
|
[MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie |
Autor |
Wiadomość |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 16:06 [MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie
|
|
|
Witajcie, mam następujący problem. Otóż, wymieniłem sobie głośniki w drzwiach, na system Hertz'a oto fotka zestawu, który mam zamontowany w drzwiach: http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
W bagażniku mam zamontowaną skrzynie basową, oraz wzmacniacz.
Wzmacniacz: Magnat 22HQ,
Skrzynia: Magnat B33.
Na wzmacniaczu, nie wiem, czy dobrze, bass mam rozkręcony na full, moc na skrzynie full, i tam jest jeszcze filtr, który także mam ustawiony na full (nie wiem czy dobrze to jest poustawiane - nie znam się, ale chyba coś trzeba tam zmienić).
Na radiu nie mam włączonego basu. wszystko jest na "0". Jednak, gdy włączam nawet minimalny bass w radiu, przy głośniejszym słuchaniu, głośniki trzeszczą. Jednak, gdy trzeszczą, i w radiu ustawie żeby skrzynia była wyłączona, trzeszczenie ustępuje, bez zmniejszania głośności.
Co mam nie tak poustawiane? Bardzo proszę o pomoc. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 18:25
|
|
|
A nie można pokręcić tymi pokrętłami na tubie i wzmacniaczu??
Może cofnąć trochę bass i moc na tubę. Może wzmacniacz daje za dużo mocy na tubę i dlatego trzeszczy. no muszisz poszukać |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Cobrak
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 63 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 20:27
|
|
|
A może poprostu gain jest rozkręcony na maxa i jest przester...za czym pójdzie uwalenie głośników.
PS.Na głośnik niskotonowy ustawienie filtru to lpf. |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 07:41
|
|
|
Nie dodałem, że głośniki, które mi trzeszczą, są w drzwiach, i są podłączone pod radio. Pod wzmacniacz, mam podłączoną tylko skrzynię.
Może faktycznie spróbuje z Gain, pokręcić itp. Myślałem, że coś źle podłączyłem i dlatego tak się dzieje. Dziś jak wrócę spróbuję coś z tym zrobić.
Filtr mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi na lpf |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 09:40
|
|
|
Czy jesteś pewien, że dobrze te Hertz'e podłączyłeś? (zwrotnice, polaryzacja)
Które z nich trzeszczą? (wysokotonowe, nisko...)
Kręcenie gainem pomogłoby, gdyby trzeszczało Ci w tubie/skrzyni czy też innym generatorze łomotu, a na to się nie uskarżasz. Sugeruję jednak stosowanie innych nastaw niż maksymalne. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:13
|
|
|
Michaus już mówię jak podłączyłem głośniki.
Otóż, odciąłem kostkę od standardowych głośników, szły do niej dwa przewody "+" i "-". Wziąłem kabel plusowy od tweetera i plusowy od woofera, skręciłem razem, i te kable połączyłem z plusowym, który został po odcięciu kostki. Tak samo jak z plusem zrobiłem z minusem.
Czy źle to podłączyłem? Faktycznie, trzeszczą mi tweetery. Nie chce, żeby się spaliły. Czy takie połączenie może być przyczyną? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:25
|
|
|
Jasne że źle,,, oba głośniki dostają całe pasmo audio, kiedy każdy z nich potrafi przetworzyć tylko część - reszta to właśnie trzaski,,, wyjście z radia podłącza się pod zwrotnice, a ze zwrotnicy są 3 wyjścia na głośnik nisko, średnio i wysokotonowy,,, jak masz tylko 2 to zwrotnica jest potrzebna 2 torowa na głośnik który pociągnie tony niskie i średnie oraz na piszczyk, tweeter czy głośnik wysokotonowy,,, jak nie masz zwrotnic to chociaż jakieś filierki powinny być boby odciąć cześć pasma której i tak głośnik poprawnie nie przetworzy (coś w zestawie były mi się kojarzy)
Na sam koniec dodam że tak podłączenie głośników zmienia ich parametry i można np. uwalić sobie radio, bo jeśli wyjście ma 4ohm, i głośniki mają po 4ohm, to podłączone tak razem mają dużo mniej,,, i ze tak powiem prawie zwarcie się robi,,,
[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 13:29 ]
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:15
|
|
|
JoeMix no to ja juz nie wiem, nie miałem w zestawie zwrotnic, tylko takie filterki. To już nie mam pomysłu jak to podłączyć. Jeśli, miałbym podłączyć, te tweeterki pod radio, to muszę na nowo przeciągać przewody.
Chyba je zdemontuje, i podłącze swoje stare głośniki. Bo na prawdę, to juz mnie przerasta wszystko. Czyli jeszcze muszę jakieś zwrotnice do tego kupić? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:21
|
|
|
No to podłączyłeś te filterki czy nie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:25
|
|
|
Więc tak, oba filtry podłączyłem pod kabel plusowy, który pojawił się po odcięciu kostki. a minusy pod minusy. Pod te filtry podłączyłem głośniki. Plus do plusa minus do minusa. Nie miałem innej możliwości ich podłaszenia. Więc nie wiem, co mogłem nie tak zrobić. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Cobrak
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 63 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:41
|
|
|
Przewód głośnikowy z radia->woofer->zwrotka->tweeter
Teraz po polsku: kable idące z radia podłączasz pod woofery...wtedy ciągniesz dodatkowe przewody z wooferów i podłączasz zwrotnice pod które dajesz tweetery.
Wtedy z radia idzie całe pasmo na woofer a później do filtrów które ucinają dolne partie i przesyłają górne tony na tweeter...
Aha i pamiętaj że prawdopodobnie końcówka radia nie pozwoli Ci na max ustwienie volume bez zniekształceń.DSK mimo że są niską półką Hertza to nadal potrzebują wzmacniacza do pokazania co naprawdę potrafią.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:45
|
|
|
W zestawie z głośnikami otrzymałeś takie oto filtry.
Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie.
Jeśli jest inaczej, to jest źle.
Czyli wejścia filtrów na danym kanale spinasz równolegle, a wyjścia DX 100 do wysokotonowego (tweeter) i odpowiednio DX 200 do niskotonowego (woofer), analogicznie postępujesz w przypadku drugiego kanału.
Złe podłączenie może być przyczyną (oprócz wspomnianych trzasków w głośnikach) uszkodzenia poszczególnych elementów zestawu.
Dla opornych na filtrach umieszczono dodatkowo oznaczenie TW i WF - skrótowo od TWeeter i WooFer: a kliknij waść sobie.
Typowej zwrotnicy, tutaj nie dali, ale podłączenie nie powinno być problemem dla dzieci od lat 6. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:56
|
|
|
Michaus może jestem, na prawdę, aż taki tępy, bo na tym schemacie widzę, jak oba plusy są podłączone do plusa, a minusy do minusa. Więc tak je podłączyłem.
Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy.
Cobrak nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale czy ty piszesz o tym, żeby te przewody co odciąłem od kostki podłączyć, pod filtr od woofera, a filtr pod głośnik, i od tego głośnika, pociągnąć filtr od tweetera i pod filtr podłączyć tweeter? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
Ostatnio zmieniony przez Fordzik88 10 Maj 2011, 15:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:02
|
|
|
Michaus napisał/a: | Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy. | No to OK, czyli jest podpięta jak trzeba, bo wcześniej nie było wiadomo, ja rozumiałem że tych filterków nie zamontowałeś,,, nie pomyliłeś miejscami głośników? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:16
|
|
|
JoeMix, znaczy w jakim sensie miejscami nie pozamieniałem? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:28
|
|
|
Michaus napisał/a: | Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie. |
Ta instrukcja powala, szczególnie rysunki w lewym górnym rogu. Jak ktoś sam się nie domyśli że czarny kabel łączy się z czarnym a czerwony z czerwonym to nie powinien się w ogóle brać za samodzielną wymianę głośników.
Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy.
Sam się spotkałem z zestawem gdzie sygnał idzie do głośnika średniotonowego a od niego wychodzi na tweeter, a pomiędzy średnio a tweeterem coś jest (być może to jakiś filtr), w tym przypadku średniotonowy głośnik gra w pełnym paśmie, a tweeter tylko w górnym. |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:32
|
|
|
marcinek0110, domyśliłem się, że czarny to minus a pomarańczowy plus. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:58
|
|
|
Mam nadzieję:) Chociaż nie odbieraj tego jako obrazę Twojej osoby. Śmieszy mnie po prostu że ludzie takie oczywiste rzeczy zamieszczają w instrukcjach, przez co później staje się mało czytelna.
na wzmacniacz wychodzisz przez wyjścia cinchowe z radia.
A dla pewności, schemat podłączenia Twojego zestawu:
Jeżeli zrobiłeś tak samo, to powinno byćok z kablami. Jeżeli sprzęt jest w porządku, problem tkwi w ustawieniu. Z pierwszego postu wywnioskowałem że ustawiłeś potencjometry w wzmacniaczy na max. Nie rób tak. Wszystko na min. odpal radio, zgłośnij, sprawdź czy przody chodzą dobrze, jak ok, bierz się za wzmacniacz. Odpal (potencjometry na min) i powoli zgłaśniaj obserwując jak zachowują się głośniki. |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 16:29
|
|
|
marcinek0110 napisał/a: | Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy. | Więc filtr to filtr nie musi być górno ani dolno przepustowy, bo są jeszcze inne, i albo można założyć w kolumnie zwrotnicę (jedną na np. 3 głośniki) albo 3 filterki i efekt będzie podobny, bo zwrotnica to nic innego jak zestaw filtrów w jednej obudowie,,, i przewaga zwrotnicy nad filterkami polega na tym że filterek się montuje w sposób przypadkowy, a zwrotnica (dobra zwrotnica) ma konkretne zasady montażu i jest specjalnie zaprojektowana, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:09
|
|
|
marcinek0110 nie spokojnie, ja tak łatwo sie nie obrażam itp.
Dokładnie mam wszystko podłączone tak, jak na schemacie, który przedstawiłeś. No to cieszę się, że to mam dobrze zrobione .
Jeden koleg z tego forum, podał mi nr gg to odezwę się do niego w sprawie regulacji wzmacniacza.
Na prawdę myślałem, że jestem aż tak tępy, że nie potrafiłem odczytać instrukcji od tego sprzętu .
Ale dzięki Bogu wszystko jest ok.
Pozdrawiam.
P.S. Jeśli wszystko będzie dobrze lub nie dobrze, po regulacji napiszę posta |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|