Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max
Autor Wiadomość
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 20 Cze 2010, 23:16   [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max

Przeszukiwałem forum, ale głównie ludzie pytają o wskaźniki, które się nie ruszają, albo zatrzymały się w połowie.

Mój problem to wskazówka poziomu paliwa wędrująca na max po przekręceniu kluczyka.

Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.

Da się jakoś bezinwazyjnie to poprawić?
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Cze 2010, 23:54   

Tomas a byłeś u elektryka? Może ci sie plywak w baku zaciął czy cos?
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 21 Cze 2010, 00:25   

Jeszcze nigdzie nie byłem. Wczoraj to zauważyłem dopiero.
Chwile nie tankowałem, więc myślałem, że gdy zatankuję, to coś się poprawi, ale bez zmian.
:(
Na razie pozostaje liczyć kilometry.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:57   

Tomas82 napisał/a:
Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.
I problem się pojawił w chwili przekładki? Jak tak to znaczy że jednak nie pracują poprawnie,,, może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku albo coś,,, może jednak nie jest dobrze podłączone,,,

Jeśli jednak najpierw było OK, a problem się pojawił ostatnio, to zablokowanie pływaka jest możliwe, trzeba by tak 3/4 zbiornika wlać i dobrze pobujać autem w każdą stronę,,, pod tylnym siedzeniem idzie przewód z czujnika (z pompy chyba też), trzeba by ciachnąć ten od czujnika,,, jak wskazówka opadnie (na włączonym zapłonie) to jednak coś z czujnikiem, jak zostanie na max, to gdzieś dalej w stronę wskaźnika jest zwarcie do masy,,, no na koniec trzeba złączyć przecięty przewód oczywiście,,,

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 07:59 ]
Tomas82 napisał/a:
Przeszukiwałem forum
no, a ja to któryś raz już pisze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2010, 10:19   

JoeMix napisał/a:
może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku

itu pewnie lezy problem wlasnie :) bo Ford mieszał w tym ostro.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:15   

W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:27   

Tomas82, proponuje to samo zrobić z temperatura, bo też może być niekompatybilna choć "na oko dobrze teraz wskazuje"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:44   

Tomas82 napisał/a:
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 26 Cze 2010, 15:43   

W końcu miałem czas na pracę przy autku.

jackrzec napisał/a:
Tomas82 napisał/a:
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych.
A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika?


Chciałem podmienić cały korpus. Po zdjęciu wskazówek obydwa wyglądałyby prawie identycznie, tylko te z mk4 mają kilka mm krótsze korpusy, przez to z boku wyglądają na mniejsze, a są po prostu bardziej odsłonięte.
Sam układ łączeń, ich rozmieszczenie są identycznie.
Gdy zdjąłem wskazówkę ze starego wskaźnika, pomyślałem, że może ten nowy chce po prostu wskazać inną wartość i trzeba go tylko wyskalować, sprawdzić gdzie się zatrzyma i tam ustawić dany poziom.

Koniec końców okazało się, że nie trwale podłączyłem kabelek sygnałowy do wskaźnika i raz zaczynał wskazywać dobrze, a po chwili znowu na max.
Poprawiłem i już gra, choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dziękuję za pomoc.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:49   

Tomas82 napisał/a:
choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dlatego, że wskaźnik w mk3 ma zakres ruchu 90 stopni, a w mk4 około 75.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.