| [mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | radost [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  16:10   [mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich "fiestowiczów". Problem jak w temacie. Czy w mk4 da się zrobić diagnostykę jak w mk3 za pomocą diody lub brzęczka? Jeśli tak to gdzie jest złącze? Szukałem na forum ale opisywana jest tylko diagnostyka mk3. Dodam, że obroty są stabilne, nie skaczą, opadają poprawnie w trakcie zmiany biegu. Auto ładnie przyśpiesza, nie szarpie. Jedyny problem to za niskie obroty biegu jałowego dopuki auto się nie rozgrzeje (często gaśnie). Obstawiam: - silnik krokowy (nie wiem jak go sprawdzić),
 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co steruje kompem (nie wiem gdzie go szukać i jak sprawdzić).
 Proszę znawców tematu o podpowiedzi. Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  16:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | mk4 nie ma kodów migowych, tu już jest interfejs na obd2 i badanie przez podłączenie do komputera. silnik krokowy(chyba już bypass) to wyczyścić i sprawdzić czy się poprawi
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radost [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  18:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dodam jeszcze, że jak odpinam wtyczkę od tego "krokowca" podczas pracy silnika (zimnego) to nie ma żadnej różnicy t.j. silnik chodzi na granicy zgaśnięcia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  18:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | niech się wypowiadają właściciele kosiarek, bo ja tego silnika nie znam...  ale na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radost [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  18:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcin napisał/a: |  	  | na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć | 
 
 ...on jest ciągle zamknięty
   
 
 
 Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jerzol   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 53
 Dołączył: 12 Paź 2006
 Posty: 6
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2008,  13:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | radost napisał/a: |  	  |  	  | Marcin napisał/a: |  	  | na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć | 
 
 ...on jest ciągle zamknięty
   
 
 
 Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable.
 | 
 
 Silnik krokowy dostaje różne napięcia i chyba działa w systemie ciągłym. Ja z moim stworem mam podobny problem. Jestem już po wymianie czujnika temperatury cieczy, silnik krokowy miałem założony taki za 80 zł a wczoraj założyłem już oryginał za masę kasy i problem nie ustał. Gaśnie na zimnym silniku bez względu na to na czym jedzie -benzyna lub gaz bez znaczenia. CPP pomierzony bo do środka nie da się dostać.Przepływomierz powietrza przeczyszczony.Kable nowe NGK. Jeszcze pozostaje przeczyszczenie przepustnicy. No i szukaj człowieku przyczyny
  . Może zaawansowani spece  się wypowiedzą co jeszcze można zrobić czy tylko rozłożyć ręce bo te typy tak mają  pozdrawiam Jerzy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.