Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie
Autor Wiadomość
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 9 Maj 2011, 16:06   [MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie

Witajcie, mam następujący problem. Otóż, wymieniłem sobie głośniki w drzwiach, na system Hertz'a oto fotka zestawu, który mam zamontowany w drzwiach: http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
W bagażniku mam zamontowaną skrzynie basową, oraz wzmacniacz.
Wzmacniacz: Magnat 22HQ,
Skrzynia: Magnat B33.
Na wzmacniaczu, nie wiem, czy dobrze, bass mam rozkręcony na full, moc na skrzynie full, i tam jest jeszcze filtr, który także mam ustawiony na full (nie wiem czy dobrze to jest poustawiane - nie znam się, ale chyba coś trzeba tam zmienić).
Na radiu nie mam włączonego basu. wszystko jest na "0". Jednak, gdy włączam nawet minimalny bass w radiu, przy głośniejszym słuchaniu, głośniki trzeszczą. Jednak, gdy trzeszczą, i w radiu ustawie żeby skrzynia była wyłączona, trzeszczenie ustępuje, bez zmniejszania głośności.
Co mam nie tak poustawiane? Bardzo proszę o pomoc.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 9 Maj 2011, 18:25   

A nie można pokręcić tymi pokrętłami na tubie i wzmacniaczu??
Może cofnąć trochę bass i moc na tubę. Może wzmacniacz daje za dużo mocy na tubę i dlatego trzeszczy. no muszisz poszukać
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Cobrak 

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Stegna
Wysłany: 9 Maj 2011, 20:27   

A może poprostu gain jest rozkręcony na maxa i jest przester...za czym pójdzie uwalenie głośników.
PS.Na głośnik niskotonowy ustawienie filtru to lpf.
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 07:41   

Nie dodałem, że głośniki, które mi trzeszczą, są w drzwiach, i są podłączone pod radio. Pod wzmacniacz, mam podłączoną tylko skrzynię.
Może faktycznie spróbuje z Gain, pokręcić itp. Myślałem, że coś źle podłączyłem i dlatego tak się dzieje. Dziś jak wrócę spróbuję coś z tym zrobić.
Filtr mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi na lpf :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 10 Maj 2011, 09:40   

Czy jesteś pewien, że dobrze te Hertz'e podłączyłeś? (zwrotnice, polaryzacja)
Które z nich trzeszczą? (wysokotonowe, nisko...)

Kręcenie gainem pomogłoby, gdyby trzeszczało Ci w tubie/skrzyni czy też innym generatorze łomotu, a na to się nie uskarżasz. Sugeruję jednak stosowanie innych nastaw niż maksymalne.
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:13   

Michaus już mówię jak podłączyłem głośniki.
Otóż, odciąłem kostkę od standardowych głośników, szły do niej dwa przewody "+" i "-". Wziąłem kabel plusowy od tweetera i plusowy od woofera, skręciłem razem, i te kable połączyłem z plusowym, który został po odcięciu kostki. Tak samo jak z plusem zrobiłem z minusem.
Czy źle to podłączyłem? Faktycznie, trzeszczą mi tweetery. Nie chce, żeby się spaliły. Czy takie połączenie może być przyczyną?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 13:25   

Jasne że źle,,, oba głośniki dostają całe pasmo audio, kiedy każdy z nich potrafi przetworzyć tylko część - reszta to właśnie trzaski,,, wyjście z radia podłącza się pod zwrotnice, a ze zwrotnicy są 3 wyjścia na głośnik nisko, średnio i wysokotonowy,,, jak masz tylko 2 to zwrotnica jest potrzebna 2 torowa na głośnik który pociągnie tony niskie i średnie oraz na piszczyk, tweeter czy głośnik wysokotonowy,,, jak nie masz zwrotnic to chociaż jakieś filierki powinny być boby odciąć cześć pasma której i tak głośnik poprawnie nie przetworzy (coś w zestawie były mi się kojarzy)

Na sam koniec dodam że tak podłączenie głośników zmienia ich parametry i można np. uwalić sobie radio, bo jeśli wyjście ma 4ohm, i głośniki mają po 4ohm, to podłączone tak razem mają dużo mniej,,, i ze tak powiem prawie zwarcie się robi,,,

[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 13:29 ]
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:15   

JoeMix no to ja juz nie wiem, nie miałem w zestawie zwrotnic, tylko takie filterki. To już nie mam pomysłu jak to podłączyć. Jeśli, miałbym podłączyć, te tweeterki pod radio, to muszę na nowo przeciągać przewody.
Chyba je zdemontuje, i podłącze swoje stare głośniki. Bo na prawdę, to juz mnie przerasta wszystko. Czyli jeszcze muszę jakieś zwrotnice do tego kupić?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:21   

No to podłączyłeś te filterki czy nie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:25   

Więc tak, oba filtry podłączyłem pod kabel plusowy, który pojawił się po odcięciu kostki. a minusy pod minusy. Pod te filtry podłączyłem głośniki. Plus do plusa minus do minusa. Nie miałem innej możliwości ich podłaszenia. Więc nie wiem, co mogłem nie tak zrobić.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Cobrak 

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Stegna
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:41   

Przewód głośnikowy z radia->woofer->zwrotka->tweeter
Teraz po polsku: kable idące z radia podłączasz pod woofery...wtedy ciągniesz dodatkowe przewody z wooferów i podłączasz zwrotnice pod które dajesz tweetery.
Wtedy z radia idzie całe pasmo na woofer a później do filtrów które ucinają dolne partie i przesyłają górne tony na tweeter...
Aha i pamiętaj że prawdopodobnie końcówka radia nie pozwoli Ci na max ustwienie volume bez zniekształceń.DSK mimo że są niską półką Hertza to nadal potrzebują wzmacniacza do pokazania co naprawdę potrafią.
Pozdrawiam
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:45   

W zestawie z głośnikami otrzymałeś takie oto filtry.
Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie.
Jeśli jest inaczej, to jest źle.

