| [MK4] Stuki w tylnym zawieszeniu - 1.3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | skorsson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  17:06   [MK4] Stuki w tylnym zawieszeniu - 1.3 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam!!! Jestem kompletnym laikiem w mechanice samochodowej.
 Mam problem z moją Fiesta 1.3 96r enduro
 Jak wjadę w dziurę to mam mechaniczne stuknięcie w tylnym kole.Podobne do uderzenie metalu o metal.Znajomy powiedział mi że to uszczelka pod wachaczem.
 Proszę o pomoc.
 Jak to sprawdzić?
 Może coś innego?
 Czy mogę naprawidz sam?
 Wielkie dzięki
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę na przyszłość tagować tematy. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lut 2010,  00:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  17:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1. otaguj temat 2. enduro to są takie motocykle. w fiestach mk3 były silniki 1.3 HCS, a ENDURA w fiestach mk4 (to te "smutne na twarzy")
 3. odnośni stukania zawieszenia jest sporo tematów na forum, wystarczy użyć szukajki. może być spowodowane wybiciem tulei metalowo-gumowych wahacza, sworznia wahacza, końcówek drążków kierowniczych czy chociażby pukającą sprężyną. wszystko do sprawdzenia po podniesieniu auta i zdjęciu koła.
 
 EDIT: dla tylnego koła opcji jest mniej, główny podejrzany to tuleja met-gum mocowania belki.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2010,  17:41, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 11kuba11   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: kuba
 Wiek: 40
 Dołączył: 09 Lis 2009
 Posty: 128
 Skąd: Legnica/Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  17:37 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skorsson napisał/a: |  	  | mechaniczne stuknięcie w tylnym kole | 
 w tylnym kole to Ci conajwyzej pękła spręzyna, poszła tuleja na belce lub może jeszze poszła poduszka górnego mocowania amorka..nic tam więcej nie ma co moze odpowiadac takim stukom..obstawialbym chyba spręzyne
 pozdr
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | falco [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  07:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 11kuba11 napisał/a: |  	  | [..nic tam więcej nie ma co moze odpowiadac takim stukom..obstawialbym chyba spręzyne pozdr
 | 
 
 I tu się mylisz
   U mnie są luzy są na piaście i przy każdej większej nierówności mam takie metaliczne stuki. Z początku myślałem, ze to łożyska się posypały bo był wyczuwalny luz na obu kołach, więc wymieniłem te łożyska, lecz stuki były nadal. Później poszły w kosz stare bębny hamulcowe wraz ze szczękami, a stuki nadal pozostały. No i teraz piasty czekają na swoją kolej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skorsson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  22:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję bardzo za pomoc!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mof1707   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/66KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 02 Mar 2009
 Posty: 20
 Skąd: Poland
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  23:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | tuleja tylniej belki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 11kuba11   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: kuba
 Wiek: 40
 Dołączył: 09 Lis 2009
 Posty: 128
 Skąd: Legnica/Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2010,  13:58 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mof1707 napisał/a: |  	  | tuleja tylniej belki | 
 to można akutat całkiem łatwo sprawdzić
 zatrzymujesz sie gdzieś na asfalcie i mocno zaciągasz ręczny, potem na zmiane wrzucając jedynke i wstezcny starasz się ruszyć tak żeby autko pounosiło się i poprzysiadało na tylnym zawieszeniu-jak słyszysz wtedy też podobne stuki znaczy się ze tuleja
   pozdr
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2010,  14:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam tak od roku, te stuki, na przegldach nic nie ma wiec obstawiam łoże resora |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2010,  14:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | pablon, ale Fiesta chyba resorów nie ma   |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.