 1.41 | 1.10 | 0.87 | 3.82
Fiesta mk3 1.8 diesel 89-95 ver.B ----- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 XR2i CVH ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.069



IB5:
Późniejsze standardowo montowane skrzynie 5 biegowe w Fordach FWD od ok 1995 roku.
Sprzęgło sterowane hydraulicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 2.8l.

Montowane w:
Ford Ka
Ford Focus 1.4 / 1.6 / 1.8
Ford Fiesta
Ford Puma
Ford Escort Mk6

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kod:
-----------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Fiesta mk4 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,25 zetec-se--ver.2 -- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4,06
Fiesta mk4 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Fiesta mk4 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82

Fiesta mk5 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,6 sport zetec-se ---- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.25
Fiesta mk5 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,8DI ----------------- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.61

Puma 1,7-zetec-se ---------------- 3.15 | 1.93 | 1.41 | 1.11 | 0.88 | 3.82
Puma Racing 1,7-zetec-se ---LSD--- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82



Fiesta MK6 i prawdopodobnie przełożenia jak w MK5, oprócz diesli CR.
O MK7 nic konkretnego jeszcze nie znalazłem.

Dla większości będzie jeszcze taki wykres z Excela:


Jak są jakieś błędy to piszcie.
Dane będą uzupełnianie.
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, MONTAŻ I SERWIS LPG.... ---> RAMIC
Ostatnio zmieniony przez Marcin 30 Paź 2011, 12:39, w całości zmieniany 56 razy  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3157
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Paź 2011, 20:44   

z escortem mk3 xr3i to ten dyfer 4,27 był przy mechanicznym wtrysku, przy EFI był 4,06. jeszcze brakuje skrzyni od MK6 ST ale niestety nie mam tych danych. wiem ze coś tam bylo inne. a i jeszcze obudowa co by spiąć z 2,0 16v.

a i moze jeszcze: skrzynie z Escorta RS Turbo (obie wersie) oraz ta z Pumy Racing miały szperę. Ale da się je wsadzać do każdej innej skrzyni IB5/BC.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3006
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Paź 2011, 12:35   

ok, poprawiłem escorta. Co do mk6 st coś mi się przypomina, że czytałem gdzieś o tym na jakiejś stronie.

Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia, a na pewno poszczególne przełożenia będą się powtarzały jak w poprzednich modelach - te wyliczenia głównie będą dotyczyły mk6 diesli i st.
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, MONTAŻ I SERWIS LPG.... ---> RAMIC
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2424
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Paź 2011, 13:33   

hmmm, nie chce sie czepiać, ale są rozbiezne informacje z tymi w książce sam naprawiam oraz tymi w temacie podwieszonym o danych hcs 1.3
PRZEŁOŻENIA SKRZYNI BIEGÓW
1 bieg 3,58 : 1
2 bieg 2,04 : 1
3 bieg 1,32 : 1
4 bieg 0,95 : 1
5 bieg 0,76 : 1
Wsteczny -3,62 : 1
Przełożenie osi 4,06 : 1
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3006
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Paź 2011, 14:18   

ja mam takie dane jak umieściłem, wycinek książki (nie pamiętam jakiej) wklejony przez kogoś tutaj na forum, któryś jest błędny albo ford montował oby dwie...
_________________
Jest: Focus mk2FL
Była: Mazda 323F BJ, Fiesta mk4


AUTOELEKTRONIKA, MONTAŻ I SERWIS LPG.... ---> RAMIC
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Paź 2011, 14:41   

luk-90, w książce sam naprawiam są moim zdaniem błędne dane, tak samo odnośnie rs1800. te które Marcin wkleił pokrywają się z prospektem rs1800, w książce są zupełnie inne. jednak bardziej wierze prospektowi prosto od forda ;)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Paź 2011, 18:51   

Muszę przyznać, że bardzo przydatny temat. Ale mam jeszcze co do tego parę pytań, bo już wszystko mi się pomieszało. Na podstawie pierwszej tabelki wynika, że wszystkie te skrzynie są zamienne.
1) Prawda czy nie ?
Od razu przypadła mi do gustu skrzynia z rs1800, z tym że z przełożeniem głównym 4,27.
2) Da rade taki mix zbudować ?
3) Będzie to pasowało do xr2i ?
4) Czy jest możliwość wymiany przełożeń poszczególnych biegów pomiędzy tymi skrzyniami na przykład żeby do skrzyni z rs1800 na miejsce 5 wrzucić 4 z xr2i ?
Może są to trochę głupie pytania opierające się na jakimś dziwnym projekcie, ale chciałbym to wiedzieć. Pozdro. ozor
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Paź 2011, 20:03   

Ad1 : Nie . Generalnie i skrótowo - skrzynie są wymienne do modelu mk3 ( fiesta ) później zaczynają się schody .
Ad2 : Nie
Ad3 : Nie bo nie zbudujesz
Ad4 : Nie .

Pytania nie są głupie . Zanim rozłożyłem pierwsze IB5 myślałem , że odpowiedzi to 4*tak .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2011, 00:43   

Możesz poprawić/dopisać mk5 DI:

3,154
1,926
1,281
0,951
0,756

3,61

Czyli wychodzi, że to klon skrzynki ze sporta, z tą różnicą, że przełożenie główne jest inne. Dziwne trochę... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Paź 2011, 17:29   

No ale przełożenia główne chyba można mieszać pomiędzy skrzyniami mk3 IB5 ?
Na przykład RS1800 z głównym od xr2i, albo escorta 1.3 (tam było z tego co gdzieś wyczytałem 4,27)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Paź 2011, 18:52   

Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3157
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 30 Paź 2011, 19:56   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki


ale mozna wsadzić koło talerzowe z xr2i 8v do skrzyni z 1,8 16v. zębatka na walku jest taka sama i ma ta sama ilość zębów.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Paź 2011, 20:45   

Skoro małą zębatka jest taka sama ( ? ) to duża też musi być taka sama .

Skoro koło talerzowe jest inne , to zębatki na choince też muszą być inne .

Inaczej nie będą pasowały kształty zębów do siebie ( Mac Gywer mnie tego nauczył )
Pochodzi to , tylko jak długo ( o ile wogóle )
Poza tym składanie używanych kół nie w parach w któych chodziły to kolejny zabawny pomysł .

W skrzyni IB5 tej z rozrusznikiem z przodu zmienić można mechanizm różnicowy na inny . Nic więcej . Koniec i kropka .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1861
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Sty 2012, 12:38   

ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3157
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:34   

kenczorf napisał/a:
ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?


takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1861
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:41   

PumaRST napisał/a:
takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)
mowisz o wersji 105km czy 130? A moze tam byly takie same?
Marcin napisał/a:
Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia,
masz takie makro utowrzone?
_________________
Cichociemna
Ostatnio zmieniony przez kenczorf 19 Sty 2012, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3157
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:45   

to samo
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2012, 14:11   

Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy ;]

Prawa autorskie, etc. zastrzeżone, więc jak zobaczę to na obcym serwisie (a już nie daj z usuniętymi informacjami dot. pochodzenia), to będę ścigał (a wrednym ch**** jestem, więc nie radzę próbować ;] ).

Póki co nie zezwalam na kopiowanie i przerabianie, bo arkusz może jeszcze zawierać jakieś drobne błędy - takowe należy zgłaszać. Finalna wersja i tak będzie za frei, pod warunkiem zachowania creditsów. Kontaktów na forum do mnie jest dosyć, w samym arkuszu też jest zawarta stosowna informacja. Z ew. requestami dodatkowych ficzerów tak samo - zgłaszać.

Wersja dla Office 2007 (SP3)

Wersja dla Office 97-2003
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3636
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Sty 2012, 14:36   

PumaRST napisał/a:
kenczorf napisał/a:
ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?


takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)



a escort 1.6 16v ma takie same przełożenia jak mk3 1.6 16v?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3157
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Sty 2012, 08:11   

przełożenia tak ale co do dyfra nie jestem pewny na 100% wydaje mi się że tak
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 22:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 10 28 Maj 2018, 02:39
slawomirro
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.