  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK3] napiecie ładowania akumulatora | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 dr_Henio  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2011,  22:52   [MK3] napiecie ładowania akumulatora
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie, 
 
 
tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione. 
 
W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V. 
 
Co tak wpływa na ładowanie? 
 
Temp?
 
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | 
             
						
				_________________
  
 
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Kwi 2011,  08:25, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  06:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dr_Henio napisał/a: | 	 		  | Co tak wpływa na ładowanie? | 	  Najczęściej regulator napięcia,,, 	  | dr_Henio napisał/a: | 	 		  | Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | 	  Więc to nie regulator tylko coś innego,,,
 
 
BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dr_Henio  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  09:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cytat z działu Elektryka FAQ
 
 
Jakim napięciem ładować akumulator?
 
Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie. | 
             
						
				_________________
  
 
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  10:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  12:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               "Bo fizyka jest mi obca..."
 
 
 
 
 
Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.
 
 
Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dr_Henio  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  21:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok,
 
 pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.
 
 
Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania) | 
             
						
				_________________
  
 
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2011,  21:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  05:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |