| Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  22:09
 | Silnik 1300 mk1 a inne fordy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2010,  21:02   Silnik 1300 mk1 a inne fordy |   
 |  
               | 
 |  
               | już zgłupiałem jaki silnik 1300 siedzi w mk1 ? kent, ohv
   czy jakiś ford miał taki sam, może podobny albo chociaż gaźnik w czymś był montowany jeszcze(chyba w 1.6 ?)
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2010,  21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1300 był bodajże Kent,,, co do gaźnika to Ford kładł wszystkie wszędzie zależnie od specyfikacji samochodu na dany rynek,,, nie jest powiedziane że na 1300 ma być konkretnie taki a taki gaźnik (to się wyczyta chyba z kodu silnika) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2010,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oznaczenia silników są gdzieś na forum. 
 J3E to 1300
 L3E to 1600 chociaż mogę się mylić, może być na odwrót
   
 Gaźnik Weber 32/34 DFT przynajmniej taki był w fieście.
 Silnik montowany był jeszcze w Escortach mk2 i mk1 (chyba) ale tam gaźnik był inny.
 |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostek88wjcz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: L
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 20 Mar 2007
 Posty: 488
 Skąd: Wojnicz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2 gardzielowy gaźnik z automatycznym ssaniem . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Flonder   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 24
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, we Fieście mk1 1300 siedział OHV Kent Crossflow 
 Ten silnik był także w Escortach mk1 i mk2, capri i cortninie
 Kent 1300 na 5 podporach, ten dłuższy od valencii
   
 co do gaźników, to wychodziły na weberze 1v, motorcraft`cie vv
 lub weberze 32DFT (dwugardzielowy)
 |  
				| _________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś
 Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 Sierra Mk1 `83 2.0T
 Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora) |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1300 jest bardziej podobny konstrukcją do 1.1 czy do 1.6 ? Kolektory dolotowe i wydechowe są jakoś zamienne z innymi silnikami ? 
 Sorry że zadaję kupę idiotycznych pytań ale ten silnik to dla mnie istna nowość
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Flonder   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 24
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  14:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | ta sama konstrukcja, co 1600, różnią się układem korbowodowym i wysokością bloku, kolektory wymienne między 1300 a 1600, od 1.1 nie podpasujesz (inne wymiary), w związku z inną wysokością bloku mogą być różne przeszkody np.
 wstawienie kolektora pod dwie poziomki z 1600 do 1300 wymaga zastosowania kopułki z wyjściami pod kątem.
 |  
				| _________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś
 Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 Sierra Mk1 `83 2.0T
 Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1 zasmuciłeś mnie trochę tym że do takiego silnika nie uda się założyć kolektora z 1.1 :(
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Flonder   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 24
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  18:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | van, wiem kto ma kolektor i gaźnior DFT do 1.3 (aktualnie u mnie w kuchni leży  ), a sam mam jeszcze 2 kolektory z gaźnikami weber 1v
   
 a co do kolektorów wydechowych, to mam 2 żeliwne i jeden rurowy 4->2->1
   
 kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie
   |  
				| _________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś
 Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 Sierra Mk1 `83 2.0T
 Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | tyle aut w tym miesiącu nie kupię 	  | Flonder napisał/a: |  	  | kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie   | 
   ale o te kolektorki, gaźniki itp to się może będę odzywał
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam VV 	  | Qba1983 napisał/a: |  	  | W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora) | 
   To raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 	  | van81 napisał/a: |  	  | a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1 | 
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Flonder   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 24
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2010,  21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | o raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 | 
 
 Chyba raczej 1.3, to takie obniżone 1.6
   |  
				| _________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś
 Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 Sierra Mk1 `83 2.0T
 Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qba1983   
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: Fun
 Silnik: Inny
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Posty: 113
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  00:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1600 przy poziomych gaźnikach niestety też wymaga w Fieście obniżonej kopułki lub kopułki z wyjściami z boku. |  
				| _________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
   
 Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
 Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Flonder, chodzi po prostu o to że jak HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik to tak samo Kenty 1,3 i 1,6 mają podobnie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Flonder   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 24
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix ok, rozumiem   HCS nie mieści się w ramach czasowych moich zainteresowań, więc mało o nim wiem
   |  
				| _________________ Fiesta Mk1 1.1S  - TaśTaś
 Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
 Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
 Sierra Mk1 `83 2.0T
 Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik | 
 
 A nie jest tak że 1,1 jest na 3 podporach, a 1,3 już na 5?
 |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  10:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | ,,,chyba nie |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2010,  16:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszystko się obija właśnie o chyba ... a nie chce kupować silnika tylko po to by dowiedzieć się że jest zupełnie inny 
 Flonder wyślij mi na PW jakie gaźniki i kolektory posiadasz do kenta, może będę zainteresowany, najlepiej z jakimiś cenami chociaż przybliżonymi abym zbadał teren
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |