diesel padl prosba o diagnoze |
Autor |
Wiadomość |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 13:15 diesel padl prosba o diagnoze
|
|
|
hej, w mojej leciwej fiestce(95, 1.8D, Lucas) wczoraj podczas jazdy ot po prostu zgasl silnik. Nie bylo przy tym zadnych odglosow akustycznych, po prostu przy depnieciu gazu stracila moc i zgasla. Paliwo jest, olej jest, pasek rozrzadu - przynajmniej napedzajacy zawory jest caly. Proba odpalenia ponownego po dlugim kreceniu uruchomila silnik ale tylko na sekunde sie uruchomil przy mocno wcisnietym gazie, potem szybko zgasl, do tego wielka chmura dymu z rury - nie wiem jaki kolor bo bylo ciemno.
poza tym w ostatnim czasie:
-palila ok 2l oleju na 10kkm
-silnik nie przegrzany, plyn chlodzacy nie ubywal
-rozrzad zrobiony 15kkm
-filtry czyste, paliwo bylo dobre bo ostatnio jezdzilem po skandynawii wiec jakosci sie nie obawiam az tak jak w polsce
-palila na trasie 4,6l/100 , choc pompa co jakis czas wydawala regularne cykajaco-stukajace dzwieki
-zawory wymienione 15kkm temu
-od ok 2kkm temu przy jezdzie ok 80kmh na piatce silnik nie pracowal rowno, odglos byl dziwny: co ok 1,5sekundy (przy ww. predkosci) fiesta przez kolejne 0,5 sekundy wydawala z siebie nieco glosniejszy pomruk. powyzej 90km/h ze wzgledu na ogolny halas nie udawalo sie juz tego zaobserwowac. ww. objaw pojawial sie zarowno przy wcisnietym jak i puszczonym gazie - nie mam pojecia czym to bylo spowodowane, ale moze ktos z Was ma pomysl?
-zapalala bez problemu (zimna i ciepla)
wiem ze to troche wrozenie z fusow, ale chcialbym zapytac o Wasze opinie co moglo pasc? jak pisalem fiesta jest juz leciwa i ew. pakowanie w nia kasy (nawet na diagnoze u mechanika) stoi pod znakiem zapytania.
Dzieki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 16:08
|
|
|
Ze pasek jest to nie znaczy ze ma zeby wszystkie, ale piszesz ze auto zalapalo na chwile i zgaslo po dlugim kreceniu... na moje objab braku paliwa, lub zapowietrzenia sie... chyba ze pompa wtryskowa zrobila bee ale to juz ktos na miejscu musial by to sprawdzic... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jacek4200

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 16 Sie 2008, 20:28
|
|
|
Jak jeździłem Fiatem Marea 2.4 jakiś turbodiesel, miałem podobny przypadek, podczas jazdy na krajowej 5 po prostu stracił moc i zgasł. Po mozolnym odpaleniu auta czarna chmura dymu, Fiacik pojechał może ze 2km i znowu padł, jakoś się doczołgałem do domu, i rozpoczeło się szukanie usterki. Okazało się że zatkał się FILTR PALIWA, wymień filtr, stawiam na niego. |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Sie 2008, 21:03
|
|
|
a ja mowie żebyś odkręcił rurkę od któregoś wtryskiwcza i zobaczył czy przy odpalaniu poważnie chlapie paliwem . |
|
|
|
 |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 18:18
|
|
|
w koncu znalazlem czas zeby odwiedzic moja porzucona fiescinke.
dzieki Dioda za podpowiedz i juz odpowiadam:
odkrecilem jedna z rurek, krece rozrusznikiem z 5 sekund, gaz w desce a z rurki leci choc nie nazwalbym tego powaznym chlapaniem, ot ledwo lekko polecialo po wtryskiwaczu, w sumie moglo poleciec pewnie kilkanascie kropel.
zakrecilem rurke, odkrecilem inna i to samo w podobnych ilosciach. nie wiem czy to duzo (prawidlowo czy nie)?
z gory dzieki za kolejne podpowiedzi. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 20:58
|
|
|
A pompke zasilającą sprawdziłeś czy podaje paliwo :yyy: ??? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 21:02
|
|
|
drjanusz napisał/a: | A pompke zasilającą sprawdziłeś czy podaje paliwo :yyy: ??? | :yyy: ze co?? przeca 1.8D zaciaga paliwa tylko i wylacznie pompa ktora jest przy silniku, w zbiorniku nie ma zadnej pompy zasilajacej... |
_________________
 |
|
|
|
 |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 08:38
|
|
|
nie moge nigdzie w sieci znalesc ile rzeczywiscie powinno leciec paliwa z rurek wtryskiwacza... widzial kts z Was jak mocno powinno chlapac?
i drugie pytanie czy wymiana pompy wtryskowej wiaze sie z jakimis regulacjami? czy da sie to zrobic na parkingu pod blokiem? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 11:12
|
|
|
nie da sie zmienić pod blokiem . Trzeba mieć ściągacz do koła rozrządu pompy a następnie czujnik zegarowy by ustawić właściwy zapłon . |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 11:22
|
|
|
Moim skromnym zdaniem napodstawie tego co piszesz, pompa wtryskowa ci siadła. Kup uzywana. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 23:17
|
|
|
a moim zdaniem nie wiadomo . Piszecie o rzeczach o których nie macie pojęcia . Naprawde silnik diesla wymaga ogromnej wiedzy . Równie dobrze mogły sie zatrzeć iglice we wtryskiwaczach i momo że podaje paliwo nie odpali za chiny . Albo mogł się zapowietrzyć albo odcina paliwo zaworkiem , a może siadła pompka zasilająca w pompie wtryskowej ża dużo MOŻE . trzeba wiedzieć precyzyjnie co się stało . Wyjąć wtryski sprawdzić na próbniku , i zobaczyć ile daje pompa i czy na powrocie nie ma powietrza tak samo na dopływie . Jak ruszysz pompe to także bez właściwego konta nie zapalisz . Zacząć możesz również od sprawdzenia czy nie przestawił się rozrząd na pompie i wałku . |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2008, 11:15
|
|
|
też raczej skłaniam się do całkiem prostej opcji jak wskazuje Diodalodz, że odcina pompa paliwo zaworkiem, doprowadzony jest do niej przewód, jak się rozłączył , to silnik ci gaśnie i nie zapali za chiny....
Sam przechodziłem przez to także
Dodatkowo jeśli chodzi o przewody wtrysków to lekko powinny sikać, widziałem optycznie u siebie, przy przekręceniu na 2-3 sekundy rozrusznikiem powinno ci pokropić przy silniku kilkanaście kropel - na tyle że widać że leci
Wtryski wykręcić możesz i pojechać sprawdzić do dieslowców, koszt 20-30 zł, potem tylko podkładki miedziane wymienić w głowicy i wkręcić ponownie wtryski , o ile dobre... |
|
|
|
 |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2008, 19:24
|
|
|
dzieki za pomoc. sprawdzalem przewod odcinajacy paliwo i wydaje sie ze zawor dziala, teraz sprawdze czy sie pasek nie przestawil - to chyba ostatnia rzecz jaka moge sam sprawdzic (mam nadzieje).
nigdy nie grzebalem przy rozrzadzie, ani nawet nie mialem sciagnietych obudow od rozrzadu, ale z tego co czytalem w ksiazce serwisowej poprawne ustawienie mozna stwierdzic jakimis otworami konrolnymi do ktorych wklada sie kolki? czy dobrze mysle? wg serwisowki nie wydaje sie to az tak trudne, ale jesli powinienem o czyms wiedziec nieoczekiwanym o dajcie znac
dzieki |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2008, 02:28
|
|
|
jak chcesz tam grzebać, to musisz mieć trzpień i dwa wiertła, bez tego lepiej nie ruszaj, bo można tylko doprowadzić do:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=25525
Po sprawdzeniu tego zaworka przy pompie dalej nie odpala ?
Sprawdź może kompresje sobie.... |
|
|
|
 |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2008, 10:32
|
|
|
wiertla mam, trzpienia nie, ale myslalem zeby zamiast niego uzyc trzeciego wiertla ostatecznie nie chce sciagac paskow tylko sprawdzic czy sie nie przesunal. jesli dobrze zrozumialem z tymi kolkami i otworami kontolnymi jesli nie uda mi sie osadzic wszystkich 3 kolkow(wiertel) to znaczy ze sie przestawilo, a ze pasek sie przesuwa z okreslonym skokiem to mysle ze jesli sie przesunal to albo o jeden, dwa(?) zabki w jedna albo w druga(?) czyli max w 4rech iteracjach dam rade.
chyba ze ten trzpien ma jakas magiczna moc ze nie mozna go zastapic wiertlem?
paska od zaworow nawet nie planuje ruszac |
|
|
|
 |
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 1 Wrz 2008, 16:28
|
|
|
jego magiczna moc ukrywa się w nagwintowanej części, wkręcanej w blok.. Nie da rady tego zastąpić wiertłem
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2008, 15:54
|
|
|
myśle że pasków nie ma sensu ruszać i wogóle rozrządu, sprawdź kompresję silnika, sprawdź dokładnie ten zawór na pompie - czy rope podaje pompa na wtryski i sprawdź wtryski. To tania i pierwsza możliwa opcja do ew wykluczenia....
PAsek gdyby ci się przestawił, to silnik by się dławił, lub coś załapywał, ew pogięło by ci zawory - tu byłby głośny metaliczny dźwięk.
U mnie coś załapywał nawet przy lekko pogiętych zaworach silnik.... ale jak już odpalił i pogięły się bardziej, to już zgasł i odpalił dopiero po remocie:)
Sprawdzenie wtrysków to 20-30 zł
Kompresja - albo sam albo pomoc w warsztacie
Sama kompresja bardzo dużo Ci powie, wtedy wykluczysz uszkodzenie / zużycie silnika.
To podstawa..
Rozrządu i pasków nie ruszaj, bez sensu na tym etapie i raczej nie mają prawa się same przestawić.... raczej mają prawo się urwać....
A może masz urwany któryś pasek ?? Są tam dwa.. plus pasek trzeci od alternatora |
|
|
|
 |
michal_ [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 12:01
|
|
|
Mam podobny problem tylko u mnie było wszystko ok do momentu kiedy wymieniłem olej filtr oleju i filtr paliwa i nagle moja fiesta straciłca około 40% mocy pali normalnie ale jest strasznie słaba i prędkość max 110 . Nie wiem co mam zrobić jak by ktoś mógłby mnie naprowadzić. |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 12:36
|
|
|
michal_ napisał/a: | i filtr paliwa i nagle moja fiesta straciłca około 40% mocy pali normalnie ale jest strasznie słaba i prędkość max 110 . Nie wiem co mam zrobić jak by ktoś mógłby mnie naprowadzić. |
najpierw sprawdź szczelność przewodów paliwowych na połączeniu z filtrem
i odpowietrz cały układ |
|
|
|
 |
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Paź 2008, 11:23
|
|
|
epilog - moze sie przyda komus informacja jak sie cala historia skonczyla
otorz wymienione powyzej problemy byly spowodowane poprzestawianym rozrzadem. Okazalo sie ze rolki napinaczy nie byly podociagane i sie najnormalniej rozkrecily (rozrzad wymieniany 20kkm temu) co skutkowalo przeskoczeniem paska etc.
Nic mi nie wiadomo zeby silnik byl glebiej rozkrecany czyli mniemam ze zawory sie nie spotkaly z tlokami.
autko dziala znaczy sie trzeba miec wiare w niesmiertelnosc naszych fiestek
wszystkim podpowiadajacym dzieki |
|
|
|
 |
|