Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec. |
Autor |
Wiadomość |
PumaRST
Princessa of Ułęż
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img374.imageshack.us/img374/1953/pumaawatarpx7.png)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 10:18 Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec.
|
|
|
Ello,
z racji tego ze piekna pogoda sie robi i jest troszke czasu zaczołem myśleć nad skończeniem elektryki w ZT.
mam jedno pytanie ale od poczatku.
wiazka silnika jest od CVH EFI, i w tych silnikach czujnik do zegaru jest 1 przewód, tylko sygnał bo mase bierze z silnika. Natomiast w Zetecu czyjnik jest 2 przewodowy 1 przweód od masy, 2 od sygnału (obudowa termostatu plastikowa). I teraz moje laickie pytanie,
Który przewód to masa, a który sygnał na zegar?? a moze nie ma to znaczenia??
Wszelakie info mile widziane.
Pozdro
PumaRST |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5653 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:37
|
|
|
nie ma to znaczenia bo są to termistory czyli rezystory nieliniowe . Ważne jest żeby charakterystyka była podobna podobna . może masz coś takiego w książece gdzie masz podane rez/temperatury . w oryginale jest tak że to co ma pasek brązowy teoretycznie idzie pod mase |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
PumaRST
Princessa of Ułęż
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img374.imageshack.us/img374/1953/pumaawatarpx7.png)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:59
|
|
|
jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 12:16
|
|
|
tak
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 12:18 ]
jak masz jeszcze czujnik z cvh to zmierz na obydwu rezystancje w tej samej temperaturze to będziesz miał mniej więcej pewność że wskazania będą prawidłowe (podobne) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Laskosz
![](http://i5.photobucket.com/albums/y187/Laskosz/avatar%20na%20forum/123_zpsfntuguvr.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 16:03
|
|
|
PumaRST napisał/a: | jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK |
dupa przerabiałem to u siebie i tak to nie działa ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5653 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 17:28
|
|
|
bo właśnie rozbija sie wszysto o rezystancję czujnika np w 20 stopniach . W razie czego puma możesz rozdłubać czujnik z zeteca i do jego wnętrza wkleić czujnik z cvh . Ja pare razy byłem zmuszony do takich przeróbek . jak są duże różnice w średnicach i ten z CVH jest mniejszy to możesz w szczątki zeteca wlutować czujni z CVH i zalać żywicą albo silikonem tak żeby ładnie wyglądało . i tylko musisz przymocować dodatkowa mase czujnika . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
PumaRST
Princessa of Ułęż
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img374.imageshack.us/img374/1953/pumaawatarpx7.png)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 17:56
|
|
|
Laskosz napisał/a: | ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze |
to w takim razie gdzie występowała alu obudowa pod termostat?? bo wolałbym wkręcic seryjny i po problemie. jak mozesz spisz mi numer tej obudowy jak nie znajde urzywki to pojade uśmiac sie do Forda
Dioda, czujnik z CVH moge wkręcić w obudowe ale nie bardzo mam czym przylutowac kabel od masy do niego. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Laskosz
![](http://i5.photobucket.com/albums/y187/Laskosz/avatar%20na%20forum/123_zpsfntuguvr.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 19:10
|
|
|
nie mam teraz jak tam nawet ręki wsadzić ale podjedź gdzieś na szrot i już masz od któregoś roku montowali plastiki a wcześniej aluminiowe i napewno znajdziesz
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5653 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:14
|
|
|
połącznie nie musi być solidne . A w poznaniu ci poprawie żebyś wstydu nie mial Ewentualnie możesz zastosować kawałek przewodu i za ciasne oczko kupić w sklepie elektryczny. ewentualnie możesz z cieniutkiej blaszki zrobić wkładkę na gwint pod czujnik . miedziana/mosiężna i też da rade . Tam bardzo małe prądy są . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
PumaRST
Princessa of Ułęż
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img374.imageshack.us/img374/1953/pumaawatarpx7.png)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:47
|
|
|
ok, to jak nie znajde alu obudowy to cos wyżeźbie w tym od CVH i tyle, dzieki za odpowiedź.
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Laskosz
![](http://i5.photobucket.com/albums/y187/Laskosz/avatar%20na%20forum/123_zpsfntuguvr.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:54
|
|
|
a teraz zadam nurtujące mnie pytanie czemu nie odzywają się Ci którzy w mk3 mają ziutki ? przecież jest ich nie mało coooooo ? nie słysze was |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|