| [MK3] Zapach benzyny przy włączonym ogrzewaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mad_Maxs   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 143
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  22:38   [MK3] Zapach benzyny przy włączonym ogrzewaniu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, problem jak w temacie. 
 Gdy odpale auto i nagrzewnica jest jeszcze zimna, nie czuć nic. Dopiero gdy się porządnie rozgrzeje pojawia się zapach benzyny, płynący z kratek nawiewu. Zjawisko nie występuje przy zimnym nawiewie.
 
 Pytanie dodatkowe, czy przy korzystaniu z ogrzewania w MK3, silnik może się dłużej rozgrzewać? zauwazyłem że dzisiaj z trudem strzałka wydostała mi się z białej strefy, mimo że nagrzewnica grzała jak szalona już, a z tego co pamiętam jest połączona z chłodzeniem silnika. Termostat wymieniałem 2 miesiące temu i jeszcze 3 dni temu rozgrzewał się idealnie, tyle że na dworze było -3 a nie -13
   |  
				| _________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | W jakimś stopniu na pewno zimne powietrze zasysane przez dmuchawę ochładza nagrzewnicę i tym samym schładza cały płyn chodniczy, ale czy, aż tak drastycznie? |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafik109   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 24 Gru 2009
 Posty: 19
 Skąd: Trzeszczany
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Był już podobny temat. Być może coś wycieka w okolicach gaźnika a nie masz uszczelki pod filtrem paliwa i wciąga? U mnie przewód był źle dokręcony i nie miałem uszczelki - po założeniu problem prawie całkowicie ustał. Nieraz gdy stoję na światłach to trochę zaleci benzyną ale jest to ledwo wyczuwalne. 
 Co do wolniejszego rozgrzewania silnika - tak. Włączony nawiew dodatkowo chłodzi ciecz chłodzącą i jest to normalne zjawisko
  Ja nawiew włączam dopiero gdy silnik już trochę się rozgrzeje...   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_Maxs   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 143
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | rafik109, dzieki wielkie za podpowiedź, tylko ja mam monowtrysk... co do rozgrzewania silnika ogrzewania, to najlepiej nawiew przestawić na zimny prawda? żeby odciąć przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnicę |  
				| _________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie, poprzez ustawienie nawiewu na zimy nie odcinasz dopływu płynu chłodniczego do nagrzewnicy. To powoduje, że powietrze z dmuchawy nie przelatuje przez nagrzewnicę i nie chłodzi jej, jednocześnie samo się nagrzewając. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_Maxs   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 143
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | No tak, ale skoro zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice, nie ochładza jej, a więc cały układ szybciej się rozgrzewa jeśli dobrze rozumuje;) 
 a co w kwestii zapachu benzyny w nawiewie ? ta kwestia niepokoi mnie chyba bardziej
 |  
				| _________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak. 	  | Mad_Maxs napisał/a: |  	  | No tak, ale skoro zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice, nie ochładza jej, a więc cały układ szybciej się rozgrzewa jeśli dobrze rozumuje;) | 
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_Maxs   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 143
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to kwestie chłodzenia mamy z głowy   
 Co do zapachu benzyny, nie jest to zjawisko występujące zawsze.... dzisiaj podobno po ostrym zakręcie zaczęło zalatywać paliwem z kratek
 
 Podobny temat na forum już był, ale zapach ten występował tam w konkretnych sytuacjach, jak zatankowanie do pełna, albo zawsze
 |  
				| _________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafik109   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 24 Gru 2009
 Posty: 19
 Skąd: Trzeszczany
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mój błąd - nie popatrzyłem na Silnik i nie dostrzegłem tego "i".  Rano popatrz czy nie masz żadnych wycieków benzyny oraz - co też jest możliwe - czy nigdzie nie wydostają się spaliny (nieszczelne połączenie z klektorem od strony silnika bądź katalizatora) bo to też moze być przyczyną i również sam tego doświadczyłem   
 Poszukaj też podobnego tematu - a wiem, że gdzieś takowy jest
   
 Co do nagrzewania poprostu włączaj nawiew dopiero jak silnik się rozgrzeje...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_Maxs   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 03 Wrz 2009
 Posty: 143
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  23:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Raczej zacieku się nie spodziewam, napisze dlaczego: dzisiaj 16 km w jedną strone, nie było nic czuć, auto stało zgaszone z godzinkę. 21 km spowrotem, gdzieś w połowie drogi zaleciało benzynką (ponoć po ostrym zakręcie, nie zwróciłem uwagi), to wyłączyłem nawiewy bo i tak było zagrzane. 11 km do domku ogrzewanie non stop, brak zapachu benzyny... jeszcze specjalnie jechałem troche cięższą nogą żeby się rozgrzał szybciej |  
				| _________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |