| Przesunięty przez: trzeci 18 Lip 2006,  12:45
 | Jak zabezpieczyć progi??? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Hektor [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2006,  17:45   Jak zabezpieczyć progi??? |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę na mojej niedawno nabytej fieście (1.8d-91r.)niewilkie ślady korozji na progach.Czym to ruszyć aby zabezpieczyć to na dłużej??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2006,  19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kątówką i migomatem ( wymiana na nowe a potem konserwacja ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matis   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Paź 2005
 Posty: 89
 Skąd: Kłodzko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2006,  20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | cortianem na rdze potem pomalować podkładem a na końcu prysnąć barankiem, na jakiś czas pomoże. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomekxpl [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2006,  16:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja usiebie zrobilem tak : 
 1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.
 2. Wszystko pomalowałem preparatem antykorozyjnym Cortanin F
 3. W miejscach gdzie byly male dziury narypalem do srodka antykorozyjnego preparatu do     profili wewnetrznych.
 4. Mata i zywica epoksydowa z utwadzaczem,zeby zalepic dziury.plus oczywiscie ladna tego obrobka.
 5. Prysnełem podkladem akrylowym.
 6. Prysnełem lakierem akrylowym.
 7. Na koniec narypałem dosc konkretnie baranka do progów.
 8. Co roku robie konserwacje podwozia i calej reszty,nic sie zlego nie dzieje.
 
 Zadbaj o dobre wyschniecie wszystkich warstw, mi juz sie trzyma ponad 2 lata i jest okej,co roku zagladam w niektore miejsca i nic sie raczej niedzieje,kiedys moze sie juz wytnie i wstawi nowe ale narazie niemam juz takiej potrzeby.
 
 Ten sposob to taka blacharka na najmniejszy koszt
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2006,  21:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cortanin F wcale taki dobry nie jest, ten preparat jest higroskopijny czyli wciąga wodę i jak tak se wciągnie nim pomalujesz to będzie złaziło i puchło. W sklepach z lakierami są dobrze odrdzewiacze i warto kupić coś lepszego
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michalford   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2006,  14:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja proponuje tak w miare oczyscic (nie musi byc super dokladnie) pomalowac BRUNOX EPOXY
 dziury zalatac szpachla z zywica (no chyba ze sa to juz konkretne dziury to wtedy wymiana progow albo wspawanie zdrowej blachy)
 pomalowac podkladem
 pomalowac farba a potem mozna barankiem i nie trzeba sie juz martwic!
 to jest tanie rozwiazanie i dziala!
 zaraz moga sie posypac komentarze ze tak sie nie robi itd. to podaje tez inny przyklad: wytnij stare progi i wstaw nowe i po problemie! jedz do lakiernika i niech to zakonserwuje, pomaluje i problem z glowy! (i z portfela)
 |  
				| _________________ fiesta 1.1i C 1990
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kam'ol   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Family
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Gru 2005
 Posty: 129
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2006,  18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam was serdecznie, fajnie chlopaki ze mowicie o wymiane progów, sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe co do twojego pytania o konserwację, ja robię tak, totalna walka z rdzą do golego metalu, gdy duze dziury to zywica i wlokno szklane, jak male to szpachla i utwardzacz + preparat antyutleniający, osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą i bede miał w zadku rdzę, wodę i takie tam inne pierdólki.
 Dróg do sukcesu jest kilka wszystkoi zalezy od tego ile masz niuch niuch pieniazków
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2006,  19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | w każdym porządnym sklepie motoryzacjnnym nie bedzie problemu z zakupem progu (bez znaczenia to jest ze masz fieste 1,3 w automacie) 	  | Kam'ol napisał/a: |  	  | sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe | 
 
 nie wiem czy gratulować czy sie śmiać - pianka bedzie ciągła wilgoc wiec rdza szybciej ci zeżre progi niż myslisz 	  | Kam'ol napisał/a: |  	  | osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą | 
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bart_Skrzyszow   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 41
 Dołączył: 22 Kwi 2006
 Posty: 300
 Skąd: RRS / RZE / RDE
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skolmi   
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 10 Gru 2004
 Posty: 32
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2006,  09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | tomekxpl napisał/a: |  	  | 1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.
 
 | 
 
 Dokładnie. Żeby ktoś normalną tarczą tnącą nie robił
   Druga opcja to szczotka druciana pod wiertarkę.
 
 Co do Cortanina F, to też zachwycony nie jestem.
 Pełny reżim zachowany, a rdza mi wychodzi po 1.5 roku.
 
 Oczywiście te cuda (Brunox itp.), to tylko w miejscach,
 gdzie nie ma możliwości oczyszczenia!
 
 Nikt chyba nie wspomniał o zabezpieczeniu od wewnątrz,
 a to też ważne. Trzeba zastosować również środek do profili
 np. Fluidol, APP, Tectyl.
 |  
				| _________________ FordClubPolska
 jest:
 Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
 były:
 Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
 Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cipojsza [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2006,  19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ? Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
 Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
 UPDATE:
 Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
 Zaślepione są takimi koreczkami ?
 Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  01:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | A co powiecie na koserwacje profili zamknietych olejem?? | 
 
 a co powiesz na zalepianie dziur w oponach guma do zucia ..i smarowanie rdzy majonezem
 ..takie pytanie to skrzywiona odkrywczosc ..czy juz głupota
   
 
  	  | cium cium napisał/a: |  	  | Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ? Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
 Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
 UPDATE:
 Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
 Zaślepione są takimi koreczkami ?
 Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi.
 | 
 
 jak robic zeby sie nie narobic co ....
   jak robisz kolego zabezpieczenie  to zdejmujesz boczki ..nadkola ..plasticzki ..i koła ens i bedzie efektywna ..wstrzykiwanie srodka w odpływy jest równie madre jak wlewanie oleju do silnika przez otwór  bagnetu
   |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gabrielo111 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2009,  15:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lip 2009,  02:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Gabrielo111 napisał/a: |  	  | Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek?? | 
 bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu
 |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gabrielo111 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lip 2009,  16:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | dziki  I znowu jestem mądrzejszy!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubakamer   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Lip 2007
 Posty: 18
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2009,  09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LOY napisał/a: |  	  | bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu | 
 
 Niekoniecznie, są też baranki w spray-u.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ad@mus   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Adam
 Wiek: 38
 Dołączył: 03 Lut 2007
 Posty: 1832
 Skąd: Orzesze SMI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2009,  10:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie ma baranka w spreju jest tylko zabezpieczenie antykorozyjne w sprayu
 mowiac baranek masz na mysli zabezpieczenie antykorozyjne czy specyficzna fakture nalozonego szajsu...
 |  
				| _________________ 
    Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubakamer   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Lip 2007
 Posty: 18
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2009,  10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mówiąc "baranek" mam na myśli specyficzną strukturę i kauczukowo-gumowy charakter warstwy odpornej na lekkie uderzenia. Widziałem takie preparaty w spray-u, co jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, kto nie ma pistoletu i sprężarki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |