
|
[MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max |
Autor |
Wiadomość |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 20 Cze 2010, 23:16 [MK3] Wskaźnik paliwa idzie na max
|
|
|
Przeszukiwałem forum, ale głównie ludzie pytają o wskaźniki, które się nie ruszają, albo zatrzymały się w połowie.
Mój problem to wskazówka poziomu paliwa wędrująca na max po przekręceniu kluczyka.
Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności.
Da się jakoś bezinwazyjnie to poprawić? |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Cze 2010, 23:54
|
|
|
Tomas a byłeś u elektryka? Może ci sie plywak w baku zaciął czy cos? |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 00:25
|
|
|
Jeszcze nigdzie nie byłem. Wczoraj to zauważyłem dopiero.
Chwile nie tankowałem, więc myślałem, że gdy zatankuję, to coś się poprawi, ale bez zmian.
:(
Na razie pozostaje liczyć kilometry. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:57
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | Może dodam, że zegary wrzuciłem z mk4, ale są podłączone poprawnie, zgodnie z instrukcjami. Wskaźnik temperatury i obrotomierz działają poprawnie, a diody (zamiast żarówek) zapalają się również w poprawnej kolejności. | I problem się pojawił w chwili przekładki? Jak tak to znaczy że jednak nie pracują poprawnie,,, może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku albo coś,,, może jednak nie jest dobrze podłączone,,,
Jeśli jednak najpierw było OK, a problem się pojawił ostatnio, to zablokowanie pływaka jest możliwe, trzeba by tak 3/4 zbiornika wlać i dobrze pobujać autem w każdą stronę,,, pod tylnym siedzeniem idzie przewód z czujnika (z pompy chyba też), trzeba by ciachnąć ten od czujnika,,, jak wskazówka opadnie (na włączonym zapłonie) to jednak coś z czujnikiem, jak zostanie na max, to gdzieś dalej w stronę wskaźnika jest zwarcie do masy,,, no na koniec trzeba złączyć przecięty przewód oczywiście,,,
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 07:59 ]
Tomas82 napisał/a: | Przeszukiwałem forum | no, a ja to któryś raz już pisze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 10:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | może mk4 ma inną charakterystykę czujnika w zbiorniku |
itu pewnie lezy problem wlasnie bo Ford mieszał w tym ostro. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:15
|
|
|
W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:27
|
|
|
Tomas82, proponuje to samo zrobić z temperatura, bo też może być niekompatybilna choć "na oko dobrze teraz wskazuje" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:44
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych. | A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 15:43
|
|
|
W końcu miałem czas na pracę przy autku.
jackrzec napisał/a: | Tomas82 napisał/a: | W takim razie wyjmę wskaźnik paliwa ze starych zegarów i podłącze go samego. Jeśli będzie ok, to wmontuje do nowych. | A jak Ty to zrobisz, skoro wskaźniki w mk4 są inne niż w mk3 i niepasują do obudowy licznika? |
Chciałem podmienić cały korpus. Po zdjęciu wskazówek obydwa wyglądałyby prawie identycznie, tylko te z mk4 mają kilka mm krótsze korpusy, przez to z boku wyglądają na mniejsze, a są po prostu bardziej odsłonięte.
Sam układ łączeń, ich rozmieszczenie są identycznie.
Gdy zdjąłem wskazówkę ze starego wskaźnika, pomyślałem, że może ten nowy chce po prostu wskazać inną wartość i trzeba go tylko wyskalować, sprawdzić gdzie się zatrzyma i tam ustawić dany poziom.
Koniec końców okazało się, że nie trwale podłączyłem kabelek sygnałowy do wskaźnika i raz zaczynał wskazywać dobrze, a po chwili znowu na max.
Poprawiłem i już gra, choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym.
Dziękuję za pomoc. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:49
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | choć wskazuje jakby troszkę więcej niż w starym. | Dlatego, że wskaźnik w mk3 ma zakres ruchu 90 stopni, a w mk4 około 75. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|