Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec.
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Maj 2008, 10:18   Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec.

Ello,

z racji tego ze piekna pogoda sie robi i jest troszke czasu zaczołem myśleć nad skończeniem elektryki w ZT.

mam jedno pytanie ale od poczatku.

wiazka silnika jest od CVH EFI, i w tych silnikach czujnik do zegaru jest 1 przewód, tylko sygnał bo mase bierze z silnika. Natomiast w Zetecu czyjnik jest 2 przewodowy 1 przweód od masy, 2 od sygnału (obudowa termostatu plastikowa). I teraz moje laickie pytanie,

Który przewód to masa, a który sygnał na zegar?? a moze nie ma to znaczenia??

Wszelakie info mile widziane.

Pozdro
PumaRST
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:37   

nie ma to znaczenia bo są to termistory czyli rezystory nieliniowe . Ważne jest żeby charakterystyka była podobna podobna . może masz coś takiego w książece gdzie masz podane rez/temperatury . w oryginale jest tak że to co ma pasek brązowy teoretycznie idzie pod mase :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:59   

jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Maj 2008, 12:16   

tak

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 12:18 ]
jak masz jeszcze czujnik z cvh to zmierz na obydwu rezystancje w tej samej temperaturze to będziesz miał mniej więcej pewność że wskazania będą prawidłowe (podobne)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Maj 2008, 16:03   

PumaRST napisał/a:
jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK

dupa :) przerabiałem to u siebie i tak to nie działa :sad: ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze :yes:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2008, 17:28   

bo właśnie rozbija sie wszysto o rezystancję czujnika np w 20 stopniach . W razie czego puma możesz rozdłubać czujnik z zeteca i do jego wnętrza wkleić czujnik z cvh . Ja pare razy byłem zmuszony do takich przeróbek . jak są duże różnice w średnicach i ten z CVH jest mniejszy to możesz w szczątki zeteca wlutować czujni z CVH i zalać żywicą albo silikonem tak żeby ładnie wyglądało . i tylko musisz przymocować dodatkowa mase czujnika .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Maj 2008, 17:56   

Laskosz napisał/a:
ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze :yes:


to w takim razie gdzie występowała alu obudowa pod termostat?? bo wolałbym wkręcic seryjny i po problemie. jak mozesz spisz mi numer tej obudowy jak nie znajde urzywki to pojade uśmiac sie do Forda :hahaha:

Dioda, czujnik z CVH moge wkręcić w obudowe ale nie bardzo mam czym przylutowac kabel od masy do niego.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Maj 2008, 19:10   

nie mam teraz jak tam nawet ręki wsadzić :yes: ale podjedź gdzieś na szrot i już masz :) od któregoś roku montowali plastiki a wcześniej aluminiowe i napewno znajdziesz :yes:
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:14   

połącznie nie musi być solidne . A w poznaniu ci poprawie żebyś wstydu nie mial :) Ewentualnie możesz zastosować kawałek przewodu i za ciasne oczko kupić w sklepie elektryczny. ewentualnie możesz z cieniutkiej blaszki zrobić wkładkę na gwint pod czujnik . miedziana/mosiężna i też da rade . Tam bardzo małe prądy są .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:47   

ok, to jak nie znajde alu obudowy to cos wyżeźbie w tym od CVH i tyle, dzieki za odpowiedź.

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Maj 2008, 21:54   

a teraz zadam nurtujące mnie pytanie ;/ czemu nie odzywają się Ci którzy w mk3 mają ziutki ? przecież jest ich nie mało ;/ coooooo ? nie słysze was ;/
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.