| 
		[MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  20:56   [MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.
 
 
Problem jak w temacie - czyli autko niestety pożera dużo paliwa. W mieści praktycznie 12l/100km, na trasie jakieś 10l/100km.
 
 
Auto jak w opisie, czyli Fiesta 1.4i z 1994 roku.
 
 
Pytanie gdzie może być problem - piszcie co i jak sprawdzić, to będę szukał. Sam nie mam zbyt wielu pomysłów (nikła wiedza )-: ). Niemniej zacząłem od hamulców. Tył bardzo lekko trzymał. Zostało to naprawione, ale problem nie zmienił się.
 
 
Dodam także, że mam tez problem z obrotami. Nie opadają one tak szybko jak powinny. Nie mam obrotomierza, ale tak na moje oko, to opadają najpierw do 1200 rpm, a potem dopiero do tych 700 czy tam 800. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Polarny 13 Kwi 2010,  12:29, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  21:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Polarny, to w końcu jaką ty fiestę masz bo 1994r to z pewnością nie mk2     
 
 
Patrzyłeś czy masz wszystkie świece sprawne ? ja bym od tego zaczął... a obroty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach powinny być... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2010,  21:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmmm, jak ja wybrałem Mk2 to ja nie wiem. Mk3 oczywiście.
 
 
Świece sprawdzane - są OK. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  10:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               700-800 to grubo poniżej wartości jaka powinna być...
 
Wymiany standardowe wykonane - tj. olej, świece, filtry? | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  12:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               700-800 podaję na oko, bo nie mam obrotomierza. Chodzi mi o obroty jakie powinny być poprawne.
 
 
Olej nówka i z wyższej półki - Fordowski, filtry nowe, świece jak mówiłem też OK. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stahoojedyn  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  12:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ustaw sobie wolne obroty krokowiec itp. i wtedy zobacz jak ci spalanie wyjdzie | 
             
						
				_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
 
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD    
 
   
 
http://inprl.pl/relikt/2986/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  20:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cóż, muszę chyba najpierw wyjaśnić jedną kwestię. Najpierw dowiedziałem się, że w moim aucie nie ma CPP i krokowca, a teraz mam ustawiać go. Może najpierw uzupełnie swoją wiedzę, a potem będę brnął dalej. 
 
Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku. Jeżeli się mylę co do wtrysku, to proszę o informacje.
 
Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  22:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Polarny napisał/a: | 	 		  | Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP? | 	  
 
Jest ale nie sądzę, żeby od tego aż tak dużo paliła. W jakim stanie jest silnik ? Jaka kompresja ? Czy bierze olej ? Czy mocno klepią zawory ? Bardziej tu bym szukał przyczyny. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  08:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Polarny napisał/a: | 	 		  | Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku | 	  
 
 
mi się wydaje, że mk3 mają tylko monowtryski jeśli już. Jeśli masz automatyczne ssanie (nie masz dźwigni ssania) to masz na pewno krokowca i cpp, choć ja bym obstawiał na początek sonde lambde. Próbowałeś chociaż coś z regulacją obrotów i mieszanki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  08:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku | 	  Otwórz maskę i zrób zdjęcie,,, a może to ci pomoże: http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678 | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  09:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bazując z tym poście: http://www.fiestaklubpols...02c98a931553a27
 
Wynika, że mam jednak wielowtrysk: "1.4 CVH 8v .... od 94 roku wyposażony we wtrysk wielopunktowy (75KM)".
 
 
Oto zdjęcie silnika (wyciekiem oleju przy pokrywie proszę nie przejmować się, już zlikwidowane i jest teraz suchutko).
 
 
 
 
 
 
Oleju autko nie bierze - poprzedni właściciel także twierdził, że nigdy nie dolewał oleju, bo poziom był stały. Wymieniałem niedawno uszczelki pod miską, pod pokrywą, przy kolektorze i przy kole pasowym. Przy tej okazji mechanik powiedział, że zaskoczony jest tym jak wyglądają zawory. Ponoć nigdy wcześniej nie widział, żeby w Fieście były one tak czyste - a robią tylko Fordy.
 
 
Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne).
 
 
Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie. 
 
 
Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  10:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Polarny napisał/a: | 	 		  | Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne).  | 	  
 
Nie u Ciebie się zaworów nie reguluje, aby silnik chodził cichutko należy wymienić "szklanki" najlepiej w komplecie z wałkiem. Po prostu masz regulację hydrauliczną. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  11:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jesteś pewien? Bo jak je widziałem, to wydaje mi się, że przypominały mi te z instrukcji regulacji zaworów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  11:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | CVH miało automatykę i nie reguluje się tam zaworów bo nie ma jak,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  12:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oki, tak więc potrzebuję odpowiedzi na pozostałe pytania. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2010,  19:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               matrix-1990, 1.4 w fieście było w 3 wersjach:
 
gaźnik,
 
jednopunktowy wtrysk,
 
wielopunktowy wtrysk. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Polarny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2010,  08:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ponawiam więc swoje pytania:
 
 
 
1.
 
Silnik krokowy i CPP - czy w mojej Fieście występuje coś takiego i jeżeli tak, to gdzie?
 
 
2.
 
Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie. 
 
 
3.
 
Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2010,  08:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na czerwono zaznaczyłem silnik krokowy, na zielono CCP. Co do reszty niech wypowiedzą się inni którzy już mają to za sobą.
 
  | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2010,  08:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz gaz,,, sprawa tyczy gazu? CPP, korkowiec, lambda i tak dalej - raczej bez znaczenia w tym przypadku,,, czy wysokie spalanie tyczy benzyny? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2010,  08:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Polarny napisał/a: | 	 		  | czyli autko niestety pożera dużo paliwa | 	 
  | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |