| 
		[MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 wolfcub [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  07:23   [MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzien dobry
 
mam nastepujacy problem ze swoim samochodem, Ford fiesta 97 1,25 l 16v. Przy obrotach okolo 4'500 spada nagle moc, wiec nie mozna wyprzedzac na trasie. Maksymalna predkosc to okolo 120km/h. samochod byl w warsztacie, nastepujace podzespoly/funkcje byly sprawdzone:
 
-rozrzad - sprawdzony
 
-sprezanie - sprawdzone
 
-podcsnienie (lewe powietrze)
 
-przeplywomierz - przeczyszczony 
 
-sonda tlenu (lambda) - wymieniona
 
-czujnik temperatury wody - wymieniony
 
- filtr paliwa -wymieniony
 
- katalizator - sprawdzony
 
- cisnienie paliwa - sprawdzone
 
 
Czy ktos ma moze pomysl co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania pojazdu, lub wskazac warsztat w szczecinie, ktory by sie tym zajal byl bym wdzieczny.
 
pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Cze 2012,  21:06, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  11:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja bym jeszcze podmienił przepływomierz na inny i sprawdził cpp czy nie ma dziury w rezystancji, na każdym biegu się tak zachowuje? | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wolfcub [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  11:45   odp
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepływomierz podmieniałem, na uzywany z innej fiesty, bez zmian. Samochód zachowuje sie w ten sposob na wszystkich biegach, od jedynki zaczynajac. Z tym ze na 1 i 2 biegu jest w stanie po pewnym czasie przeskoczyc granice 4'500 obr i dalej idzie normalnie. natomiast na 3 i wyzszych biegach 'nie ma juz sily' przeskoczyc tej granicy. Na biegu jalowym nie widac zeby obrotomierz dziwnie sie zachowywal przy 4'500 obr. 
 
w momencie kiedy samochod traci moc jest uczucie dokladnie jak przy puszczeniu pedalu gazu. Na wyzszych biegach jadac wieksza predkoscia jest wrazenie jakby wciskac i puszczac pedal gazu na zmiane | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  11:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp i ewentualnie diagnostyka przez kompa.
 
 
ps. zmień silnik w profilu | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wolfcub [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  14:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp
 
 | 	  
 
 
cpp  - czujnik polozenia przepustnicy - sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje), przy wciskaniu pedalu gazu wskasania sie zmienialy,wiec raczej urzadzenie dzialalo dobrze. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  16:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wolfcub napisał/a: | 	 		  | sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje) | 	  
 
prędzej miernikiem     
 
 
to chyba musisz się wybrać na diagnostyke komputerem, może wyskoczy jakiś błąd, przy okazji przelecieć wszystkie dane z czujników podczas pracy na wyższych obrotach.
 
 
A wydech za katem nie jest przytkany, może się końcowy tłumik rozleciał i przytyka spaliny | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wolfcub [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  17:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               katalizator i wydech byly tez sprawdzane. Nie wiem natomiast czy były sprawdzane błedy przy pomocy komputera, ale domyslam się ze tak, bylem w warsztacie specjalizujacym sie w fordzie, ale nieautoryzowanym.na ulotce pisalo 16 lat doswiadczenia... 
 
moze jest ktos w stanie polecic jakis dobry warsztat w szczecinie, ktory by to naprawil i 'nie skroil' mowiac potocznie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2008,  20:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               spróbuj jeszcze odłączyć przepływomierz i się przejechać
 
 
sądząc po tym co jest sprawdzone to ten warsztat też szukał po kolei, komp wcale nie musi czegokolwiek wykazać jak w danej chwili jest wszystko ok | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wolfcub [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2008,  18:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Udalo sie w koncu naprawic samochod. 
 
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tyciek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Bogate 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2012,  20:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
 
Nasz kolega napisał
 
 
"Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:45    Temat postu:
 
Udalo sie w koncu naprawic samochod. 
 
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi."
 
 
Mam ten sam problem.Może ktoś wstawi linka z tą częścią żebym wiedział czego szukać.To chyba sztandarowa usterka w tym modelu    pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc | 
             
						
				_________________ .... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |