  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		Silniczek krokowy ? A może coś innego ? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 kopys  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 48  Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2008,  15:20   Silniczek krokowy ? A może coś innego ?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam !
 
Mam problem z obrotami, poczytałem trochę, wyczyściłem krokowca i CPP ale nadal występuje.
 
Mianowicie gdy odpalam,(zwłaszcza gdy jest zimny, jak sie nagrzeje to trochę lepiej) to mam gdzieś 500-600 obr. i gdy minie około od 5-10 sekund ,wtedy dopiero zareaguje silniczek krokowy i podniesie obroty. O ile dobrze pamiętam to gdy tylko przekręcało się zapłon, to kiedyś było słychać silniczek który już reagował, i tak samo zaraz po wyłączeniu, a teraz nie. Miał może ktoś podobnie, nie wiem czy inwestować w nowego krokowca ? 
 
Czy może jest jakiś czujnik czy silnik jest ciepły czy zimny i on żle podaje czy jak ? . 
 
Pomóżcie, miał ktoś podobny przypadek, z góry dzięki. | 
             
						
				_________________ Kopys | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 morph231  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Paweł 
                  Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2008,  15:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ogólnie warto zacząć od przeczyszczenia krokowca no i zmierzenia jak zmienia się opór na CPP, sposób regeneracji krokowca jest gdzieś w FAQ. Sam się szczypię od jakiegoś czasu z wymianą CPP, nowy w sklepie około 300zł i staram się coś na szrociewyłapać. U mnie z kolei czasem zaraz po odpaleniu schodzi na bardzo niskie obroty, takie że silnik po chwili gaśnie. ogólnie krokowiec i CPP w fiescie to 2 złośliwe bestie    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kopys  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 48  Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2008,  17:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyszczenie już było, i niezbyt pomogło właśnie, | 
             
						
				_________________ Kopys | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 FreeHack [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2008,  17:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | morph231 napisał/a: | 	 		  Ogólnie warto zacząć od przeczyszczenia krokowca no i zmierzenia jak zmienia się opór na CPP, sposób regeneracji krokowca jest gdzieś w FAQ. Sam się szczypię od jakiegoś czasu z wymianą CPP, nowy w sklepie około 300zł i staram się coś na szrociewyłapać. U mnie z kolei czasem zaraz po odpaleniu schodzi na bardzo niskie obroty, takie że silnik po chwili gaśnie. ogólnie krokowiec i CPP w fiescie to 2 złośliwe bestie    | 	  
 
 
Nowy czujnik położenia przepustnicy na allegro kosztuje 179zł. Jeśli masz problemy z odpalaniem i gaśnięciem silnika w momencie zdjęcia nogi z pedału gazu, polecam gorąco zakup:) Poniżej link:
 
 
Czujnik położenia przepustnicy 
 
 
Pozdrawiam 
 
 
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 18:27 ]
 
 	  | kopys napisał/a: | 	 		  Witam !
 
Mam problem z obrotami, poczytałem trochę, wyczyściłem krokowca i CPP ale nadal występuje.
 
Mianowicie gdy odpalam,(zwłaszcza gdy jest zimny, jak sie nagrzeje to trochę lepiej) to mam gdzieś 500-600 obr. i gdy minie około od 5-10 sekund ,wtedy dopiero zareaguje silniczek krokowy i podniesie obroty. O ile dobrze pamiętam to gdy tylko przekręcało się zapłon, to kiedyś było słychać silniczek który już reagował, i tak samo zaraz po wyłączeniu, a teraz nie. Miał może ktoś podobnie, nie wiem czy inwestować w nowego krokowca ? 
 
Czy może jest jakiś czujnik czy silnik jest ciepły czy zimny i on żle podaje czy jak ? . 
 
Pomóżcie, miał ktoś podobny przypadek, z góry dzięki. | 	  
 
 
 
Po włączeniu zapłonu słychać raczej tylko pompę paliwa. Spróbuj wymontować potencjometr położenia przepustnicy(jego w zasadzie się nie czyści, chyba że od środka poprzez wywiercenie otworów i wprowadzenie środka do polepszenia łączności między stykami) i sprawdź jak zachowuje się autko przy uruchamianiu bez jego obecności. Prawidłowo powinno reagować następująco - bezproblemowe odpalanie, wejście na wysokie obroty i stopniowe ich obniżanie. Gdy tak będzie, potencjometr położenia przepustnicy do wymiany - ewentualnie regeneracja przewodów CPP(często izolacja potrafi się stopić, wystarczy ponownie zaizolować i cieszyć się jego sprawnością. W przeciwnym razie zajmij się krokowcem - na forum jest dokładny opis reanimacji silniczka krokowego. Życzę powodzenia. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kopys  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 48  Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2008,  19:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A więc w skrócie, sprecyzujmy: 
 
 
 
1. Nie mam problemu z odpalaniem, po prostu jak odpalę to auto zaczyna pracować na ok. 600 obr. a póżniej jak pisałem wyżej, dopiero wchodzi na te 1000.
 
 
2. Co do silniczka krokowego, to właśnie z opisem na forum została przeprowadzona taka reanimacja.
 
 
3. co do CPP to też zostały nawiercone dziurki jak w opisie na forum i preparat w ruch.
 
 
 Nie mierzyłem jedynie oporu. | 
             
						
				_________________ Kopys | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jacek4200  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Wrz 2008,  06:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może jeździsz na złym paliwie? Mi też falowały obroty, silnik lubił gasnąć na ES 95 ze stacji Orlen w Obornikach Śląskich(NIE POLECAM) zalałem Vervą 98 GDZIE INDZIEJ  - motorek pali na kopa, stabilne obroty jak skała, a też myślałem że padł mi cpp lub krokowiec.  
 
 
Zalej dziada 98 oktanowym paliwem, zawsze taniej niż 180 zł. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 winiar789  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Wrz 2008,  08:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podpinam sie pod temat obroty mam caly czas ..wkur...sie  i tak jezdze na nich krokowca czyscilem bardzo solidnie i dalej sa a co do ccp to nawet nie wim gdzie go szukac...:/:/ | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |