| [MK3] Pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | przemek_bundy   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Paź 2007
 Posty: 42
 Skąd: Kętrzyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Kwi 2010,  10:29   [MK3] Pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu... | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy przy uruchamianiu silnika, komputer samochodu powinien wysunąć bolec silniczka krokowego na tyle, żeby silnik uruchomił się bez
 trzymania pedału gazu? U mnie niestety ten bolec wysuwa się dopiero
 gdy silnik sam załapie obroty ("jałowe") i wtedy mogę puścić pedał gazu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Kwi 2010,  10:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | W sumie tak, ale nie wygląda to tak że przekręcasz zapłon i się wysuwa,,, w sumie silniczek powinien się wysunąć po zgaszeniu samochodu, dlatego do odpalania przepustnica już powinna być uchylona,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek_bundy   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Paź 2007
 Posty: 42
 Skąd: Kętrzyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Kwi 2010,  20:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | a może ktoś przy okazji grzebania pod maską, mógłby sprawdzić jak jest. O ile uruchomienie silnika następuje bez trzymania
 pedału gazu... Będę dźwięczny
   
 P.S. Jak sprawdzałem CPP to miał płynną regulację oporu.
 Ogólnie jak jest ciepło to pali bez "gazu"
 ale silnik i tak się trzęsie jak galareta póki nie złapie "jałowego"
 a silniczek łaskawie nie wysunie swojej "pałki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Kwi 2010,  20:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | pałka wysuwa się po zgaszeniu znacznie . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2010,  07:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie, a podczas odpalania trochę się chowa, ale na podstawie CPP wie ile. Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec (a ten bolec wciska w środku styk). 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | pałka wysuwa się po zgaszeniu znacznie . | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2010,  08:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie wariuje tylko wysuwa się na max jak kojarzę i komputer zaczyna trochę inaczej dyrygować silnikiem znaczy myśli sobie: Ktoś nacisnął na gaz, znaczy silnik nie chodzi sam sobie na biegu jałowym,,, 	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkk88gca   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 09 Gru 2009
 Posty: 35
 Skąd: Wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2010,  15:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | A macie takie objawy że po dodaniu gazu i puszczeniu pozostają jeszcze wysokie obroty na około 5 sekund?? Bo u mnie tak jest. Silniczek wychodzi na max i po 5 sekundach dopiero opada. To ma na pewno nie mały wpływ na spalanie zwłaszcza w mieście |  
				| _________________ http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2010,  15:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pytasz czy stwierdzasz? 	  | kkk88gca napisał/a: |  	  | To ma na pewno nie mały wpływ na spalanie zwłaszcza w mieście | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkk88gca   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 09 Gru 2009
 Posty: 35
 Skąd: Wałbrzych
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  21:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Źle kojarzysz... Rzadko kiedy jest na max - czasami się chowa, czasami wysuwa. Dlatego napisałem że wariuje. Krokowiec stanowi nie rozłączna parę z CPP i Jeśli CPP stwierdza że przepustnica jest zamknięta, a nie ma nacisku na bolec w krokowcu, to daje mu cynk żeby się wysunął i jeśli dalej nie ma nacisku to wysuwa się bardziej aż CPP stwierdzi że przepustnica jest uchylona, to każe się cofnąć silniczkowi krokowemu. Stąd właśnie słynne "falowanie obrotów". 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Nie wariuje tylko wysuwa się na max jak kojarzę | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | jackrzec, mówimy o sytuacji kiedy pedał gazu jest naciśnięty,,, jak trzymasz nogę na gazie a silniczek krokowy się wsuwa i wysuwa to coś jest nie tak raczej,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2010,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, ja nie pisze o naciśniętym pedale gazu, tylko o puszczonym. Bo autor wątku pisze o problemach z krokowcem podczas odpalania, a odpala się przecież bez gazu (przynajmniej powinno sie odpalać bez, a jak ktoś wciska to robi zamęt w całym układzie). |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2010,  06:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przecież to nie moje słowa tylko Twoje, że jak naciska się na gaz to silniczek wariuje, więc, napisałem że z tego co kiedyś zaobserwowałem to w chwili naciśnięcia na pedał silniczek wysuwa się,,, 	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek_bundy   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Paź 2007
 Posty: 42
 Skąd: Kętrzyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2010,  12:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | z tym odpalaniem bez gazu to chyba temat tabu. od rana grzebałem przy tym krokowcu i cpp ale nic nie udało mi się wymyśleć. Pozostaje chyba dać sobie z tym
 spokój. ewentualnie po wypłacie w ciemno wybulić 250 za cpp i mieć nadzieje, że
 ten kawałek plastiku zadziała. a jak nie to do śmieci z nim.
   
 gdy rozłączam wtyczki od cpp to "pałka" się wysuwa.
 napięcie między punktami A B = 3.75 Volta, gdy je zwieram "pałka" się chowa.
 napięcie między punktami B C = 5 Volt.
 
 gdy mam przekręcony kluczyk i palą się kontrolki. "pałka" jest schowana.
 i nie dotyka tej dźwigni od przepustnicy. szczelina między "pałką" a dźwignią
 wynosi około 2 milimetry. gdy wciskam końcówkę "pałki" chowa się ona na maxa
 do środka. Jaki z tego morał !   Nie wiem...
 Może macie jakieś pomysły jeszcze, co można sprawdzić.
 
