Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem
Autor Wiadomość
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Kwi 2010, 21:56   [MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem

Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.

Problem jak w temacie - czyli autko niestety pożera dużo paliwa. W mieści praktycznie 12l/100km, na trasie jakieś 10l/100km.

Auto jak w opisie, czyli Fiesta 1.4i z 1994 roku.

Pytanie gdzie może być problem - piszcie co i jak sprawdzić, to będę szukał. Sam nie mam zbyt wielu pomysłów (nikła wiedza )-: ). Niemniej zacząłem od hamulców. Tył bardzo lekko trzymał. Zostało to naprawione, ale problem nie zmienił się.

Dodam także, że mam tez problem z obrotami. Nie opadają one tak szybko jak powinny. Nie mam obrotomierza, ale tak na moje oko, to opadają najpierw do 1200 rpm, a potem dopiero do tych 700 czy tam 800.
Ostatnio zmieniony przez Polarny 13 Kwi 2010, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 9 Kwi 2010, 22:07   

Polarny, to w końcu jaką ty fiestę masz bo 1994r to z pewnością nie mk2 :)

Patrzyłeś czy masz wszystkie świece sprawne ? ja bym od tego zaczął... a obroty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach powinny być...
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Kwi 2010, 22:21   

Hmmm, jak ja wybrałem Mk2 to ja nie wiem. Mk3 oczywiście.

Świece sprawdzane - są OK.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Kwi 2010, 11:57   

700-800 to grubo poniżej wartości jaka powinna być...
Wymiany standardowe wykonane - tj. olej, świece, filtry?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Kwi 2010, 13:22   

700-800 podaję na oko, bo nie mam obrotomierza. Chodzi mi o obroty jakie powinny być poprawne.

Olej nówka i z wyższej półki - Fordowski, filtry nowe, świece jak mówiłem też OK.
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 10 Kwi 2010, 13:26   

ustaw sobie wolne obroty krokowiec itp. i wtedy zobacz jak ci spalanie wyjdzie
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:11   

Cóż, muszę chyba najpierw wyjaśnić jedną kwestię. Najpierw dowiedziałem się, że w moim aucie nie ma CPP i krokowca, a teraz mam ustawiać go. Może najpierw uzupełnie swoją wiedzę, a potem będę brnął dalej.
Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku. Jeżeli się mylę co do wtrysku, to proszę o informacje.
Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Kwi 2010, 23:42   

Polarny napisał/a:
Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP?

Jest ale nie sądzę, żeby od tego aż tak dużo paliła. W jakim stanie jest silnik ? Jaka kompresja ? Czy bierze olej ? Czy mocno klepią zawory ? Bardziej tu bym szukał przyczyny.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2010, 09:17   

Polarny napisał/a:
Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku


mi się wydaje, że mk3 mają tylko monowtryski jeśli już. Jeśli masz automatyczne ssanie (nie masz dźwigni ssania) to masz na pewno krokowca i cpp, choć ja bym obstawiał na początek sonde lambde. Próbowałeś chociaż coś z regulacją obrotów i mieszanki?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2010, 09:41   

Cytat:
Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku
Otwórz maskę i zrób zdjęcie,,, a może to ci pomoże: http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Kwi 2010, 10:03   

Bazując z tym poście: http://www.fiestaklubpols...02c98a931553a27
Wynika, że mam jednak wielowtrysk: "1.4 CVH 8v .... od 94 roku wyposażony we wtrysk wielopunktowy (75KM)".

Oto zdjęcie silnika (wyciekiem oleju przy pokrywie proszę nie przejmować się, już zlikwidowane i jest teraz suchutko).




Oleju autko nie bierze - poprzedni właściciel także twierdził, że nigdy nie dolewał oleju, bo poziom był stały. Wymieniałem niedawno uszczelki pod miską, pod pokrywą, przy kolektorze i przy kole pasowym. Przy tej okazji mechanik powiedział, że zaskoczony jest tym jak wyglądają zawory. Ponoć nigdy wcześniej nie widział, żeby w Fieście były one tak czyste - a robią tylko Fordy.

Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne).

Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie.

Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwi 2010, 11:17   

Polarny napisał/a:
Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne).

Nie u Ciebie się zaworów nie reguluje, aby silnik chodził cichutko należy wymienić "szklanki" najlepiej w komplecie z wałkiem. Po prostu masz regulację hydrauliczną.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:35   

Jesteś pewien? Bo jak je widziałem, to wydaje mi się, że przypominały mi te z instrukcji regulacji zaworów.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:38   

CVH miało automatykę i nie reguluje się tam zaworów bo nie ma jak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Kwi 2010, 13:07   

Oki, tak więc potrzebuję odpowiedzi na pozostałe pytania.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 11 Kwi 2010, 20:30   

matrix-1990, 1.4 w fieście było w 3 wersjach:
gaźnik,
jednopunktowy wtrysk,
wielopunktowy wtrysk.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Polarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:34   

Ponawiam więc swoje pytania:


1.
Silnik krokowy i CPP - czy w mojej Fieście występuje coś takiego i jeżeli tak, to gdzie?

2.
Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie.

3.
Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:43   

Na czerwono zaznaczyłem silnik krokowy, na zielono CCP. Co do reszty niech wypowiedzą się inni którzy już mają to za sobą.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:47   

Masz gaz,,, sprawa tyczy gazu? CPP, korkowiec, lambda i tak dalej - raczej bez znaczenia w tym przypadku,,, czy wysokie spalanie tyczy benzyny?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:56   

Polarny napisał/a:
czyli autko niestety pożera dużo paliwa
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.