Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Fiesta 1998/ 1.8 Diesel nie może zapalić
Autor Wiadomość
abrzoza1
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2008, 17:24   [MK4] Fiesta 1998/ 1.8 Diesel nie może zapalić

Witam,

Problem tak jak w tytule. Do tej pory samochód sprawował się bezproblemowo. Po przymrozkach nie można go wcale uruchomić.

Przekręcam kluczyk, czekam aż pogasną kontrolki... rozrusznik kręci ale jak juz silnik ma załapać to lekko tylko go zarzuci i gaśnie. Potem rozrusznikiem mogę sobie kręcić i nic.

Gdzie szukać przyczyny. Filtry wymienione, akumulator nie jest stary jednak marketowy typowy NO NAME.

Pzdr
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Lis 2008, 17:28   

Może świecom żarowym należy się emerytura...

Włącz zapłon 3-5 razy - przez ten czas nawet kiepskie świece powinny się cośkolwiek nagrzać - jeśli po takim zabiegu spróbujesz odpalić i ruszy, to szykuj się do ich wymiany.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
abrzoza1
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2008, 17:39   

A czy na tym forum istnieje cos takiego jak tutorial wymiany świec żarowych w dieslu forda z 1998 roku? Jeśli tak to prosze o link.

Poza tym mam pytanie jak zdemontować listwę która jest przykręcona do świec? W moim samochodzie do tej listwy dochodzą metlowe przewody a z boku wychodzi czarny przewód szeregowo do każdej ze świec (WN). Na świecy są właśnie dwie nakrętki. Jedna mała na szczycie gdzie styka się z metalową rurką oraz druga większa na spodzie stykająca się juz z pokrywą silnika.

Czy ktoś ma księżkę napraw w której opisany jest fordowski diesel. Mam jakąś księżkę i instrukcję ale tylko do benzyny.

PZdr
 
 
wojtaspe 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lis 2008, 08:28   

Moja rada co do zapalania, nowe świece, ja mam ngk d-power 5? jak dobrze pamietam, aku w dobrym stanie, u siebie zmienilem przed zima bo juz mial 3 lata, klemy przeczysc, sprawdz ladowanie, dolej dodatku do ON. Przy mrozach grzej 3 razy swiece, pierwsze dwa razy az do zgasniecia kontrolki i 'pyk' spod maski, a trzeci raz grzejesz, gaśnie kontrolka kręcisz. Nie za długo jak nie odpali za 1wszym to napewno za 2gim od kopa :)

Ten typ tak ma że nie lubi startu na zimnym ale są na niego sposoby i mnie jeszcze nigdy nie zawiódł.

PS. ze świecami nie ma wielkiej filozofii
_________________
Moja pierwsza fura? FIESTA :)
 
 
 
snowboardwp 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: dalewostok
Wysłany: 24 Lis 2008, 10:12   

tak jak koledzy pisali wczesniej, swiece sprawdz dokladnie, przewody rowniez. i powinno byc ok, a jak nie to dalej przyyczyna trzeba szukac jak niedochodzace paliwo czy cuuuuuś innnego.

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 10:13 ]
poza tym mam cała ksiazke napraw do mk3, nie wiem czy sie przyda ale jak chcesz to daj znac na pw lub gg. pozdrawiam
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28 Gru 2008, 21:50   

odkrecasz srubki kabla zdejmujesz kabelek ze swiec
wykrecasz pierwsza(klucz 12 bodajze) i wkrecasz nowa do wyczuwalnego oporu ale nie na hama
przy drugiej robisz maly manewr
przykrecasz nakretke na styk gdzie przychodzi kabel ale tak zeby miala lekki luz pod soba i ucinasz brzeszczotem czyli skracasz do minimum ale tak zeby szlo przykrecic(przy pompie lucasa bardzo ulatwia to montarz nie wiem jak w boshu) reszta juz z gorki wykrecasz i wkrecasz nowe przykrecasz kabel i tyle

podczas odpalania wlacz zaplon poczekaj az zgasnie kontrolka poczekaj na cichutkie puk(przekaznik) wylacz zaplon wlacz ponownie i znow odczekaj az puknie i dopiero krec rozrusznikiem

ps dokrecaj krotkim kluczem delikatnie nie dowalaj metrowym lewarem
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
carol75
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2009, 13:53   Podobnie...

Mam ten sam problem tzn. problemy z odpaleniem zimą,jako ,że jestem kobietą i nie za bardzo się znam na tych mechanicznych sprawach to mam pytanie czy jak mój akumulator kager ma 3 lata to go wymienić już ?Ostatnio ładowany był i jak jest ciepły i w garażu to jest ok,niestety tylko w weekend moge sobie pozwolić na garaż,a tak stoi pod chmurką...W konsekwencji dużych mrozów nie napawa mnie optymizmem odpalanie go...
A skąd Wy znacie tak dokładnie te wszelkie szcegóły techniczne,skąd możan się dowiedzieć o tych rzeczach-ja pytam bo moi mechanicy-byłi ich kilku mówią,że stary samochód,że trzeba nowy a jak coś szwankuje to wymienić
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Sty 2009, 14:06   

