| 
		Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  09:18   Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ello, 
 
 
z racji tego ze piekna pogoda sie robi i jest troszke czasu zaczołem myśleć nad skończeniem elektryki w ZT. 
 
 
mam jedno pytanie ale od poczatku.
 
 
wiazka silnika jest od CVH EFI, i w tych silnikach czujnik do zegaru jest 1 przewód, tylko sygnał bo mase bierze z silnika. Natomiast w Zetecu czyjnik jest 2 przewodowy 1 przweód od masy, 2 od sygnału (obudowa termostatu plastikowa). I teraz moje laickie pytanie, 
 
 
Który przewód to masa, a który sygnał na zegar?? a moze nie ma to znaczenia?? 
 
 
Wszelakie info mile widziane.
 
 
Pozdro
 
PumaRST | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  10:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie ma to znaczenia bo są to termistory czyli rezystory nieliniowe . Ważne jest żeby charakterystyka była podobna podobna . może masz coś takiego w książece gdzie masz podane rez/temperatury . w oryginale jest tak że to co ma pasek brązowy teoretycznie idzie pod mase    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  10:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  11:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak 
 
 
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 12:18 ]
 
jak masz jeszcze czujnik z cvh to zmierz na obydwu rezystancje w tej samej temperaturze to będziesz miał mniej więcej pewność że wskazania będą prawidłowe (podobne) | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  15:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK | 	  
 
dupa    przerabiałem to u siebie i tak to nie działa      ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze     | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  16:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bo właśnie rozbija sie wszysto o rezystancję czujnika np w 20 stopniach . W razie czego puma możesz rozdłubać czujnik z zeteca i do jego wnętrza wkleić czujnik z cvh . Ja pare razy byłem zmuszony do takich przeróbek . jak są duże różnice w średnicach i ten z CVH jest mniejszy to możesz w szczątki zeteca wlutować czujni z CVH i zalać żywicą albo silikonem tak żeby ładnie wyglądało . i tylko musisz przymocować dodatkowa mase czujnika . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  16:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Laskosz napisał/a: | 	 		    ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze     | 	  
 
 
to w takim razie gdzie występowała alu obudowa pod termostat?? bo wolałbym wkręcic seryjny i po problemie.  jak mozesz spisz mi numer tej obudowy jak nie znajde urzywki to pojade uśmiac sie do Forda     
 
 
Dioda, czujnik z CVH moge wkręcić w obudowe ale nie bardzo mam czym przylutowac kabel od masy do niego. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  18:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie mam teraz jak tam nawet ręki wsadzić      ale podjedź gdzieś na szrot i już masz    od któregoś roku montowali plastiki a wcześniej aluminiowe i napewno znajdziesz     
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  20:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               połącznie nie musi być solidne . A w poznaniu ci poprawie żebyś wstydu nie mial    Ewentualnie możesz zastosować kawałek przewodu i za ciasne oczko kupić w sklepie elektryczny. ewentualnie możesz z cieniutkiej blaszki zrobić wkładkę na gwint pod czujnik . miedziana/mosiężna i też da rade . Tam bardzo małe prądy są . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  20:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok, to jak nie znajde alu obudowy to cos wyżeźbie w tym od CVH i tyle, dzieki za odpowiedź.
 
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2008,  20:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a teraz zadam nurtujące mnie pytanie      czemu nie odzywają się Ci którzy w mk3 mają ziutki ? przecież jest ich nie mało      coooooo ? nie słysze was     | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |