[MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem |
Autor |
Wiadomość |
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 21:56 [MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem
|
|
|
Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.
Problem jak w temacie - czyli autko niestety pożera dużo paliwa. W mieści praktycznie 12l/100km, na trasie jakieś 10l/100km.
Auto jak w opisie, czyli Fiesta 1.4i z 1994 roku.
Pytanie gdzie może być problem - piszcie co i jak sprawdzić, to będę szukał. Sam nie mam zbyt wielu pomysłów (nikła wiedza )-: ). Niemniej zacząłem od hamulców. Tył bardzo lekko trzymał. Zostało to naprawione, ale problem nie zmienił się.
Dodam także, że mam tez problem z obrotami. Nie opadają one tak szybko jak powinny. Nie mam obrotomierza, ale tak na moje oko, to opadają najpierw do 1200 rpm, a potem dopiero do tych 700 czy tam 800. |
Ostatnio zmieniony przez Polarny 13 Kwi 2010, 13:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 22:07
|
|
|
Polarny, to w końcu jaką ty fiestę masz bo 1994r to z pewnością nie mk2
Patrzyłeś czy masz wszystkie świece sprawne ? ja bym od tego zaczął... a obroty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach powinny być... |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 22:21
|
|
|
Hmmm, jak ja wybrałem Mk2 to ja nie wiem. Mk3 oczywiście.
Świece sprawdzane - są OK. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 11:57
|
|
|
700-800 to grubo poniżej wartości jaka powinna być...
Wymiany standardowe wykonane - tj. olej, świece, filtry? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 13:22
|
|
|
700-800 podaję na oko, bo nie mam obrotomierza. Chodzi mi o obroty jakie powinny być poprawne.
Olej nówka i z wyższej półki - Fordowski, filtry nowe, świece jak mówiłem też OK. |
|
|
|
|
stahoojedyn
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 13:26
|
|
|
ustaw sobie wolne obroty krokowiec itp. i wtedy zobacz jak ci spalanie wyjdzie |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:11
|
|
|
Cóż, muszę chyba najpierw wyjaśnić jedną kwestię. Najpierw dowiedziałem się, że w moim aucie nie ma CPP i krokowca, a teraz mam ustawiać go. Może najpierw uzupełnie swoją wiedzę, a potem będę brnął dalej.
Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku. Jeżeli się mylę co do wtrysku, to proszę o informacje.
Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 23:42
|
|
|
Polarny napisał/a: | Czy więc w wielopunktowym wtrysku jest silnik krokowy i CPP? |
Jest ale nie sądzę, żeby od tego aż tak dużo paliła. W jakim stanie jest silnik ? Jaka kompresja ? Czy bierze olej ? Czy mocno klepią zawory ? Bardziej tu bym szukał przyczyny. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 09:17
|
|
|
Polarny napisał/a: | Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku |
mi się wydaje, że mk3 mają tylko monowtryski jeśli już. Jeśli masz automatyczne ssanie (nie masz dźwigni ssania) to masz na pewno krokowca i cpp, choć ja bym obstawiał na początek sonde lambde. Próbowałeś chociaż coś z regulacją obrotów i mieszanki? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 09:41
|
|
|
Cytat: | Może zacznijmy od podstaw: posiadana Fiesta ma silnik 1.4i, 54 KW i jest z 1994. Z tego co mi wiadomo jest na wielopunktowym wtrysku | Otwórz maskę i zrób zdjęcie,,, a może to ci pomoże: http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 10:03
|
|
|
Bazując z tym poście: http://www.fiestaklubpols...02c98a931553a27
Wynika, że mam jednak wielowtrysk: "1.4 CVH 8v .... od 94 roku wyposażony we wtrysk wielopunktowy (75KM)".
Oto zdjęcie silnika (wyciekiem oleju przy pokrywie proszę nie przejmować się, już zlikwidowane i jest teraz suchutko).
Oleju autko nie bierze - poprzedni właściciel także twierdził, że nigdy nie dolewał oleju, bo poziom był stały. Wymieniałem niedawno uszczelki pod miską, pod pokrywą, przy kolektorze i przy kole pasowym. Przy tej okazji mechanik powiedział, że zaskoczony jest tym jak wyglądają zawory. Ponoć nigdy wcześniej nie widział, żeby w Fieście były one tak czyste - a robią tylko Fordy.
Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne).
Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie.
Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 11:17
|
|
|
Polarny napisał/a: | Jeżeli chodzi o zawory, to właśnie uważam, że bardzo stukają i przymierzyłbym się do ich regulacji. Tutaj pytanie - czy w tym moim 1.4 robi się to tak samo jak tutaj: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm (czy wartości szczelin są identyczne). |
Nie u Ciebie się zaworów nie reguluje, aby silnik chodził cichutko należy wymienić "szklanki" najlepiej w komplecie z wałkiem. Po prostu masz regulację hydrauliczną. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:35
|
|
|
Jesteś pewien? Bo jak je widziałem, to wydaje mi się, że przypominały mi te z instrukcji regulacji zaworów. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:38
|
|
|
CVH miało automatykę i nie reguluje się tam zaworów bo nie ma jak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 13:07
|
|
|
Oki, tak więc potrzebuję odpowiedzi na pozostałe pytania. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 20:30
|
|
|
matrix-1990, 1.4 w fieście było w 3 wersjach:
gaźnik,
jednopunktowy wtrysk,
wielopunktowy wtrysk. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:34
|
|
|
Ponawiam więc swoje pytania:
1.
Silnik krokowy i CPP - czy w mojej Fieście występuje coś takiego i jeżeli tak, to gdzie?
2.
Mam też problem z odczytaniem kodów błędów. Robię to niby wg instrukcji (http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester), ale wyliczone przeze mnie błędy to 21, 52 i nie znalazłem ich znaczenia. Szukałem na forum jakiegoś innego spisu, ale jakoś bezskutecznie.
3.
Szukałem też jak zrobić test Sondy lambda, ale nie znalazłem pełnej instrukcji od A-Z. Tylko gdzieś urywki, że trzeba podpinać sie między szarym a czarnym kabelkiem sondy, ale nic więcej. Może ktoś dysponuje linkiem z dokładniejszym opisem? Domniemam, że sprawa jest pewnie bajecznie prosta i stąd brak opisu, ale jak się jej nie zna, to prosta nie jest. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:43
|
|
|
Na czerwono zaznaczyłem silnik krokowy, na zielono CCP. Co do reszty niech wypowiedzą się inni którzy już mają to za sobą.
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:47
|
|
|
Masz gaz,,, sprawa tyczy gazu? CPP, korkowiec, lambda i tak dalej - raczej bez znaczenia w tym przypadku,,, czy wysokie spalanie tyczy benzyny? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:56
|
|
|
Polarny napisał/a: | czyli autko niestety pożera dużo paliwa |
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|