 <script src='http://img255.imageshack.us/shareable/?i=wtyczka.gif&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
  </noscript> |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2010,  12:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak pogoda pozwoli to postaram się dzisiaj popatrzeć jak to u mnie wygląda, ale z tego co kojarzę, nawet przy zgaszonym silniku trzpień krokowca delikatnie dotyka śrubki od dźwigni przepustnicy... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2010,  12:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Było już i to jest pewne, jak gasisz silnik to silniczek krokowy się powinien wysunąć na maxa, jakiś tam przekaźnik odpowiada za podtrzymanie napięcia i wykonanie tej operacji. Sprawdzałem u kolegi w 1,1 w chwili wyłączenia zapłonu (i zgaszenia silnika) korkowiec się wysuwa na max uchylając przepustnicę. Przy odpaleniu, z racji że przepustnica jest uchylona silnik wchodzi lekko na obroty i już w momencie uruchamiania zaczyna się chować, stabilizując po chwili obroty (nie wiem jak na zimnym motorze, bo nie było jak sprawdzić) - tak więc zimne (z relacji kolegi) i ciepłe auto pali od strzała bez dotykania gazu. 
 
 CPP to rezystor nastawny (potencjometr) więc nie wiem skąd tu napięcie, takie coś się mierzy w omach, jak rozpoiłeś wtyczkę to od strony CPP nie powinno być żadnego napięcie bo jest on niepodłączony w takiej sytuacji,,, 	  | przemek_bundy napisał/a: |  	  | gdy rozłączam wtyczki od cpp to (...) napięcie między punktami A B = 3.75 Volta | 
 
 
 Morał taki że włacznik krańcowy działa,,, jak naciskasz na "pałkę" paluchem to komputer to odczytuje jako nogę zdjęta z pedału gazu i chowa silniczek celem zmniejszenia obrotów biegu jałowego,,, 	  | przemek_bundy napisał/a: |  	  | gdy wciskam końcówkę "pałki" chowa się ona na maxa do środka. Jaki z tego morał ! Nie wiem...
 | 
 
 Jaka masz wartość biegu jałowego i jak się zachowuje silniczek na tym etapie pracy silnika,,,?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek_bundy   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Paź 2007
 Posty: 42
 Skąd: Kętrzyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2010,  14:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Cpp to potencjometr - wiem   napięcie mierzyłem na wtyczce od strony komputera fiesty.
 a opory mierzyłem na wtyczce od cpp i są w miarę płynne.
 tzn. nie ma dziur.
 odnośnie obrotów jak uruchamiam silnik z "gazem" to wpierw kuleje
 i trzęsie się ale po chwili (max. 10 sekund w najgorsze mrozy) rusza i wtedy
 puszczam "gaz" obroty utrzymują się wtedy około: 1100 obr/min.
 gdy próbuje odpalić bez gazu. albo kończy się na kręceniu rozrusznikiem.
 albo się uruchamia, obroty w granicach 400 obr/min i kuleje aż gaśnie.
 na jałowym silniczek już jak złapie obroty to je utrzymuje.
 właśnie nie wiem czemu po wyłączeniu zapłonu ta "pałka" się nie wysuwa.
 
 wydaje mi się, że to nie cpp robi problemy. tylko co lub kto?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2010,  19:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź kompresję na cylindrach, świece i kable. Bo z tego co widzę to krokowiec działa. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek_bundy   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Paź 2007
 Posty: 42
 Skąd: Kętrzyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2010,  08:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | świece i kable wymieniane niedawno. a kompresja, może mieć coś wspólnego z uruchamianiem silnika?
 
 krokowiec działa ale czemu się nie wysuwa po zgaszeniu?!
 czy u was też po odłączeniu cpp, krokowiec wysuwa się na maxa?
 
 no chyba, że mój cpp jest walnięty.
 moje opory cpp:
 
 między zielonym a żółtym: ok. 6,6 Kohma
 przy puszczonej dźwigience: zielony i czerwony 6,45 Kohma
 żółta i czerwona 4,4 Kohma
 
 przy naciągniętej dźwigience na maxa: zielony i czerwony 1,4 Kohma
 żółty i czerwony 7,4 Kohma
 
 wartości przybliżone bo te po przecinku przy każdym pomiarze
 mają trochę odchyłki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2010,  08:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo dużo,,, 	  | Cytat: |  	  | a kompresja, może mieć coś wspólnego z uruchamianiem silnika | 
 
 
 Właśnie, mógłby ktoś to sprawdzić, przecież to 10 minut,,, 	  | przemek_bundy napisał/a: |  	  | czy u was też po odłączeniu cpp, krokowiec wysuwa się na maxa? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |