[MK3] Wymiana płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 11:11 [MK3] Wymiana płynu chłodniczego
|
|
|
Elo
Ostatnio przy wymianie głowicy spuszczałem płyn z układu przez kurek spustowy na dole chłodnicy. Następnie dlatego że nie byłem pewny szczelności układu chłodzenia (ani jego zawartości ), zalałem go wodą.
Teraz przymierzam się do wymiany na płyn, bo nic mi nie ucieka i w ogóle bajka, ale chciałbym wypełnić CAŁY układ płynem - tzn. nie tylko to co krąży w chłodnicy, wężykach itd., ale również w bloku silnika.
I teraz pytanie:
Gdzie znajduje się spust płynu w bloku? Mam książkę "Sam naprawiam", ale tam jest tylko napisane o spuszczaniu płynu z układu, bez słowa o bloku. |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 11:17
|
|
|
Chyba nie ma. Kiedyś coś obiło mi się o uszy o przedmuchiwaniu. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 13:10
|
|
|
Jak jest to nad rozrusznikiem, pojedyncza śrubka wkręcona w blok,,, taka co nic nie jest nią przykręcone,,,
Druga sprawa silnika isę nie zalewa woda, trzeba było kupić najtańsze badziewie z Tesco po 1,20 za litr i teraz by nie było problemu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 15:28
|
|
|
mozesz tez nie spuszczac tej wody z bloku tylko kupic koncenentrat i dolać
wymiesza sie z wodą i bedzie git ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 18:30
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Kiedyś coś obiło mi się o uszy o przedmuchiwaniu | Jak coś to jeszcze może jest coś takiego jak przy odpowietrzaniu hamulców - pompką się dowala ciśnienie i nie trzeba pompować pedałem. Problem w tym, że po drodze do bloku jest termostat. Chyba że gdzieś jeszcze jest jakieś przyłącze wężowe do bloku, choć wątpię.
JoeMix napisał/a: | Jak jest to nad rozrusznikiem, pojedyncza śrubka wkręcona w blok,,, taka co nic nie jest nią przykręcone,,, | Pierwsza śruba nad rozrusznikiem to śruba która trzyma kolektor wydechowy - innych jakoś nie widziałem.
drzeniow napisał/a: | mozesz tez nie spuszczac tej wody z bloku tylko kupic koncenentrat i dolać
wymiesza sie z wodą i bedzie git ;] | Zastanowiłbym się gdyby nie to że mam już kupione 5l Hartowskiego płynu do -37oC... Takich parametrów to on raczej nie trzyma, więc głupio jeszcze go rozcieńczać.
Nie wiem, będę szukał dalej - może coś przeoczyłem. |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 19:07
|
|
|
Radhezz napisał/a: | -37oC. |
ale wątpię aby na dworze bylo -37*C
nawet jak plyn trzyma te -10*C to przy -13 nie zamarznie
ja lałem tescowy do -35*C 4litry + reszta woda destylowana i byl gitez a zaszła zima byla wyjątkowo mroźna,, |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 20:02
|
|
|
Znalazłem chwilę czasu wolnego i śruba się też znalazła... Mniej więcej w połowie wysokości bloku od strony skrzyni biegów |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 20:31
|
|
|
Jak nie odkręciłeś jeszcze tej śrubki to ostrożnie z nią, dobry klucz i nic na siłę bo ona mosiężna jest jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 22:16
|
|
|
Spokojnie, mam dobre klucze A tej śruby chyba nikt od nowości nie odkręcał - trzeba było nieco popchać śrubokrętem żeby zaczęło lecieć
Teraz niestety chyba czeka mnie wymiana pierścieni ku*wa mać, bo żre mi olej |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
|