Jesli sprawnosc akumulatora jest dobra to nie ma sensu go wymieniac, jest do tego odpowiedni przyrzad aby sprawdzic jaka sprawnosc ma ako, a za razem jak zachowuje sie pod obciazeniem np. przy niskiej temperaturze podczas rozruchu.
Wiemy to wszystko z wlasnych doswiadczen, bo jakas tam czesc osob dlubie przy takowych jednostkach napedowych jak 1.8D.
Odnosnie zapalania a raczej ciezkim zapalaniu bylo dosc sporo w mechanice, i rozne przypadki byly opisywane, jak piszesz ze auto odpala normalnie gdy stoi w garazu natomiast ma problem z odpaleniem przy postoju na dworzu gdzie temp. jest nizsza to moze wskazywac na zle ustawiony kat wtrysku lub korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika jest uszkodzony lub rozregulowany, zalezy od rodzaju pompy wtryskowej (LUCAS lub Bosch).
_________________

 
 
 
carol75
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2009, 13:12   denaturat

mam pytanie czy dolewać denaturatu do ON zimą tak mi poradziła jeden z kolegów,ale ja się trochę boję tego experymentu,czy ktoś z tu obecnych cos takiego stosował?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Sty 2009, 13:41   

Na stacjach lub w motoryzacyjnych sklepach masz dodatki do ON (zapobiegające wytrącaniu się parafiny. Za 500ml cena chyba koło 23zł. Na 50l lejesz chyba 100ml specyfiku - jest instrukcja), to po co kombinować. Polak zawsze kombinuje od tyłka, a potem narzeka, że problemy z silnikiem.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
deter
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2009, 17:53   

Mam Fieste 1,8D z grudnia 97, odpalała bez problemu jak było -11, -14 stopni dziś rano -19 odpalić się jej nie dało kręci dobrze momentami słychać było jak by już miała zapilić ale nic próbowałem odpalać przez kable w południe przy -8 też tak samo się zachowywała, czy ktoś by mógł zrobić coś w rodzaju listy co i jak krok po kroku sprawdzać dlaczego niechce się odpalać? Na razie od prób odpalania musiałem dać akumulator do podładowania ;(

Wykluczyłem próbując odapalić od dawcy zrypany akumulator.
Chyba Wykluczam że z oleju wydzieliła się parafina, chociaż żadnych środków nie stosuje ale tankuje na tej samej stacji co inny właściciel opla corsy 1,7TD i u niego nie ma takiego problemu Chociaż może być i tak że tam to już co innego a u mnie np mogło filtr paliwa parafina przytkać i paliwa nie dostaje tyle ile trzeba?

Zastanawiam się jak sprawdzić czy każda świeca grzeje, czy może być tak że ten dźwięk to np z pierwszego cylindra na którym grzeje jest zapłon a na kolejnym może już tam świeca nie grzeje? tylko jak sprawdzić która świeca grzeje a która nie? czy może odrazu trzeba wszystkie świece wymienić?

Proszę o wszelkie rady bo obecnie nie za przyjemnie jest wstawać rano do pracy wcześniej żeby dostać się autobusem ;/
 
 
ambientman
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2009, 11:57   

jak przy -11 Ci odpalila to watpliwe zeby cos ze swiecami bylo nie tak,
-napewno na mrozie akumulator nie daje tyle pradu jak przy + temperaturach
-im bardziej rozladowany aku tym bardziej poglebiaja sie jego problemy przy mrozach - dlatego jak jest mroz do domu, pod prostownik - dostanie przez noc troche proadu i do tego cieplo mu bedzie gdy rano zechcesz go uzyc
-w zeszlym roku duzo mialem problemow z odpalaniem juz przy temperaturach kolo -5 , sprawdzone swiece, filtry wimienione, rurki paliwowe, akumulator nowy, doszlo do tego ze nawet zawory powymienialem i nic. w koncu dalem rozrusznik do regeneracji i jak wrocil to tak krecil ze fiesta zapalala na mrozie bez grzania swiec. wiec polecal rozrusznik pamieci - szczegolnie jesli nie kreci juz zbyt zwawo
 
 
deter
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sty 2009, 23:32   

na drugi dzień przy -5 odpaliłem po podładowaniu akumulatora, ale wątpię żeby problem był w rozładowanym akumulatorze bo próbowałem odpalać na kable z innego auta i wyglądało jakby paliwa nie dostawał, najwidoczniej -19 to już za dużo dla mojej fiesciny
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 17 Sty 2009, 17:06   

Witam !
Moja Fiesta 1.8 d (99r).
Na mrozach zapalam raczej dobrze z tym że muszę rozgrzać świece ze 3-4 razy zanim płynnie załapie. Czy to oznaka tego że należy już wymienić świcie żarowe ? Dodam tylko że miesiąc temu założyłem nowy akumulator ale auto cały czas stoi pod chmurką ;-(
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Sty 2009, 17:23   

ramses123 napisał/a:
Na mrozach zapalam raczej dobrze z tym że muszę rozgrzać świece ze 3-4 razy zanim płynnie załapie.

Dla pewności - wiesz, że świece nie przestają grzać, kiedy gaśnie ich kontrolka na desce?
Jeśli wiesz, to albo świece, albo altek.

Jeśli nie wiesz, to zagrzej je pełne 1-2 razy i spróbuj. Jak zapali, to nie trzeba nic ruszać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2 Lut 2009, 18:51   

NAJPRAWDOPODOBNIEJ MASZ ZABITY FILTR PALIWA, JA TAK MIAŁEM. PO WYMIANIE AUTO PALI NA DYG I JEŹDZI JAK NOWE ! :d
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Lut 2009, 19:01   

ramses123 napisał/a:
NAJPRAWDOPODOBNIEJ MASZ ZABITY FILTR PALIWA, JA TAK MIAŁEM. PO WYMIANIE AUTO PALI NA DYG I JEŹDZI JAK NOWE ! :d
Ramzes, najprawdopodobniej nie czytałeś regulaminu forum.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.