Czyli wejścia filtrów na danym kanale spinasz równolegle, a wyjścia DX 100 do wysokotonowego (tweeter) i odpowiednio DX 200 do niskotonowego (woofer), analogicznie postępujesz w przypadku drugiego kanału.

Złe podłączenie może być przyczyną (oprócz wspomnianych trzasków w głośnikach) uszkodzenia poszczególnych elementów zestawu.

Dla opornych :głowąwmur: na filtrach umieszczono dodatkowo oznaczenie TW i WF - skrótowo od TWeeter i WooFer: a kliknij waść sobie.

Typowej zwrotnicy, tutaj nie dali, ale podłączenie nie powinno być problemem dla dzieci od lat 6.
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 14:56   

Michaus może jestem, na prawdę, aż taki tępy, bo na tym schemacie widzę, jak oba plusy są podłączone do plusa, a minusy do minusa. Więc tak je podłączyłem.
Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy.

Cobrak nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale czy ty piszesz o tym, żeby te przewody co odciąłem od kostki podłączyć, pod filtr od woofera, a filtr pod głośnik, i od tego głośnika, pociągnąć filtr od tweetera i pod filtr podłączyć tweeter?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
Ostatnio zmieniony przez Fordzik88 10 Maj 2011, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:02   

Michaus napisał/a:
Podłączyłem je tak jak jest to pokazane z lewej dolnej strony. Plusy pod plusy a minusy pod minusy.
No to OK, czyli jest podpięta jak trzeba, bo wcześniej nie było wiadomo, ja rozumiałem że tych filterków nie zamontowałeś,,, nie pomyliłeś miejscami głośników?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:16   

JoeMix, znaczy w jakim sensie miejscami nie pozamieniałem?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:28   

Michaus napisał/a:
Powinieneś podłączyć całość, jak na schemacie.

Ta instrukcja powala, szczególnie rysunki w lewym górnym rogu. Jak ktoś sam się nie domyśli że czarny kabel łączy się z czarnym a czerwony z czerwonym to nie powinien się w ogóle brać za samodzielną wymianę głośników.
Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy.

Sam się spotkałem z zestawem gdzie sygnał idzie do głośnika średniotonowego a od niego wychodzi na tweeter, a pomiędzy średnio a tweeterem coś jest (być może to jakiś filtr), w tym przypadku średniotonowy głośnik gra w pełnym paśmie, a tweeter tylko w górnym.
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:32   

marcinek0110, domyśliłem się, że czarny to minus a pomarańczowy plus.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Maj 2011, 15:58   

Mam nadzieję:) Chociaż nie odbieraj tego jako obrazę Twojej osoby. Śmieszy mnie po prostu że ludzie takie oczywiste rzeczy zamieszczają w instrukcjach, przez co później staje się mało czytelna.


na wzmacniacz wychodzisz przez wyjścia cinchowe z radia.

A dla pewności, schemat podłączenia Twojego zestawu:



Jeżeli zrobiłeś tak samo, to powinno byćok z kablami. Jeżeli sprzęt jest w porządku, problem tkwi w ustawieniu. Z pierwszego postu wywnioskowałem że ustawiłeś potencjometry w wzmacniaczy na max. Nie rób tak. Wszystko na min. odpal radio, zgłośnij, sprawdź czy przody chodzą dobrze, jak ok, bierz się za wzmacniacz. Odpal (potencjometry na min) i powoli zgłaśniaj obserwując jak zachowują się głośniki.
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 16:29   

marcinek0110 napisał/a:
Cobrak, Trochę namieszałeś. Zwrotnice daje się zaraz za wzmacniaczem. Różnica między filtrem a zwrotnicą: do zwrotnicy wchodzi sygnał o pełnym paśmie i wychodzą minimum 2 sygnały o podzielonym paśmie (np. niskie i wysokie). Natomiast Filtry są górno i dolnoprzepustowe. Do dolnoprzepustowego wchodzi sygnał o pełnym paśmie a filtr jak sama nazwa wskazuje przepuszcza tylko dolne pasmo (niskie dźwięki), analogicznie górnoprzepustowy.
Więc filtr to filtr nie musi być górno ani dolno przepustowy, bo są jeszcze inne, i albo można założyć w kolumnie zwrotnicę (jedną na np. 3 głośniki) albo 3 filterki i efekt będzie podobny, bo zwrotnica to nic innego jak zestaw filtrów w jednej obudowie,,, i przewaga zwrotnicy nad filterkami polega na tym że filterek się montuje w sposób przypadkowy, a zwrotnica (dobra zwrotnica) ma konkretne zasady montażu i jest specjalnie zaprojektowana,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:09   

marcinek0110 nie spokojnie, ja tak łatwo sie nie obrażam itp. :)
Dokładnie mam wszystko podłączone tak, jak na schemacie, który przedstawiłeś. No to cieszę się, że to mam dobrze zrobione :) .
Jeden koleg z tego forum, podał mi nr gg to odezwę się do niego w sprawie regulacji wzmacniacza.
Na prawdę myślałem, że jestem aż tak tępy, że nie potrafiłem odczytać instrukcji od tego sprzętu :P .
Ale dzięki Bogu wszystko jest ok. :)
Pozdrawiam.
P.S. Jeśli wszystko będzie dobrze lub nie dobrze, po regulacji napiszę posta :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.