| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK3] napiecie ładowania akumulatora |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | dr_Henio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 19 Mar 2006
 Posty: 127
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2011,  22:52   [MK3] napiecie ładowania akumulatora | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, 
 tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
 W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
 Co tak wpływa na ładowanie?
 Temp?
 Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
 |  
				| _________________ 
   Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Kwi 2011,  08:25, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  06:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najczęściej regulator napięcia,,, 	  | dr_Henio napisał/a: |  	  | Co tak wpływa na ładowanie? | 
 Więc to nie regulator tylko coś innego,,, 	  | dr_Henio napisał/a: |  	  | Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | 
 
 BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dr_Henio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 19 Mar 2006
 Posty: 127
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  09:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Cytat z działu Elektryka FAQ 
 Jakim napięciem ładować akumulator?
 Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie.
 |  
				| _________________ 
   Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  10:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  12:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | "Bo fizyka jest mi obca..." 
 
   
 Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.
 
 Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dr_Henio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 19 Mar 2006
 Posty: 127
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok, pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.
 
 Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania)
 |  
				| _________________ 
   Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2011,  21:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2011,  05:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |